Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-04@02:26:36 GMT

شناسایی کارگران فاقد بیمه عزم جدی می خواهد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۰۰۰۲

شناسایی کارگران فاقد بیمه عزم جدی می خواهد

امتداد -رئیس کانون شورای اسلامی کار البرز می گوید شناسایی کارگران فاقد بیمه عزم و اراده جدی می طلبد و اگر این کار به تشکل های کارگری سپرده شود در مدت زمان کوتاهی کارگران فاقد بیمه را شناسایی و به وزارت کار معرفی می کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، علی اصلانی ، درباره راهکارهای شناسایی کارگران فاقد بیمه اظهار کرد: شناسایی دقیق کارگران مشاغل غیر رسمی و کارگران فاقد بیمه سخت نیست، فقط عزم و اراده جدی می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر تمام کارگران عضو انجمن های صنفی، تشکل های کارگری یا خانه کارگر هستند و از طریق آنها می توان کارگران بیمه یا فاقد بیمه را شناسایی کرد.

وی افزود: یکسری از کارگران نیز از طریق سازمان تامین اجتماعی شناسایی شده اند و عده ای دیگر از طریق اتحادیه های صنفی زیرمجموعه وزارت صمت یا وزارت کار قابل شناسایی هستند اما آن دسته کارگرانی که عضو هیچ تشکل کارگری نیستند می توانند به شوراهای اسلامی کار یا انجمن های صنفی محل سکونت خود مراجعه و عضویت خود را ثبت کنند تا از این طریق مورد شناسایی و پیگیری حقوق و مطالبات خود قرار گیرند.

شناسایی کارگران فاقد بیمه از طریق اتحادیه های صنفی

اصلانی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از صنوف مثل صنف کفاشان یا هتل داران از تعداد اعضا و مراکز فروش دارای مجوز خود اطلاع دارند و می توانند آنها را به راحتی شناسایی و جهت حمایت بیمه ای معرفی کنند.

به گفته رئیس کانون شورای اسلامی کار البرز، اگر شناسایی کارگران فاقد بیمه به تشکل های کارگری واگذار شود در زمان بسیار کوتاهی به آمار این دسته از کارگران دست پیدا کرده و لیست آنها را در اختیار وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی قرار می دهند.

وی گفت: هر استان می تواند فراخوان بدهد و از کارگران فاقد بیمه برای ثبت نام در یک سامانه دعوت کند تا مشخصات و اطلاعات و کد ملی خود را برای بهره مندی از بیمه بیکاری ثبت کنند ولی موضوع این نیست که نمی خواهیم این کار را دنبال کنیم؛ مساله مهم پول و منابع لازم برای انجام این کار است که در اختیار نیست.

دولت بودجه بیمه بیکاری کارگران فاقد بیمه را بدهد

اصلانی درباره تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم حل مشکل کارگران بیکار شده از کرونا و کارگران فاقد بیمه گفت: مقام معظم رهبری، تامین اجتماعی را مکلف کردند تا به موضوع کارگران فاقد بیمه بیکاری ورود کند به این معنی که دولت بودجه انجام این کار را اختصاص بدهد و سازمان تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری را به مشمولان بپردازد. از ابتدا هم تاکید داشتیم منابعی که برای بیمه بیکاری کرونا از طرف دولت اختصاص می یابد در اختیار تامین اجتماعی قرار گیرد تا با توجه به داشتن سیستم قوی و مشخصات همه کارگران این منابع به افراد بیکار شده از کرونا پرداخت شود.

به گزارش ایسنا ، وی در پایان گفت: نباید هر زمان که به لحاظ بودجه کم آوردیم به منابع تامین اجتماعی چنگ بزنیم. تامین اجتماعی، یک نهاد غیردولتی عمومی است و ۹۸ درصد سهام آن متعلق به کارگران و کارفرمایان است؛ بنابراین حل مشکل بیمه بیکاری کارگران بیکار شده از کرونا نیازمند شناسایی و تامین منابع جدید و جداگانه است.

 

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: شناسایی کارگران فاقد بیمه تامین اجتماعی بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

رسول چراغ سحر به مناسبت هفته کار و کارگر با اشاره به اینکه شمار بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۰ هزار نفر است گفت: کارگران بیشترین تعداد جامعه آماری این بیمه را تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: بیمه شدگان تامین اجتماعی که به صورت اختیاری و اجباری زیرپوشش این بیمه قرار گرفته اند افزون بر مستمری، تسهیلات بانکی و حمایت هایی مانند دوران بارداری یا از کارافتادگی در زمان پرداخت بیمه از تعرفه های درمانی نیز استفاده می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: افزایش مبلغ وام های ضروری از ۵۰ به ۲۰۰ میلیون ریال از جمله برنامه های حمایتی دولت به بازنشستگان و مسنمری بگیران تامین اجتماعی بوده که بخش قابل توجهی از این تسهیلات بانکی پرداخته شده است.

چراغ سحر تاکید کرد: در دولت سیزدهم چهار هزار فقره وام ضروری به مستمری بگیران و بازنشستگان استان با مبلغ هر فقره ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برگزاری بیست و یکمین المپیاد سراسری کوهنوردی کارکنان سازمان تامین اجتماعی کشور در استان به مناسبت هفته کار و کارگر خبر داد.

چراغ سحر عناون کرد:این المیپاد بامداد امروز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه با حضور ۳۳ استان و ۱۳۵ کوهنورد به میزبانی کهگیلیویه و بویراحمد برگزار شده است.

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این المپیاد که با همکاری هیات کوهنوردی استان برگزار شد ارتقای سلامت روحی و جسمی کارکنان و صعود به قله قلم واقع در شهرستان دناست.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم