Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با صدور بیانیه‌ای اظهارات توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کردند. خبرگزاری میزان - علی کریمی‌فیروزجایی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیانیه ۵ نفر از نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس در محکومیت اظهارات توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه را قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه به رشح زیر است:

به نام خدا
مهمترین عامل شکل دهنده و معنابخش هویت‌ها در دنیای کنونی دین است، به تبع آن احترام به ادیان به طریق اولی پیامبران ادیان اهمیت شایان توجه و غیرقابل چشم‌پوشی برای امکان زیست مشترک در درون جوامع و بین جوامع می‌یابد و در شرایط حال حاضر جهان درک این امور از سوی سران کشور‌ها و ملل بدیهی است، اما متأسفانه آنچه دیده می‌شود بی‌توجهی عامدانه برخی از آن‌ها است که خود آتش بیار معرکه شده‌اند و بر تنور دشمنی‌ها می‌دمند.

اظهارات غیرمسئولانه و توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر دین اسلام از جمله این رویکرد‌های مضموم است که عملا به بهانه آزادی بیان، ولنگاری بیان و خشونت زبانی منتهی به خشونت فرهنگی و سیاسی را ترویج می‌کند، اگر افراطی‌گری محکوم است هتاکی زمینه‌ساز زنجیره خشونت و پایمال شدن حقوق محکوم‌تر است.

ما نمایندگان جوامع، ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی با احترام به تجربه مشترک و دیرین جوامع خود در ایران اسلامی با محکومیت چنین رفتار‌هایی از سردمداران چنین کشور‌ها می‌خواهیم که چنانچه خواهان صلح و هم زیستی ادیان و فرهنگ‌ها هستند به تجدیدنظر اساسی به رویکرد‌ها و باور‌های غلط‌شان دست یازند.   بیشتر بخوانید: قالیباف: اقدامات توهین‌آمیز حاکمان فرانسه را محکوم می‌کنیم /نور پیامبر اسلام (ص) با این اقدامات کور قابل خاموش کردن نیست

طبق اصل ۱۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «‎‎‎‎‎ایرانیان‏ زرتشتی‏، کلیمی‏ و مسیحی‏ تنها اقلیت‌های‏ دینی‏ شناخته‏ می‏‌شوند که‏ در حدود قانون‏ در انجام‏ مراسم‏ دینی‏ خود آزادند و در احوال‏ شخصیه‏ و تعلیمات‏ دینی‏ بر طبق‏ آیین‏ خود عمل‏ می‌کنند».

همچنین بر اساس فراز دون اصل ۶۴ همین قانون نیز، زرتشتیان‏ و کلیمیان‏ هر کدام‏ یک‏ نماینده‏ و مسیحیان‏ آشوری‏ و کلدانی‏ مجموعاً یک‏ نماینده‏ و مسیحیان‏ ارمنی‏ جنوب‏ و شمال‏ هر کدام‏ یک‏ نماینده‏ انتخاب‏ می‏‌کنند. محدوده‏ حوزه‏‌های‏ انتخابیه‏ و تعداد نمایندگان‏ را قانون‏ معین‏ می‏‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود

رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون معتقد است که کشورهای اروپایی باید درهای مذاکره با روسیه را باز نگه دارند.

به گزارش مشرق، اگر روسیه در اوکراین پیروز شود هیچ امنیتی برای ما باقی نمی‌ماند. این حرف را ماکرون در مصاحبه با رسانه فرانسوی مطرح کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه به روزنامه «لا تریبیون» گفت که «ما با باز گذاشتن در مذاکرات با روسیه با روسیه، داریم کار درست را انجام می‌دهیم اگر این کار را نکنیم، از نظم بین‌المللی و همچنین صلح و امنیت دست می‌کشیم».

رئیس‌جمهور فرانسه البته اعلام کرد که ضروری است که سیاست «ابهام راهبردی» در قبال روسیه ادامه یابد.

ماکرون اواخر ماه آوریل در سخنرانی در دانشگاه سوربون اعلام کرده بود که اروپا باید بعد از پایان جنگ اوکراین، آماده بهبود روابط خودش با روسیه باشد.

به گفته وی، قابلیت‌های نظامی به ویژه موشک‌های بالستیک روسیه خطری برای همه کشورهای اروپایی است.

سخنگوی کرملین دیمیتری پسکوف پیش از این اعلام کرد که روسیه تهدیدی برای هیچ طرفی در اروپا نیست و امیدوار است که آنها هم در قبال روسیه همینطور رفتار کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت که «در موضوع اوکراین، ایمنی اروپایی‌ها در خطر است چرا که این کشور در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری از مرزهای ما قرار است. اگر روسیه پیروز شود، تنها یک ثانیه طول می‌کشد تا هیچ گونه امنیت برای رومانی، لهستان، لیتوانی یا کشور ما وجود نداشته باشد. قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • خجالت بکشید!
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم