Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد لطفی شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: کرونا با کسی تعارف ندارد و کشنده است، در حال حاضر بسیاری از پزشکان و کادر درمانی به کرونا مبتلا شدند و برخی حال وخیمی دارند.
وی بیان کرد: سه هزار و ۲۰۰ نفر از پرستاران و حدود ۵۰۰ نفر از پزشکان استان به کرونا مبتلا شدند و در حال حاضر در بیمارستان ها نیرو نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لطفی ادامه داد: بیماران مثبت کرونایی در استان فارس اکثرشان علامت دار هستند و در حال حاضر مشکل اکسیژن در بیمارستان ها داریم و دستگاه هلی اکسیژن موجود جوابگوی نیاز نیست.
لطفی افزود: باید تعطیلی برقرار شود تا پرسنل بیمارستان ها ۲ هفته استراحت کنند.
وی ادامه داد: همکاری برخی مردم برای مقابله با کرونا خوب نیست، تا زمانی که کرونا نگرفته اند کرونا را مسخره می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تعداد فوتی ناشی از بیماران کرونایی در استان فارس در روز گذشته ۲۴ مورد بود و از زمان شیوع کرونا تاکنون یک هزار و ۴۱۱ مورد فوتی بیمار کرونایی در استان فارس داشتیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۳۶۷ هزار و ۳۸۰ تست تا کنون در استان فارس انجام دادیم که از این تعداد ۷۸ هزار و ۱۵۰ مورد ابتلای آنان به کرونا مثبت بوده است.
لطفی افزود: روز گذشته ۳ هزار تست انجام دادیم که ۵۰ درصد آن مثبت بوده است و موارد مثبت ابتلا زیاد است.
وی ادامه داد: روزانه در کشور  ۳۰ هزار تست کرونا انجام می شود که سه هزار تست آن مربوط به استان فارس است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۱۴ آزمایشگاه در استان فارس راه اندازی کردیم، درصد موارد مبتلا به کرونا که منجر به فوت می شود در استان فارس یک و هشت دهم درصد است که کمترین مرگ و میر کشور مربوط به فارس است.
لطفی افزود: این روزها وضعیت وخیم است چرا که بستری زیاد است، مراکز ۱۶ ساعته در شیراز ۱۴ مرکز و در استان ۴۴ مرکز است.
وی ادامه داد: مرکز صدرا نیز تا پایان هفته راه اندازی می شود، روزانه حدود یک هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار بیمار در این مراکز ۱۶ ساعته پذیرش می شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۳۰۰ بیمار کرونایی بستری شده داریم که رقم وحشتناکی است؛ خروجی بیمارستان ها نیز روزانه ۱۰۰ بیمار است.
لطفی افزود: در این مدت حدود ۳۰۰ تخت به بیمارستان ها برای بستری بیماران کرونایی اضافه کردیم، حدود هزار و ۲۸۰ تخت عادی و ۲۳۰ تخت آی سی یو مربوط به بیماران کرونایی در استان داریم.
وی ادامه داد: مرودشت، آباده، کازرون، ممسنی، سپیدان، خرمبید، بوانات، پاسارگاد، فیروزآباد و داراب دارای وضعیت بدتری به لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: در حال حاضر ۹۴ درصد تخت های عادی و ۸۴ تخت های آی سی یو اشغال است و بسیاری از بیماران کرونایی در لیست انتظار قرار دارند و جایی برای بستری آنان نداریم.
لطفی افزود: با وجود اینکه استان فارس به لحاظ رعایت ماسک جزو استان های اول کشور است اما عدم رعایت برگزاری مراسم باعث افزایش شیوع بیماری شده است.
وی ادامه داد: مرگ های بیماران کرونایی به سن پایین تری رسیده است و فوتی بین ۳۰ تا ۴۰ سال و افراد بدون بیماری زمینه ای زیاد داریم.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شیراز فارس ویروس کرونا شیراز فارس اخبار کنکور کرونایی در استان بیماران کرونایی استان فارس بیمارستان ها حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، علی نویدیان در این خصوص، افزود: ابلاغ چارت سازمانی مرکز بهداشت شهرستان تازه تأسیس گلشن پس از ماه‌ها تلاش و پی گیری توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد.

وی ادامه داد: چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن، مهمترین کار زیربنایی حوزه سلامت در شهرستان گلشن است که باعث ایجاد و راه اندازی واحدهای مختلف بهداشتی و درمانی خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تصویب چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن در نقشه سلامت کشور گفت: تصویب این چارت علی رغم جذب اعتبارات اختصاصی برای این مرکز بهداشت، منجر به اختصاص ردیف استخدامی خواهد شد.

نویدیان ابراز امیدواری کرد که با فعالیت مرکز بهداشت گلشن، زمینه رشد و تعالی بهداشت و درمان آن منطقه را شاهد باشیم.

کد خبر 6095461

دیگر خبرها

  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد