Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی دانشجویان تایلندی در همبستگی با معترضان، مراسم جشن فارغ‌التحصیلی روز جمعه به رهبری پادشاه تایلند را به نشانه عصبانیت از سلطنت، هم‌زمان با درخواست فزاینده اصلاح آن، تحریم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تشریفات که پادشاه طی آن‌ها شخصاً مدارک فارغ‌التحصیلی را اعطا می‌کند، آداب مرسومی برای فارغ‌التحصیلان و خانواده‌های آن‌هاست و تصاویر این لحظه، مفتخرانه در بسیاری از منازل تایلندی به تصویر کشیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اعتراضات از اواسط ژوئیه در تایلند، انتقادات آزادانه به سلطنت و درخواست برای محدود کردن قدرت آن را همراه آورده، همچنین از یک تابوی دیرینه و قوانین مربوط به اهانت به سلطنت سرپیچی می‌کند که بابت انتقاد از پادشاه یا خانواده‌اش، مجازات ۱۵ سال زندان در نظر گرفته است.  

"سوپانات کینگکائی"، ۲۳ ساله، اظهار کرد که مراسم روز جمعه و شنبه در دانشگاه "تماسات" را که مدت‌ها به عنوان کانون درگیری و صحنه کشتار معترضان طرفدار دموکراسی توسط نیروهای دولت سطلنت‌گرا در سال ۱۹۷۶ تلقی می‌شد، تحریم می‌کند.

دانشگاه تماسات به درخواست برای اظهارنظر پاسخی نداده است.

کاخ سلطنتی تایلند نیز واکنشی نشان نداده، چنان چه از زمان آغاز اعتراضات در اواسط ژوئیه هم اظهارنظری در این باره نکرده است.

اعتراضات در ابتدا خواستار قانون اساسی جدید و برکناری پرایوث چان-اوچا، نخست‌وزیر تایلند و رهبر نظامی سابق بودند، اما بعدتر خواسته آن‌ها به کاهش قدرت پادشاهی ارتقا پیدا کرد.

مشخص نیست که چه تعداد دانشجو این مراسم را تحریم کرده‌اند. تصاویری از تالار برگزاری مراسم نشان می‌دهد که صندلی‌ها به خاطر اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس، تنها به صورت یکی در میان اشغال شده است.

پادشاه به دانشجویان گفت از دانش و توانایی خود برای افتخارآفرینی و خدمت به کشور استفاده کنند. یکی از دانشجویان شرکت‌کننده در مراسم اظهار کرد: برای گرفتن عکس در مراسم شرکت کرده‌ام چون اتفاقی است که یک بار در طول زندگی رخ می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تايلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا

شانگهای چین/ زوما سخنرانی یک استاد فلسطینی تبار دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا در جمع دانشجویان معترض حامی فلسطین/ زوما دستگیری معترضان حامی فلسطین در شهر برلین آلمان/ زوما کمپ معترضان حامی فلسطین در دانشگاه کالیفرنیا در شهر لس آنجلس آمریکا/ زوما اسب سواری وزیر خارجه انگلیس در شهر اولان باتور مغولستان/ PA شهر خان یونس در جنوب نوار غزه/ زوما تظاهرات دانشجویان دانشگاه علوم سیاسی پاریس در همبستگی با دانشجویان معترض آمریکایی در حمایت از فلسطین/ زوما خنثی کردن یک بمب 500 کیلویی آمریکایی بر جای مانده از دوران جنگ دوم جهانی در آلمان/ زوما بمباران منازل مردم از سوی هواپیماهای اسرائیل در شهر رفح در جنوبی ترین نقطه نوار غزه/ گتی ایمجز سرگردانی نهنگ ها در سواحل غربی استرالیا/ AAP یک جفت لک لک سفید شرقی از جوجه های خود در لانه ای در بالای دکل شبکه برق در استان جیانگسو در شرق چین مراقبت می کنند./ گتی ایمجز پناهجویان در مرز مکزیک و ایالات متحده آمریکا/ رویترز شهروند 90 ساله هندی در حال رای دادن در خانه خود در انتخابات سراسری هند/ احمد آباد/ رویترز مزارع کلزا در سوئیس/ رویترز کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا

دیگر خبرها

  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند
  • تایلند فینالیست جام ملت های فوتسال آسیا شد
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند