Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد تبریز، علی اکبر ولایتی در ارتباط ویدئویی آیین ملی نکوداشت چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبایی در تبریز اظهار داشت: فرانسه، دیگر آن کشور سابق نیست که روسای جمهورش نقش مهم در جهان و متانت و ادب داشتند، بلکه رئیس جمهور کنونی دنباله‌رو صهیونیست‌ها‌ست و این کار‌ها را برای خوش خدمتی به اسرائیل غاصب انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چنین رفتار‌هایی باعث شده ‌تا امانوئل مکرون منفور  جهان اسلام شود و اگر به این رویه ضد‌اسلامی‌اش ادامه دهد، جهان اسلام فرانسه و رئیس جمهورش را سر جای خودش می‌نشاند چرا که مسلمانان مقابل این اهانت خواهند ایستاد.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر نقش آذربایجان شرقی در تاریخ ایران گفت: آذربایجان نقش مهمی در تاریخ و باز تعریف ایران و تثبیت مرز‌های کشور در طول تاریخ بسیار مهم کشورمان دارد.

وی با بیان اینکه هیچ بخشی از ایران در طول تاریخ به اندازه‎ آذربایجان در معرض آسیب همسایه‌ها نبود، تصریح کرد: آذربایجانی‌ها در زمان حمله مغول‌ها، عثمانی و حضور فرقه‌های ناباب دست نشانده مثل دموکرات، نقش مهمی در حفاظت از اسلام ایفا کردند و در انقلاب‎های مشروطه و انقلاب اسلامی ، پرچمدار بودند و علمای آذربایجان در این بین نقش مهمی داشتند.

ولایتی خاطرنشان کرد: شهدا و علمای آذربایجان مانند علامه طباطبایی، شهید قاضی و شهید آیت‌الله سید اسدالله مدنی نقش مهمی در پیشتازی آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در ترویج تشیع داشتند و شهید باکری و دیگر شهدای این خطه در دفاع از انقلاب و کشور پیشقدم بودند.

وی در ادامه با اشاره به درگیری‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: امیدواریم که هر چه زودتر آنچه که فتنه‎گران بین‎المللی در منطقه قفقاز جنوبی ایجاد کرده و موجب شهادت بسیاری از مردم جمهوری آذربایجان و کشته شدن تعدادی زیادی از طرف دیگر شده‌اند، باطل شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‎الملل تصریح کرد: امیدواریم با راه حلی سیاسی دست کسانی که بیرون از منطقه نقش مهمی در فتنه انگیزی دارند، کوتاه شود و طرف‌ها به صلح برسانند، راه حل اساسی این است که مناطق اشغال شده تخلیه ‌و مردم آذربایجان به مرزهاشان مسلط شوند، ارمنستان هم باید در این خصوص تلاش کند.

وی ادامه داد: این منطقه، محل همزیستی گرجی‌ها، ارمنی‎ها و آذری‎ها است، هویت مشترک و محوریت تشیع ما را به هم پیوند می‎دهد و این پیوند ابدی بوده و امیدواریم این جنگ هرچه زودتر تمام شود.

منبع: فارس

کلیدواژه: فرانسه انقلاب اسلامی آذربایجان علی اکبر ولایتی ارمنستان قره باغ خبرگزاری فارس فارس تبریز علامه طباطبایی شهید مدنی قاضی طباطبایی تبریز عثمانی مغول نقش مهمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند

سردار سرتیپ پاسدار احمد شفایی فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه شهرستان راسک ضمن ابراز خرسندی بابت حضور در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: وظیفه خود می دانم بابت همه تلاش هایی که در راستای اهداف انقلاب اسلامی که همان خدمت صادقانه و خالصانه به مردم عزیز و شریف  می باشد قدردان باشم.


وی افزود:  از وظایف جدی و مهم مسئولان در همه سطوح استفاده درست از همه ظرفیت ها جهت خدمت به مردم است که الحمدالله شما ها در حال خدمت رسانی به مردم عزیز و بزرگوار هستید.


فرمانده سپاه سلمان تاکید کرد: انقلاب اسلامی از ابتدای پیدایش خود همواره مورد هجوم جدی دشمنان اسلام قرار گرفت و آن ها تمام تلاش خود را کردند تا این حرکت ارزشمند مردم ایران را متوقف نمایند.


شفایی تصریح کرد: دشمن تمام ظرفیت خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی به میدان آورد؛ آن ها به دنبال این بودند تا مردم را نسبت به گذشته  انقلاب اسلامی پشیمان و وضعیت حال را نامناسب و اینده را ناامید کننده جلوه دهند؛ اما به فضل الهی و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و همت همه مردم و خدمتگذاران آن ها، علی رغم شبهات فراوان، پخش پیوسته دروغ های گسترده و القائات بی پایه و اساس به اهداف پلید خود نرسیدند.


وی افزود: روزگاری آمریکا یکه تاز در همه عرصه ها در جهان بود اما امروز شما شاهد هستید که چه وضعیتی را پشت سر می گذارد. آمریکا هرروز منفعل تر از گذشته می شود و شما می بینید شرایط امریکا در عرصه های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و امنیتی چگونه است.


شفایی تصریح کرد: امروز پرچم اسلام و انقلاب در ایران و جغرافیای اسلام با افتخار بر افراشته شده و دشمنانی که به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در دل مردم بوده و هستند خود در حال زوال و نابودی هستند. روزگاری آمریکا با تحریم، جنگ، کودتا و فشار حداکثری گمان می کرد که می تواند کار انقلاب اسلامی را تمام کند اما خواب آن ها تعبیر نشد و امروز ایران اسلامی با قدرت مسیر خود را طی می کند.


شفایی در پایان خاطر نشان کرد: مردم این منطقه مردمانی بسیار انقلابی هستند و امیدواریم این شهرستان با همت و تلاش مسئولین و مردم به توسعه و پیشرفت قابل قبولی برسد.


گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات سرهنگ پاسدار محسن جهانتیغ تشکر و سرهنگ پاسدار ابراهیم باغبانی به عنوان فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • دشمنانی که به دنبال ناامیدی مردم ایران بوند در حال نابودی هستند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است