Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام، گفت: بی‌احترامی به انبیای الهی، نشانه ضعف، بی‌خردی و بی‌ادبی تعرض‌کننده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: در روزهای گذشته شاهد اهانت به ساحت نورانی و عزیز پیامبر (ص) بودیم، مساله تلخی که البته برای اولین بار هم نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامبران الهی انسان‌های برگزیده‌ای هستند که بی‌احترامی به آن‌ها بی‌احترامی به وحی، عقل، اصول، ارزش‌ها و فضیلت‌ها است. ما خودمان در قرآن مبارک ماموریم که به تمام پیامبران احترام و ارج نهیم زیرا احترام به انبیا، احترام به فضلیت، ارزش، اخلاق و فطرت پاک و الهی است. بنابراین بی‌احترامی به انبیای الهی، نشانه ضعف، بی‌خردی و بی‌ادبی تعرض‌کننده است.

وی بیان کرد:‌ در بین انبیای الهی، پنج پیامبر سرآمد پیامبران هستند که آن‌ها را اولوالعزم می‌نامیم؛ رسالت این پیامبران جهانی بوده است و این یعنی پیامبر اعظم، اختصاص و انحصار به جغرافیا، زمان و محدوده ندارد. پیامبر اکرم نیز پیامبری اولوالعزم با ماموریتی جهانی، الهی و نورانی است.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان این‌که امروز الحمدالله اسلام در اوج است و در عرصه بین‌المللی نیز نقش‌آفرینی می‌کند، افزود: ملاحظه می‌کنید که همین کشور فرانسه، امروز ۱۰ درصد از جمعیت آن، مسلمانان هستند. رییس جمهور فرانسه اقدامی انجام داد که آن اقدام با هیچ منطق، الفبا و فرهنگی سازگار نیست. او نه تنها با این لغزش، به پیامبر اولوالعزم، امت و جامعه جهانی، بلکه حتی به ۱۰ درصد از شهروندان جامعه خود نیز که به این آیین و پیامبر بزرگوار معتقدند، اهانت کرده است.

وی با محکوم کردن این اقدام رییس جمهور فرانسه، تاکید کرد: این اقدام را آزادی بیان نمی‌دانیم. آزادی اگر مجوزی برای اهانت به فضیلت‌ها و ارزش‌ها باشد، بدون تردید آزادی نیست. چگونه ممکن است در فرهنگ غرب برای خودشان خطوط قرمز ترسیم کرده‌اند و چگونه می‌شود به کسی اجازه می‌دهند به اصول و قوانینی که از نظر ما اساسا باطل است، نزدیک شوند اما به پیامبران، ادیان الهی و مردان بزرگ آسمانی اجازه تعرض می‌دهند؟ این بی‌خردی است.

شفیعی ادامه داد: امروز نه تنها امت اسلامی، بلکه پیروان ادیان الهی و دوستداران انبیای الهی نیز اهانت به پیامبر اسلام را محکوم می‌کنند و ما هم این حرکت را محکوم می‌کنیم. رییس جمهور فرانسه باید بداند که با این اقدام نابخردانه و این حرکت نسنجیده، در واقع یک نقطه سیاهی را در کارنامه‌اش ثبت کرد که از کارنامه‌اش زدوده نخواهد شد. امت سلامی و بلکه بشریت، وام‌دار و مدیون پیامبر اکرم (ص) هستند و به اجماع و اتفاق از این عمل اعلام بیزاری و استنکار می‌کنند.

وی درباره دلایل هتاکی به مقدسات مسلمانان نیز گفت:‌ آن‌چه مسلم است، این ستیز جبهه کفر با جبهه توحید است و این مقابله طاغوت با خدای یکتا است. این داستان همیشگی است که در تاریخ شاهد آن بوده‌ایم اما این تلاش‌ها عبث و بیهوده است و آن چنان که فرعون برابر موسی به شکست و تسلیم وادار شد و نمرود نیز مقابل ابراهیم به شکست و بی‌آبرویی سرانجام پیدا کرد، ان‌شاءالله این سرنوشت و سنت الهی مجددا تکرار خواهد شد و به یقین نیز توحید و انبیای الهی در این مصاف پیروز، سربلند و روسفید خواهند بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اهانت به پیامبر اسلام رییس جمهور فرانسه بی احترامی انبیای الهی بی خردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۹۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رییس جمهور روسیه وضعیت شاخص های اقتصادی این کشور را فراتر از پیش بینی ها دانست.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد که شاخص‌های اقتصاد کلان در روسیه در آغاز سال میلادی جاری بالاتر از پیش‌بینی‌های دولت، بانک مرکزی و کارشناسان بوده است.

رییس‌جمهور روسیه در نشستی با محور مسائل اقتصادی گفت: تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است تا پایان سال بیش از ۳ درصد رشد کند.

پوتین گفت که وضعیت فعلی اقتصاد امکان بهبود پیش بینی های توسعه آن را فراهم می کند.

رئیس جمهور روسیه با استناد به گفته بسیاری از کارشناسان گفت که تا پایان سال جاری تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است بیش از ۳٪ رشد کند.

کد خبر 6090248

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • سخنرانی رییس‌جمهور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی آغاز شد
  • سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • دستگیری نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک