Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز جایزه این بنیاد را گامی موثر در مسیر دانایی و موجب تقویت روحیه تلاش و انگیزه پیشرفت در جامعه برشمرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال اهدای جایزه بنیاد فرهنگی البرز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خاموشی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌ علی‌اکبری نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان صبح امروز به‌صورت ویدئوکنفرانس و ارتباط تصویری هم‌زمان در تهران و ۲۰ مرکز استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در ابتدای این همایش در سخنانی گفت: خداوند سبحان را سپاسگزارم که به لطف و رحمت بی‌پایانش، برای سالی دیگر به بنیاد فرهنگی البرز این توفیق را ارزانی داشت تا «همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز» را با کیفیتی در خور، برگزار کند تا از این گذر، گامی مؤثر در جهت تعالی ایران عزیزمان در مسیر دانایی برداشته باشد. امید آن که راهنما و شوق آفرین بوده و موجب تقویت روحیه تلاش و انگیزه پیشرفت در جامعه شود.

وی ادامه داد: امروز بار دیگر، شاهد اجرای امینانه نیّت چهره ماندگار وقف علمی کشور مرحوم حسینعلی البرز هستیم. ایشان در سال ۱۳۴۲ شمسی یعنی ۵۸ سال قبل تمام اموال خود را با تأسیس بنیاد فرهنگی البرز به منظور توسعه فرهنگ علم و دانش و حمایت از دانشمندان، نخبگان، دانشجویان و دانش‌آموزان برتر کشور وقف کردند تا برای تسکین آلام بشری و ارتقای منزلت و حیثیت ایرانی در صحنه‌های جهانی، عزت و افتخار کسب کنند.

ارشدی یادآور شد: همانگونه که مستحضرید در سال جاری شرایط متأثر از شیوع ویروس کرونا، منجر به لغو بسیاری از همایش‌ها و جشنواره‌های معتبر علمی و فرهنگی در کشور و حتی جهان شد. اما با وجود تمامی دشواری‌ها و محدودیت‌ها، بنیاد فرهنگی البرز به‌ عنوان متولّی با سابقه‌ترین جایزه علمی ایران، خود را موظف به اجرای این مهم دانسته و تمامی اهتمام خود را بر انجام آن گمارد تا ضمن تحقق نیات مترقی واقف و ترویج فرهنگ مقدس وقف علم و فناوری، به نحو شایسته‌ای مقام علم و جایگاه آنان را که در مسیر کسب دانش تلاش می‌کنند، گرامی داشته و مورد تشویق قرار دهد.

وی تصریح کرد: بدین سبب با هدف پیشگیری از تجمع و حفظ بهداشت همگانی، همایش سال جاری بدون مشارکت مدعوین فرهیخته و صرفاً با حضور محدود برگزیدگان تهرانی و استانهای همجوار و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود. همچنین به منظور صیانت از سلامت منتخبین محترم و عدم تردد بین استانی، همزمان با این مراسم و ‌از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس، برگزیدگان سایر استان‌ها با حضور در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان محل سکونت خود مورد تقدیر قرار می‌گیرند. ضمن آن که تمهیدات لازم نیز در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و مشاهده زنده و کامل همایش در بستر فضای مجازی اندیشیده شده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز افزود: در همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز، گزینش، انتخاب و معرفی منتخبین، براساس روال سنوات پیشین و برمبنای سوابق و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اجتماعی دانش‌آموزان صورت پذیرفت. در این فرایند و براساس ضوابط و معیارهای معین، نفرات منتخب هر استان از طریق ادارات کل آموزش و پروش استان‌ها به کمیته علمی جایزه بنیاد البرز معرفی و پس از ارزیابی مدارک و مستندات مربوط، برترین‌ها به مرحله داوری نهایی راه یافتند که با حضور اساتید پیشکسوت و صاحب‌نظر در کمیته‌های داوری، ۵۱ نفر شایسته دریافت جایزه بنیاد البرز موسوم به نوبل ایرانی شناخته شدند.

ارشدی سپس ادامه داد: اجازه دهید در این مجال، با قرائت گوشه‌ای از تقریرات خالصانه و متواضعانه واقف نیک‌سرشت مرحوم حیسنعلی البرز که در سال ۱۳۴۳ مرقوم کرده‌اند، یاد و خاطره ایشان را گرامی بدارم:

«من صمیمانه معتقد بوده و هستم که فرهنگ ملی پایه هر نوع کامیابی است که ملتی می‌تواند بدان دسترسی پیدا کند.این فکر و عقیده مرا بر آن داشت که سرمایه مادی خود را که حاصل سی و پنج سال کوشش مداوم است برای کشف و پرورش استعدادهای نوشکفته فرزندان این سزرمین وقف کنم. سرزمینی که هستی و حیات خود را حقاً بدان مدیونم.در این سرزمین کهنسال، هر زمان و به هر روزگار، بوده‌اند مردمانی که سرمایه‌ها و ثروت‌های خویش را وقف آبادانی و اعتلای مملکت نموده، هر کدام در رشته‌ای و به کیفیتی دِین خویش را به وطن خود ادا کرده‌اند و اینجانب غبطه می‌خورم که قدرت مالی من، در مقام مقایسه نسبت به آن نیکوکاران و بزرگواران، بسی ناچیز است.»

ارشدی در پایان سخنانش اضافه کرد: در پایان بر خود وظیفه می‌دانم تا از تمامی بزرگوران، از جمله نماینده محترم ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، نماینده محترم ولی فقیه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و سازمان‌های همکار در همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز شامل سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت آموزش و پرورش، ادارات کل استانی این دو مجموعه و بنیاد ملی نخبگان تقدیر و تشکر کنم و در ادامه مراتب سپاس خود را نثار خانواده مرحوم البرز می‌نمایم که امیدوارم اجرای امینانه نیات واقف، مورد تأیید و رضایت ایشان باشد. حضور دانش‌آموزان برگزیده کشور را نیز که مایه فخر و مباهات میهن اسلامی‌مان هستند و در ادامه مفتخر به دریافت جایزه بنیاد البرز می‌شوند، ارج می‌نهم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنیاد فرهنگی البرز سازمان اوقاف و امور خیریه بنیاد فرهنگی البرز دانش آموزان ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۷۹۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی

یک قرآن نفیس ویژه فلسطین که در حمایت از مردم غزه به چاپ رسیده است به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی به کشور مالزی اهدا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، امیر مهدی حکیمی، مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری، مسعود فرزانه، مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات و جعفر مروارید، معاون طرح و برنامه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به دعوت بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» به کشور مالزی سفر کردند.

هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در پی سفر بنیاد رستو به ایران و دیدار با برخی از مدیران آستان قدس رضوی که سال گذشته صورت گرفت، در راستای پیگیری تفاهمات صورت گرفته در زمینه تبادل تجربیات مشترک، چاپ قرآن، آموزش‌های هنر اسلامی و مرمت نسخ خطی و همچنین چاپ کتب مشترک در خصوص فلسطین به کشور مالزی سفر کردند.

این هیئت اعزامی، ضمن حضور در بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» از نزدیک با فعالیت‌های مختلف و دستاوردهای قرآنی این مجموعه آشنا شدند. 

در این بازدید هیئت اعزامی آستان قدس رضوی با پروفسورعبداللطیف، و رئیس بنیاد رستو دیدار و گفت وگو کردند و قرآن ویژه مردم فلسطین که به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده غزه به چاپ رسیده است به این هیئت اهدا شد. 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد/ هلند حریف یک‌هشتم نهایی
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی