Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید استان در ساری گفت : با اولویت قرار دادن پرورش و توسعه ماهیان خاویاری می توانیم از این نعمت به عنوان یک جایگزین مناسب برای نفت در اقتصاد استفاده نماییم. ‎

وی به ظرفیت بالای استان در این زمینه اشاره کرد و افزود : برای تحقق این مهم نیازمند برنامه ای جامع و اصولی با مشارکت و اهتمام همه دستگاه های مسئول هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندران همچنین با اظهار این که میانکاله یک سرمایه جهانی در بخش محیط زیست است ، بر ضررت محافظت از این منطقه تاکید کرد.

مدیرکل شیلات مازندران هم در این جلسه از تولید ۹۵ هزار تن انواع آبزیان پرورشی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت : در تلاش هستیم  این میزان را در سال ۹۹ به ۱۱۰ هزار تن برسانیم.

حسن اسحاقی افزود : یکی از برنامه های جهش تولید در استان پرورش میگو است که با تمهیدات استاندار مازندران در صدد هستیم با استفاده بهینه از اراضی بلااستفاده در شرق مازندران، پرورش میگو را که یک گونه استراتژیک و بازار پسند می باشد ، در سطح استان پرورش و توسعه بدهیم.

وی ادامه داد : با توجه به اینکه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان موضوع احداث سایت میگو در دستور کار ویژه این کارگروه قرار دارد در نظر داریم با استفاده از ۵۰۰ هکتار از اراضی بلااستفاده در شرق مازندران و مطالعات و بررسی هایی که صورت گرفته است ، این سایت را راه اندازی نماییم.

مدیرکل شیلات مازندران، گفت: در تلاش هستیم با اجرای عملیات ورودی آب، احداث سایت میگو را که در ایجاد اشتغال در مازندران اثربخش می باشد به بهترین نحو ممکن عملیاتی کنیم چراکه در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی موثر است.

مازندران با داشتن سه هزار و ۴۵۰و احد پرورش آبزیان، قطب آبزی پروری کشور محسوب می شود. هم اکنون از مجموع واحدهای پرورش آبزیان مازندران، ۲۷۶ واحد مربوط به پرورش ماهیان سردآبی و ۱۴ واحد هم ماهیان خاویاری است و بیش از سه هزار واحد دیگر در زمینه تولید ماهیان گرم آبی فعالیت دارند.

طبق گزارش شیلات مازندران ، این استان پارسال حدود ۱۱ هزار و ۲۴۰ تن انواع محصولات شیلاتی به ارزش اقتصادی ۳۵ میلیون و ۸۷۶ هزار دلار به خارج از کشور صادر کرد.

بر اساس این گزارش ، پارسال یکهزارو ۲۵۳کیلو گرم خاویار پرورشی ، ۵۴ تن گوشت خاویاری ، ۹هزارو ۸۷۵ تن ماهی پرورشی تازه ، ۵۴تن ماهی قزل آلای منجمد ، یکهزارو ۲۵۰ تن خوراک آبزیان و پنج تن کنسرو ماهی از مازندران به خارج از کشور صادر شد.

در نیمه نخست امسال نیز یک شرکت پرورش دهنده ماهیان خاویاری مازندران ۱۷ هزار تن گوشت ماهی خاویاری صادر کرد.

برچسب‌ها استانداری مازندران احمد حسین زادگان  سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری مازندران احمد حسین زادگان سازمان شیلات ایران استانداری مازندران احمد حسین زادگان سازمان شیلات ایران اخبار کنکور ماهیان خاویاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۹۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تنوع محتواها و توسعه مدارس زیاد شده است، گفت:باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود.

به گزارش‬ خبرگزاری‬ ایمنا از‬ زنجان، ‬ محسن‬ افشارچی، ‬ امروز_‬ دوشنبه‬ هفدهم‬ اردیبهشت-‬ ‬ در برنامه متمرکز هفته گرامیداشت مقام معلم با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که باید روی آن متمرکز بشویم، بحث آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: سهم آموزش ‏و پرورش و مدارس در پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی در کشور بیشتر است، به شرطی که روی آموزش و پرورش به درستی سرمایه‌گذاری شود.

وی حوزه آموزش و هم حوزه پرورش را مهم دانست و افزود: متأسفانه سال‌های گذشته به آن اندازه که باید به پرورش پرداخته می‌شد، پرداخته نشده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تنوع محتواها و توسعه مدارس زیاد شده است، گفت: در این راستا می‌طلبد که ما هم نسبت به مسائل پرورشی در کنار آموزش متفاوت کار کنیم.

افشارچی با بیان اینکه استان زنجان در اکثر شاخص‌ها نسبت به استان‌های دیگر رتبه زیر ۱۰ را دارد، افزود: ما به عدالت آموزشی در استان باید تمرکز کنیم، مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان دارای استعدادهای برتری هستند، منتهی باید روی مدارس عادی سرمایه‌گذاری کنیم و اصلی‌ترین وظیفه شما این است که سطح دانش‌آموزان مدارس عادی را هم بالا ببرید.

استاندار زنجان تاکید کرد: در تابستان سال‌جاری باید تمرکزمان روی مسائل پرورشی باشد و در این راستا اگر اعتباراتی لازم باشد، در اختیار شما می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه شریف‌ترین قشر جامعه ما معلمان ما هستند، افزود: هیچ شغلی مثل معلمی نیست و چرا که معلم‌های هر سال با یک استعداد و با یک اخلاق متفاوت روبه‌رو می‌شوند که این خودش به تنهایی یک انگیزه برای ادامه کار است.

کد خبر 751117

دیگر خبرها

  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • آغاز تکثیر میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم