Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه مرکز تحقیقات سلولی و ملوکولی قصد دارد پلی‌مورفیسم‌های ژنی در جفت زنان باردار مبتلا به پره‌اکلامپسی را بررسی نماید افزود: یکی از نتایج کاربردی این پژوهش شناسائی به موقع مادران باردار پره اکلامپسی و افزایش سرعت و دقت شناسائی افراد در معرض خطر این بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا دکتر نورمحمد بخشانی افزود: کاهش هر چه بیشتر مرگ و میر مادر باردار یکی از مهمترین برنامه های نظام سلامت در سیستان و بلوچستان است و تلاش می کنیم تا تحقیقات و پژوهش های علمی نیز در خدمت همین هدف قرار گیرد.

معاون تحقیقات وفناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سلامت مادران یکی از اولویت های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است و به همین دلیل از طرح های تحقیقاتی و پایان نامه ها دانشجوئی که با هدف ارائه راهکار برای حلّ این مشکل انجام شود حمایت خواهد شد.

وی با اشاره به پذیرش دانشجو در مقطع دکترای پژوهشی مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: دکترای بیوشیمی بالینی یکی از رشته های تحصیلی مقطع Ph.D است که با همت همکار فقیدمان مرحوم دکتر محمد هاشمی و دیگر اعضاء هیئت علمی گروه بیوشیمی فعال شد و پذیرش دانشجو را از سال ۱۳۹۵آغاز نموده است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات موجود خونریزی، عفونت و پره اکلامپسی ۳ علت اصلی مرگ و میر ماردان باردار در استان سیستان و بلوچستان و سایر مناطق در حال توسعه است و با هدف شناسائی جنبه های مختلف موضوع پره اکلامپسی، پایان نامه تحصیلی یکی از دانشجویان رشته بیوشیمی بالینی دانشگاه به این موضوع اختصاص یافته است.

دکتر بخشانی افزود: تا کنون ۶ دانشجوی دیگر نیز تحصیلات خود را در مقطع دکترای پژوهشی با موفقیت پشت سر گذاشته اند و ۲ دانشجوی دیگر مقطع دکترای پژوهشی نیز همچنان مشغول به تحصیل می باشند.

شایان ذکر است برنامه های آموزشی مقطع دکترای پژوهشی در رشته های باکتری شناسی، اپیدمیولوژی، بیوشیمی بالینی، بهداشت حرفه ای، آموزش بهداشت، بافت شناسی و بهداشت محیط در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال بوده و یا دانشجویان این رشته ها دانش آموخته شده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مادران باردار سيستان و بلوچستان استانی علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پره اکلامپسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در این دانشگاه خبر داد.

شهنام عسکرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وزارت بهداشت با پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز موافقت کرده است و این موضوع در نامه‌ دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت به دکتر محمد حسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام شده است.

وی افزود: بنا بر این نامه، طبق مصوبه بیست و هفتمین جلسه کمیته تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی مصوب ۲۰ اسفندماه سال گذشته، پذیرش دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش هوشبری مطرح شد و با برگزاری این دوره، بر اساس برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی موافقت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد