Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@10:52:03 GMT

دستگیری پزشک قلابی طب سنتی در ایلام

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۵۷۴۱

دستگیری پزشک قلابی طب سنتی در ایلام

رئیس پلیس امنیت عمومی استان ایلام گفت: پزشک طب سنتی که اقدام به مداوای بیماران و تجویز دارو‌های گیاهی و حیوانی به صورت غیر قانونی می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی جمشیدپور با اعلام این خبر افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به عنوان پزشک طب اسلامی- سنتی اقدام به مداوای بیماران مراجعه کننده و تجویز دارو‌های گیاهی و حیوانی برای آنها به صورت غیر قانونی می‌کند بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: متهم با فریب شهروندان و مشتریانش به آنها وعده درمان تمام بیماری‌های صعب‌العلاج جسمی، حرکتی، روحی و حتی نازایی در طول مدت یک تا ۶ ماه را از طریق ماساژ درمانی، روانشناسی، تجویز داروی گیاهی داده بود.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان ایلام گفت: فرد شیاد با اخذ مبالغ میلیونی از تعدادی بسیاری از شهروندان ایلامی و حتی بیمارانی از سایر استان‌ها، برای درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های جسمی، نازایی، روحی، حرکتی و ... مقداری داروی تقلبی تجویز که سبب تشدید بیماری آنها شده است.

وی افزود: برای جلوگیری از اقدامات مشابه این فرد در سطح استان بلافاصله ماموران با شناسایی محل اختفای متهم و کسب دستور مرجع قضایی، وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ جمشیدپور خاطر نشان کرد: در بازرسی از محل فعالیت متهم مقادیر بسیار زیادی داروی تقلبی، سنگ‌ها و دست نوشته‌ها و استخوان حیوانات برای رمالی، کشف و این مکان با دستور مرجع قضایی پلمب شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان با اشاره به اینکه متهم بعد از تشکیل پرونده با هماهنگی مقام قضایی روانه زندان ایلام شد، از شهروندان خواست فریب اینگونه افراد سودجو را نخورند و در صورت نیاز به پزشک حتما از مراکز معتبر پزشکی و درمانی استفاده کنند.

لینک کوتاه: asriran.com/003A0L

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پزشک قلابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک سفتریاکسون فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، گفت: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل 30 دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هر گونه علائم و نشانه های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد. 

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • دستگيری عامل تيراندازی در خرم آباد
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • پرِگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • هشدار! این دارو معتادتان می‌کند