Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین ملانوری، صبح امروز در دیدار اعضای ستاد ملی و استانی همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت حضور حوزه در آموزش و پرورش اظهار داشت: انقلاب کردیم که اسلام حاکم شود، نظامی سرپا کردیم که مردم تربیت اخلاقی و دینی شوند و اگر این امر محقق نشود و نیروی انسانی خوب تربیت نشود، تمام پیشرفت‌هایی که در کشور محقق می‌شود را دو دستی تقدیم بیگانگان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: این نظام باید افراد قوی را تربیت می‌کرد که با تمام قوا از داشته‌های کشور صیانت کنند اما در مواردی افرادی در مدارس و دانشگاه‌های ما تربیت شدند که در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت نکردند.

ملانوری ادامه داد: حوزه علمیه تربیت نفوس انسانی و تهذیب مردم را وظیفه ذاتی خود می‌داند بر همین اساس در طرح آمایش حوزه، کارویژه حوزه و روحانیت تعریف و ۲۰۰ کارویژه در کشور ایجاد شده که ۷۰ کارویژه اجتماعی بیرون از حوزه و ۶۰ مورد آن تبلیغی است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: با این اتفاق، بخش تبلیغی حوزه در دوره جدید ساختار جدیدی پیدا کرده به نحوی که در سازمان‌های مختلف یک اداره مخصوص تبلیغ دیده شده و در میان همه آنها، آموزش و پرورش از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ملانوری با اشاره به ورود حوزه به بحث تدوین و برنامه ریزی کتب درسی بیان کرد: گاهی نویسندگان، کتب درسی را عوض نمی‌کنند بلکه یک کلمه را تغییر می‌دهند که این کلمه ماهیت درس را عوض می‌کند بنابراین حوزه علمیه به عنوان چشم بیدار دین نظارت و رصد جدی انجام می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح امین در ۴ هزار و ۵۰۰ مدرسه در سطح کشور اظهار داشت: این طرح بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که ۷۰ شاخص تربیتی دارد، اجرا شده و حوزه با استخراج و گزینش ۲۲ شاخص از بین آنها و تعیین ۱۰ شاخص اصلی و اساسی و ۱۲ شاخص فرعی، آنها را در سطح مدارس زیر پوشش با عنوان مدارس امین اجرا می‌کند.

ملانوری با اشاره به اینکه این طرح در مدارس استان‌هایی نظیر آذربایجان غربی، فارس، خوزستان و برخی مدارس تهران نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است، افزود: تاکنون واکنش‌هایی در سطح بین المللی در مورد مدارس امین وجود داشته و رسانه‌های خارجی در حال مذمت آن هستند و این نشان می‌دهد که دشمن نگران شکل گیری چنین مدارسی در سطح کشور است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: با توجه به اینکه یزد دارای سابقه بسیار خوب در زمینه پرورش علما است و در حال حاضر نیز سطح علمی طلاب یزد بسیار خوب است، انتظار داریم تمام مدارس استان یزد زیر پوشش طرح امین قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: تحقق این امر نیازمند توجه ملی و استانی است و ما در سطح ملی تأمین نیرو و آموزش آن را تضمین می‌کنیم و تعهد می‌دهیم که هیچ مدرسه‌ای خالی از روحانی نماند اما در سطح استانی، بحث مالی این طرح نیازمند توجه جدی استاندار و مسئولان استان است.

ملانوری ادامه داد: اجرای این طرح در استان یزد سالانه نزدیک به حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و گرچه در نگاه اول رقم زیادی به نظر می‌رسد اما سرمایه گذاری بسیار ارزشمندی در زمینه پرورش نیروی طراز انقلاب اسلامی است و انتظار می‌رود از ظرفیت معادن و صنایع، موقوفات و علما در این زمینه استفاده شود.

کد خبر 5055324

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد حوزه های علمیه مدارس امین ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه شهادت امام رضا ع نیروی انتظامی هفته ناجا ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم عزاداری هفته نیروی انتظامی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۶۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

خبرگزاری حوزه، بیانیه بیش از ۱۰۰۰ استاد حوزه علمیه قم در حمایت از طرح نور و اسامی آنان را منتشر کرد.

به گزارش حوزه، متن بیانیه و اسامی اساتید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» (احزاب/۵۹)

مقام معظم رهبری «مدظله العالی»:

همین مسئله امنیت اخلاقی که این روز‌ها نیرو‌های انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئله مهمی است. بله جنجال می‌کنند، ولی به این جنجال‌ها نباید توجه بکنند، باید ببینند تکلیف چیست آن را انجام بدهند. (۰۹/۰۴/۱۳۸۶)

تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با تقدیر از وزارت محترم کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) و برخورد قاطع با کشف حجاب و نا امنی اخلاقی در جامعه ضمن حمایت از مجریان این طرح با برکت خواستار است تا با شناخت هرچه بهتر محور‌های جنگ ترکیبی دشمن و بکارگیری برنامه‌های منسجم در مقابله با فتنه انگیزی ها، در اجرای کامل، فراگیر و مستمر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و به دور از هرگونه اعمال سلیقه مر قانون را اجرا نمایند.

در ادامه خبر اسامی ۱۰۵۲ نفر از امضاکنندگان بیانیه ذکر شده است.

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا