Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ضرورت پرداختن به مباحث فرهنگی و مجهز شدن در عرصه جنگ نرم به قدری افزایش یافته که امروزه غرب برای جوانان ما اسوه‌ای فریبنده و غیر قابل انکار است بنابراین جایگاه شورای فرهنگ عمومی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، فرهنگ همواره جزو مقولات مورد تاکید در جامعه بوده است، رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود تاکید دارند «هیچ اقدامی در کشور نباید صورت بگیرد مگر اینکه پیوست فرهنگی داشته باشد» به عبارتی باید راجع به پیامدهای فرهنگی هر گونه اقدامی در هر حوزه‌ای اندیشید و در ابتدا ملزومات فرهنگی آن را در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور شورای فرهنگ عمومی استان‌ها که زیر مجموعه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران است، مرکز ثقلی برای سیاست‌گذاری‌های فرهنگی، عملیاتی‌سازی مصوبات شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه‌ها و نهادهای شهری و استانی و ایجاد هماهنگی میان آن‌ها به شمار می‌رود و از این رو جایگاه ویژه‌ای دارد.

حال در استانی که پایتخت فرهنگ و تمدن شناخته می‌شود، شورای فرهنگ عمومی در اولویت مسئولان آن قرار ندارد و اغلب به دلیل مشغله‌های دیگر چندان وقتی برای این شورا و حتی پیشنهاد و پیگیری مصوبات آن ندارند. این گفته را می‌توان با حرف‌های چند روز پیش مدیرکل اداره ارشاد استان اصفهان صحه گذاشت که در یکصد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با تاکید بر اینکه حال فرهنگ و هنر اصفهان خوب نیست، از انفعال اعضای شورای فرهنگ عمومی گله داشت و گفت: «پارلمان فرهنگی شهر در واقع شورای فرهنگ عمومی است و پس از تشکیل کارگروه‌ها در شورای فرهنگ عمومی، چندین بار درخواست کردیم که اعضای این شورا دستور جلسه و پیشنهادات خود را برای دبیرخانه ارسال کنند اما تاکنون هیچ دستورالعملی به دست ما نرسیده است».

شورای فرهنگ عمومی در مرکز همه استان‌ها به ریاست ائمه جمعه و نایب رئیسی استانداران و دبیری مدیران کل ارشاد استان‌ها فعالیت دارند. پس از انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی به مدیرکلی اداره ارشاد اصفهان، جلسه شورای فرهنگی عمومی در شهریورماه امسال تشکیل و ثمره آن تشکیل 9 کارگروه شد که به گفته معتمدی این کارگروه‌ها شامل دین، امور قرآن و عترت، مساجد با دبیری اداره کل اوقاف و امور خیریه، اجتماعی، سلامت و خانواده به دبیری اداره کل امور اجتماعی استانداری، گفتمان انقلاب اسلامی به دبیری سپاه استان، اوقات فراغت و تفریح به دبیری اداره کل ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، گردشگری و محیط زیست به دبیری اداره کل میراث و گردشگری استان و همچنین کارگروه رسانه و فضای مجازی به دبیری صدا و سیمای مرکز استان و فرهنگی هنری به دبیری اداره کل ارشاد استان است.

وی کارگروه‌ها را در تلاش برای رفع نیاز‌های پژوهشی دستگاه‌ها دانست و گفت: فعالیت و برنامه‌های کارگروه‌ها را رصدخانه شورای فرهنگ عمومی استان هر 3 ماه یکبار بررسی می‌کند. همچنین معتمدی معتقد است که باید در مجوزها پیوست دینی و فرهنگی را در نظر بگیریم و وزارت ارشاد تجهیزات آن را انجام دهد تا هم زیرساخت ها بروزتر و نیاز هر محله و منطقه برطرف و هم سرمایه‌گذار به سرمایه‌گذاری ترغیب شود. وی یکی از ضعف‌های حمایتی از اصحاب فرهنگ و هنر را جزیره‌ای عمل کردن دانست و افزود: حمایت‌ها انجام می‌شود اما همچنان نارضایتی و مطالبه‌گری وجود دارد. هنرمند باید بداند متولی اصلی فرهنگ و هنر اداره کل ارشاد است، بنابراین سایر دستگاه‌ها تنها تسهیل‌گری انجام دهند.

ختم جلسات به مباحث کلی

نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان قدرت قانون‌گذاری را در حیطه‌های فرهنگی استان دارد، از تشکیل کارگروه‌های مختلف در شورا ابراز امیدواری کرد و به خبرنگار تسنیم در مورد تاثیرگذاری و نتیجه آن گفت: با توجه به اینکه مباحث این شورا بسیار متنوع و عمیق است، 7 کار گروه‌ تحت عنوان‌های مختلف پیش‌بینی شده است. این کارگروه‌ها نقش اتاق فکر را ایفا می‌کنند تا مباحث تفکیک و پخته شود و علاوه بر این هماهنگ‌کننده بخش‌های مربوطه نیز باشند.

امیر حسین بانکی‌پور معتقد است که مدیریت اداره ارشاد فعلی با اعتقاد به این شورا بسیار مصمم‌تر وارد شده در صورتی که در گذشته جلسات آن تشکیل نمی‌شد و یا تنها به بحث‌های کلی ختم می‌شد. امسال این طرح تشکیل کارگروه‌ها و کمیته سبب اقناع شورا خواهد شد زیرا شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان قدرت قانون‌گذاری را در حیطه‌های فرهنگی استان دارد، در نتیجه در کارگروه‌ها موارد مطرح شده به همه واحدهای اجرایی ابلاغ می‌شود.

فرمانده سپاه رشت: تنها راه شکست دشمن در جنگ نرم تمسک جستن به آموزه‌های اسلام است گیلان| نقش مهم رسانه در جنگ نرم؛ باید از مشکلات اقتصادی عبور کرد حضور پرشور افسران جنگ نرم در گام دوم انقلاب ضروری تر است

به گزارش تسنیم با وجود اینکه مدیران و مسئولان به اهمیت فرهنگ و خوراک ذهنی مردم اذعان دارند و در گفته‌های خود به جنگ نرم اشاره می‌کنند اما همچنان به یک ضرورت و اولویت تبدیل نشده و تا رسیدن به یک جبهه قدرتمند در برابر هجمه‌های غربی راه طولانی در پیش است به گونه‌ای که شهید آوینی در مصاحبه معروف «ویدئو در برابر رستاخیز تاریخی انسان» از کتاب رستاخیز می‌ گوید: ما در برابر غرب به ویژه در عرصه مبارزه فرهنگی، کاملا منفعل و ندانم کار هستیم. نظام فرهنگی ما در براب لیبرال _ ژورنالیست‌های داخلی و پاسبانان فرهنگ غرب در داخل کشور نیز همین قدر منفعل و مرعوب است و این خود باختگی ضعفی است که به آنان جرات تهاجم می‌بخشد.

انتهای پیام/169/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی استان شورای فرهنگ عمومی کارگروه ها استان ها جنگ نرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: منطقه ۱۷ تهران محلی است که خیلی زیاد به واقعیت تهران و نبض شهر نزدیک می‌شوید و حضور وزیر فرهنگ و جمعی از همکاران در این منطقه، یک تجربه بسیار گران قیمت است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: یکی از اتفاقات کلیدی در این منطقه این است که بعد از بازار تهران بزرگترین کانون خرده فروشی پوشاک در تهران است. یک‌ کانون نظارتی جدی ذیل استان‌ تهران، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد استان و کارگروه مد و لباس تشکیل خواهد شد که ناظران مردمی، تخلفات را رصد کنند. 

امامی همچنین گفت: به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اولویت‌های وزارتخانه نباید بگذاریم مساله سالمندی به یک بحران تبدیل شود و یک‌پرونده سالمندی برای حل مساله سالمندی تشکیل شده است.

وی افزود: پیرو درخواست‌های مردمی، با همکاری شهرداری تهران ما یک‌ مرکز تجمعی بزرگ عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه را در منطقه امام‌زاده حسن ایجاد می کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه