Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا امروز سه شنبه، ۱۳ آبان، به ایستگاه پایانی خود رسیده اما پیش بینی می شود حواشی و جنجال های آن همچنان ادامه پیدا کند.

خبرگزاری میزان - امروز سه شنبه، ۳ نوامبر (۱۳ آبان)، بر اساس قانون انتخاباتی آمریکا، موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا است.

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا برگزار می‌شود و به همین دلیل رای گیری اخیر بر اساس تصمیم کمیسیون انتخابات آمریکا به صورت پستی از حدود چند هفته پیش آغاز شده و امروز، روز پایانی شرکت در این انتخابات به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند انتخابات درون حزبی در آمریکا

نامزد نهایی احزاب آمریکا برای شرکت در انتخابات این کشور از طریق برگزاری رقابت‌های درون حزبی در ایالت‌های مختلف انتخاب می‌شوند که در این انتخابات علاوه بر حضور مردمی، نمایندگان هر ایالت، «دلیگیت»‌ها نیز به نامزد مورد نظر هر حزبی رای می‌دهند.

نامزد جمهوریخواه آمریکا برای انتخابات سال جاری «دونالد ترامپ»، رییس جمهور کنونی آمریکاست، اما در حزب دموکرات برای تعیین نامزد نهایی خود، رقابت میان چندین نفر از جمله «جو بایدن»، «برنی سندرز»، «پیت بوتجیج» و «الیزابت وارن» برگزار شد.

در نهایت و در ماه جولای (خرداد ماه) جو بایدن، موفق شد رای دست‌کم ۱۹۹۱ دلیگیت (نماینده حزبی) را کسب کند و در نتیجه رسما به عنوان نامزد نهایی دموکرات‎ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود.

آغاز رقابت‌های انتخاباتی و برگزاری ۳ مناظره

پس از نهایی شدن نامزدی ترامپ و بایدن، به عنوان نامزد‌های انتخاباتی جمهوریخواه و دموکرات، آنها با تشکیل کمپین‌های خود روند تبلیغات انتخاباتی را آغاز کردند.

در جریان تبلیغات انتخاباتی آمریکا، ۳ مناظره برای دونالد ترامپ و جو بایدن و یک مناظره نیز برای نامزد‌های آنها برنامه ریزی شده بود، اما در نهایت به به دلیل ابتلای ترامپ به ویروس کرونا، مناظره دوم لغو شد و تنها مناظره اول و سوم میان دو رقیب برگزار شد.

مناظره نخست ترامپ و بایدن

نخستین مناظره انتخاباتی «جو بایدن» و «دونالد ترامپ»، نامزد‌های ۲ حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا، صبح روز چهارشنبه به وقت ایران، ۹ مهر، برگزار شد.

مناظره زنده ترامپ و بایدن در شهر «کلیولند» ایالت «اوهایو» و به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شد؛ «کریس والاس»، مجری شبکه جمهوریخواه فاکس نیوز، برگزار کننده این مناظره بود.

موضوعاتی که در مناظره «ترامپ» و «بایدن» به بحث گذاشته شدند مربوط به مباحث داخلی آمریکا و به شرح زیر بودند:

۱. نگاهی به سابقه و کارنامه کاری ترامپ و بایدن.
۲. موضوع جانشینی «روث بیدر گینزبرگ»، یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا.
۳. بحران کرونا در آمریکا.
۴. موضوع اقتصاد.
۵. تظاهرات‌های اخیر در آمریکا علیه خشونت پلیس و نژادپرستی در شهر‌های آمریکا.
۶. پرداختن به موضوع انتخابات ماه نوامبر و رای گیری پستی در شهر‌های آمریکا.

نخستین مناظره ترامپ و بایدن نیز با حواشی و جنجال های بسیاری همراه بود و نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوریخواه به دلیل نحوه رفتار و عملکرد هدف انتقادات شدید قرار گرفتند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

مناظره هریس و پنس

نخستین و تنها مناظره «کامالا هریس» و «مایک پنس»، نامزد‌های معاونت ریاست جمهوری آمریکا، ساعت ۴:۳۰ بامداد پنجشنبه به وقت ایران، ۸ اکتبر (۱۷ مهر) برگزار شد.

این مناظره در دانشگاه یوتا در شهر «سالت لیک سیتی» برگزار شد و به مدت ۹۰ دقیقه به طول انجامید؛ «سوزان پیج»، رییس فعلی دفتر روزنامه «یو اس ‌ای تودی» در واشنگتن، مجری این مناظره بود.

مناظره پایانی ترامپ و بایدن

مناظره دوم و پایانی ترامپ و بایدن، ۲ آبان، برگزار شد.

مناظره پایانی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دانشگاه «بلمونت» شهر «نشویل» در ایالت تنسی برگزار شد و مدت زمان تعیین شده برای این مناظره ۹۰ دقیقه بود که ۶ موضوع در آن مورد بحث قرار گرفت؛ ترامپ و بایدن ۱۵ دقیقه فرصت برای پرداختن به هر یک از این موضوعات داشتند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

ویژگی‌های نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چیست؟

- داشتن حداقل ۳۵ سال سن
- متولد آمریکا باشد.
- دستکم ۱۴ سال در آمریکا زندگی کرده باشد.
- کمتر از ۲ دوره ریاست جمهوری را در سابقه داشته باشد؛ تنها استثنا در این زمینه «فرانکلین روزولت» بود که در اوج جنگ جهانی دوم برای یک دوره ویژه سوم انتخاب شد.

رای الکترال چیست؟

آمریکایی‌ها در چارچوب انتخابات ریاست جمهوری به افرادی موسوم به «الکترال» رای می‌دهند تا از نامزد مورد حمایت آنها برای سمت ریاست جمهوری حمایت کند.

هرچه تعداد افرادی که در یک ایالت زندگی می‌کنند بیشتر باشد، تعداد الکترال‌های بیشتری برای آن ایالت وجود دارد؛ به عنوان مثال ایالت «کالیفرنیا»، با ۳۸.۸ میلیون نفر جمعیت، ۵۵ رای دارد؛ در حالی که ایالت «دِلاوِر»، با ۹۳۶ هزار نفر جمعیت، فقط ۳ رای دارد؛ ایالت‌های «تگزاس» و «فلوریدا» با داشتن ۳۸ و ۲۹ رای الکترال، از دیگر ایالت‌های مهم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

«مین» و «نبراسکا» از استثنا‌های سیستم الکترال هستند؛ به این معنا که هر نامزدی که بالاترین رای مردمی را به دست بیاورد، برنده الکترال نیز خواهد بود.

در حال حاضر ۵۳۸ الکترال وجود دارد که براساس تعداد ۴۳۵ نماینده (مردان و زنان کنگره) و ۱۰۰ سناتور به علاوه سه انتخاب کننده دیگر از منطقه کلمبیاست.

براساس قانون اساسی مقام‌های فدرال اعم از منتخب یا منصوب شده نمی‌توانند در میان الکترال‌ها قرار بگیرند.

هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که بتواند در مجموع ۵۰ ایالت و منطقه کلمبیا، دستکم ۲۷۰ رای الکترال را به دست بیاورد، رییس جمهور آمریکا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پیش بینی ترامپ از بروز آشوب پس از انتخابات آمریکا روزشمار انتخابات آمریکا؛ همه چیز درباره آرا الکترال، تاریخ اعلام نتیجه نهایی چه روزی است؟

تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات جاری 

جمعیت واجدین شرایط برای رای دادن در آمریکا در سال جاری، ۲۳۹میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۸۲ نفر است.

برای اطلاع از اخبار و حواشی انتخاباتی ۲۴ ساعت گذشته اینجا کلیک کنید.   توییت ترامپ در مورد پنسیلوانیا برچسب خورد ۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۸:۴۵

شبکه اجتماعی توییتر که پیشتر به همراه فیسبوک در مورد زدن برچسب هشدار به مطالب مربوط به اعلام پیروزی زودرس هشدار داده بود، یکی از توییت های «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، مبنی بر خطرناک بودن تصمیم دادگاه عالی در مورد رای گیری در ایالت «پنسیلوانیا» را پرچم دار کرد.

رد شکایت جمهوریخواهان برای ابطال ۱۲۷ هزار رای ۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۰۸:۳۷

یک قاضی فدرال در ایالت «تگزاس»، دادخواست جمهوریخواهان برای ابطال ۱۲۷ هزار رای به دلیل رای دادن برخی از شهروندان بدون خروج از خودرو و حضور در داخل ساختمان محل رای‌گیری، را رد کرد.

 

این خبر در حال به روز رسانی است...

 

برچسب ها: انتخابات آمریکا دونالد ترامپ جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا انتخابات آمریکا دونالد ترامپ جو بایدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات آمریکا ترامپ و بایدن دونالد ترامپ برگزار شد جو بایدن رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای از سابقه فکر کردنش به خودکشی و رفتنش به سراغ روانپزشک صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی