Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@06:55:38 GMT

نگرانی وزارت بهداشت از برگزاری جشن عروسی

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۶۶۰۲

نگرانی وزارت بهداشت از برگزاری جشن عروسی

خبرگزاری مهر: سیما سادات لاری، درباره وضعیت کرونا در استان کردستان، اظهار داشت: موارد ابتلاء و بستری روزانه در استان کردستان مجدداً روند صعودی به خود گرفته و این روند افزایشی با شیب تند و نگران‌کننده‌ای در حال امتداد است.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های بانه، بیجار، سقز، سنندج، کامیاران و مریوان در این استان در وضعیت قرمز، شهرستان قروه در وضعیت هشدار یا پرخطر و شهرستان‌های دهگلان و دیواندره در وضعیت زرد و خطر متوسط بیماری قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاری ادامه داد: تمامی شهرستان‌های قرمز استان کردستان در فهرست شهرستان‌های دارای وضعیت حاد و خطرناک بیماری کووید ۱۹ هستند که لزوم نظارت بر اجرای صحیح محدودتی‌های ویژه ستاد ملی در شهرستان‌های یاد شده از سوی مسئولان استانی، ضروری است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در هفته گذشته میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در استان کردستان، حدود ۴۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر گزارش شده است که این عدد از میانگین کشوری بالاتر است. همچنین میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته گذشته، حدود ۴۱ نفر به ازای هر یک میلیون نفر بوده است که این شاخص هم از میانگین کشوری بالاتر است.

لاری افزود: در حال حاضر ۲۸۵ بیمار قطعی مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان کردستان بستری هستند که ۴۲ نفر از این بیماران به علت شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی تاکید کرد: برگزاری مراسم عروسی، مولودی خوانی، دورهمی‌های خانوادگی در مناطق و باغ‌های حاشیه شهرها و همچنین تردد مسافرین از مناطق مرزی استان، از جمله نگرانی‌های همکاران ما در مدیریت اپیدمی بیماری در استان کردستان است که امیدواریم با همکاری مسئولان و مردم این استان و پرهیز از رفتارهای اجتماعی پرخطر و نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی این استان، شاهد توقف شیوع گسترده بیماری در استان کردستان باشیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزارت بهداشت کرونا استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، دیروز (۴ اردیبهشت) تهران روز بارانی را پشت سر گذاشت و میانگین آلاینده شاخص هوای پایتخت (ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون) طی ۲ ساعت گذشته، عدد ۷۶ را نشان می دهد که بیانگر کیفیت مطلوب است. البته اکنون شاخص هوا با میانگین ۸۶ وضعیت قابل قبول را نشان می دهد. همچنین اکنون ۱۸ ایستگاه زرد (قابل قبول) و ۵ ایستگاه هم نارنجی (ناسالم) هستند.

شاخص کیفیت هوا(AQI) صفر تا ۵۰ هوا پاک ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم ۳۰۱ تا ۵۰۰ هوا خطرناک

کد خبر 846850 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید