Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بحث کرونا سیر و سفر به استان مازندران را افزایش داد و همین موضوع موجب گرم شدن بازار فروش زمین در این دیار سرسبز شد.

کشاورزانی که به‌دلیل مشکلات نهاده‌ها و دردسرهای تولید که دیگر امکان کشت و کار نداشتند با پیشنهاد پول و وعده‌ها به فکر فروش زمین افتادند البته در این میان بازار برخی مشاوران املاک داغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بهترین شرایط در این بازار فروش زمین به شرط سرایداری بود که برخی از کشاورزان با این شرط زمین خود را به فروش رساندند و اکنون به کلیدداران خوش نشینانی که سالانه شاید چند روز در این ویلاها سر کنند و دیگر خبری از آنان نیست.

قصه دور و دراز سبز شدن ویلاها و آسمان‌خراش‌های روز و درشت تا آنجایی پیش رفت که در برخی از مناطق استان حتی از دل جنگل سردرآورده است و در شرایط کرونایی این روند ادامه داشت تا اینکه با آغاز برخوردها جلوی ساخت و سازها گرفته شد که مطمئنا این روند کلید نجات طبیعت استان خواهد بود.

 

رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری، در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی زراعی و باغی در شهرستان ساری، ۱۱۵ دستور قضایی با بیش از ۵۵ هکتار از اراضی اجرای قانون شد و اعاده به وضع سابق شد.

وی افزود: اجرای این دستورات قضایی به‌منظور اقدام پیشگیرانه و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری بیان کرد: در اجرای آرا و احکام قطعی ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تعداد پنج حکم اجرا شد.

پورفلاح تصریح کرد: مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی مصمم است با حمایت دستگاه قضایی خصوصا دادستان مرکز استان و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال و همکاری دستگاه انتظامی و امنیتی در اجرای صیانت و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی اجرای  قانون را در دستور کار قرار داده است.

 

وی اضافه کرد: با اولویت اقدامات پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی به شوراها و دهیاران و بنگاه‌های املاک و بخشداران و سایر افرادی که در امر حفظ و حراست و صیانت از اراضی زراعی و باغی مسؤولیت دارند در خواست همکاری داریم تا خاطیان و متعرضان به اراضی زراعی و باغی نتوانند نسبت به تفکیک، افراز و تقسیم و تخریب اراضی زراعی و باغی اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی ساری با تشکر از دادستان و دستگاه‌قضا و شورای حفظ حقوق بیت‌المال و همه  عوامل نیروی انتظامی و امنیتی ، گفت: اخیرا مصوبه‌ای که در این راستا در شورای حفظ حقوق بیت المال به تصویب رسید که بنگاه‌های املاک، شوراها و دهیاران که اراضی تفکیک شده را در فروش‌نامه دست‌دارمی را در تایید فروش‌نامه مهر و امضا کنند، به عنوان معاونت در  جرم در دستگاه قضایی طرح دعوا خواهند شد.

 

پورفلاح در پایان گفت: درخواست ما از عموم شهروندان این است درصورت مشاهده هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز و تقسیم، تفکیک زمین موضوع را با شماره تلفن 131 یگان حفاظت امور اراضی استان و مراکز جهاد کشاورزی در دهستان‌ها  اطلاع رسانی کرده و مطمئن باشند که در اسرع وقت پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/86034/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیر جهاد کشاورزی ساری اراضی زراعی و باغی جهاد کشاورزی شهرستان ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان از کشت در ۳۰ هزار هکتار به ۶۰ هزار هکتار در استان رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر امروز در حاشیه همایش جهش تولید در دیمزارها، اظهار داشت: تولید گندم به عنوان گسترده‌‍ترین‌ساز و کار اقتصادی بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به مشارکت 40 هزار کشاورز در تولید گندم در استان، عنوان کرد: 10 هزار ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، 12 هزار تن نهاده‌های کود شیمیایی و بیش از  15 هزار تن بذر در تولید گندم در استان استفاده می‌شود که باعث شده گسترده ترین فعالیت‌های بخش کشاورزی استان را شامل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دنیا بیش از 60 درصد غذای تولیدی خود را از طریق آب سبز و آب باران کشت می‌کنند، ادامه داد: این مسئله در کشور حدود 20 درصد است.

برزگر با بیان اینکه در برنامه الگوی کشت، جهش تولید در دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از سال گذشته در استان شروع شد، افزود: امسال دومین سال جهش تولید در دیمزارها در استان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه سطح کشت از 30 هزار هکتار به 60 هزار هکتار در سال جاری در جهش تولید در دیمزارها رسید، خاطرنشان کرد: خدمات فنی و مهندسی باعث مشارکت بخش کشاورزی و کشاورزان در این طرح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اضافه شدن 65 دستگاه کشاورزی به ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی استان، اظهار کرد: تنوع بذری غلات دیم و تخفیفات بیمه‌ای از دیگر ثمرات این طرح در استان بود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت