Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@17:45:42 GMT

افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه قنادی‌ در شیراز

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۸۷۳۱۳

افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه قنادی‌ در شیراز

محمدخلیل ترابی در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در چند ماه اخیر اقلام و مواد اولیه قنادی‌ها از جمله آرد و روغن افزایش قیمت چشمگیری داشته است به طوری که یک گونی ۴۰ کیلویی آرد مخصوص شیرینی‌پزی از ۱۴۰ تومان به ۲۷۰ هزار تومان و کارتن ۱۶ کیلویی روغن کره ای مخصوص شیرینی‌پزی از ۱۲۰ به ۶۰۰ هزار تومان رسیده که این یک فاجعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گرانی مواد اولیه را مهم‌ترین عامل در بسته شدن و از بین رفتن واحدهای صنفی دانست و افزود: با توجه به آمار، از سال ۹۵ تا شهریور ۹۹، صد و ۸۱ واحد صنفی به صورت کامل تعطیل شده که بیشترین آنها طی سالهای ۹۸ و ۹۹ شکایت از افزایش قیمت مواد اولیه داشته اند.

ترابی تعدادی از قنادی های تعطیل شده در شیراز را نام برد و بیان کرد: از جمله قنادی های معروف و مشهور شیراز شامل قنادی فرخ،ماه، درخشان، گل سرخ، وصال، باستان، شعاع، حضرتی، نیایش و .... همگی شکایت از گرانی مواد اولیه داشته اند .

رئیس اتحادیه قنادان شیراز با بیان افزایش ۲۰۰ درصدی پودر نارگیل و کاکائو افزود: دیگر مشکلات افزایش قیمت شامل پودر نارگیل از کیلویی ۱۵ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان و پود کاکائو از کیلویی ۴۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: افزایش قیمت شیراز مواد افزودنی آرد فارس قنادی مواد اولیه هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۸۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ سردار "حمید هداوند" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر انتقال میزان قابل توجهی مواد اولیه تولید لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به واحد صنعتی مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن موفق به کشف ۲۰ تن روغن نارگیل فله ای و ۵ تن سایر مواد اولیه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق شدند.
فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
سردار هداوند در پایان خاطرنشان کرد: کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.
این مقام ارشد انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: شماره تلفن‌های ۱۱۰ و ۰۹۶۳۰۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان وظیفه شناس در حوزه قاچاق کالا است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899802

دیگر خبرها

  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند