Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:03:24 GMT

کشت زعفران در شهرستان ری ۵۰ درصد افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۹۹۹۸

کشت زعفران در شهرستان ری ۵۰ درصد افزایش یافته است

جبرئیل برادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: کشت زعفران به دلیل نیاز کم به آب و سازگاری با اقلیم شهرستان ری جزو محصولات پربازده کشاورزی محسوب می شود که در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه گیاه زعفران در فصول گرم سال (اردیبهشت تا شهریور ماه) که تمامی محصولات کشاورزی نیازمند آب هستند نیاز به آب ندارد، خاطرنشان کرد: همین امر موجب استقبال کشاورزان به کشت این گیاه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اشاره به اینکه پیاز زعفران برای دومین سال متوالی است که در شهرستان ری کشت می شود، یادآور شد: سال اول ۱۰ هکتار و سال دوم که امسال است در حدود ۱۵ هکتار از اراضی کشاروزی بخش های حسن آباد فشافویه و کهریزک به زیر کشت زعفران رفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زعفران یک محصول کاملا صادراتی است، بیان داشت: کشاورزان شهرستان ری می توانند با توسعه کشت این محصول گران قیمت علاوه بر درآمد زایی برای خودشان موجب ارز آوری برای کشور شوند.

برداری به محدودیت های کشت زعفران در شهرستان ری نیز اشاره کرد و افزود: برداشت محصول زعفران که در اوایل آبان ماه آغاز می شود نیازمند تعداد زیادی کارگر ماهر در امر برداشت دارد که این موضوع یکی از مشکلات کشاورزان می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری یادآور شد: پیاز زعفران در هر بار کاشت تا سه سال نیاز به کاشت مجدد ندارد ولی از سومین سال اقتصادی و سودزایی دارد  که این امور جزو محدودیت های کشت زعفران است.

برداری در پایان خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی شهرستان ری با ارائه خدمات مشاوره ای و همچنین نهاده های تولید به کشاورزان در جهت حمایت از این قشر زحمت کش بر می آید.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی شهرستان ری زعفران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شهرستان ری زعفران وزارت جهاد کشاورزی شهرستان ری زعفران اخبار کنکور شهرستان ری کشت زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت