Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۰ هزار نفر از استادان دانشگاه‌های سراسر کشور در محکومیت اهانت به پیامبر اعظم (ص) بیانیه‌ای را صادر کردند که متن آن به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام موهن و گناه بزرگ و نابخشودنی نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتور‌های قبیح و اهانت به چهره‌ نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) و متعاقباً حمایت رئیس‌جمهور فرانسه و دامن زدن به اسلام هراسی، باعث جریحه‌دار شدن قلوب مسلمانان و پیروان آن حضرت در سراسر جهان شده و یکبار دیگر، عناد و کینه‌ی شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ی مسلمانان را آشکار ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام شنیع، این سوال را به ذهن فطرت‌های سلیم متبادر می‌کند که با وجود این که بی حرمتی و اهانت به پیامبران، در هر آئینی بطور مسلم مذموم و ناپسند است. توهین به شخصیت والای رهبر فرزانه‌ای که برای یک و نیم میلیارد مسلمان و صد‌ها میلیون انسان سلیم النفس دارای جایگاهی ویژه است، چه معنایی دارد؟

بی شک این اقدام ننگین، مصداق بارز تنفرپراکنی و توهین به مقدسات و نقض آشکار حق آزادی دین و عقیده بوده و از طرفی دیگر نقض روشن مواد ۱ و ۱۸ اعلامیه حقوق بشر و همچنین نقض بخش نخست از بند سوم ماده ۱۹ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است  و این موضوع حتی مطابق ماده ۳۲ قانون آزادی مطبوعات فرانسه نیز جرم به شمار می‌آید.

چنین رفتار‌هایی که به بهانه و تمسک به آزادی بیان انجام می‌شود، خود بزرگترین ظلم به آزادی بوده و این موهبت الهی را در بند کژفهمی‌های خود به اسارت کشیده و ولنگاری را به جای هنر آزادی‌بخش بر افکار عمومی تحمیل کرده است. "در جامعه‌ای که تردید در هولوکاست جرم بوده و اگر حتی محقق و استاد دانشگاه هم چیزی در این‌باره گفته و یا نگاشته باشد باید به زندان برود، چگونه است که اهانت به چهره‌های درخشان و مقدس آزاد است؟ "

البته پرواضح است، کسانی که برای پوشاندن ضعف و حقارت خود در برابر پیام روشن و رهایی بخش رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) از شیوه نخ نمای تمسخر و تلاش‌های هتاکانه استفاده کرده ‌اند، نه تنها خدشه‌ای به این چهره نورانی وارد نخواهند ساخت بلکه در معادله‌ای معکوس اگر خوب تاریخ را نظاره گر شوند در می‌یابند، نور محمدی در قلوب مردم روشن ضمیر عالم، تابان‌تر از قبل می‌درخشد و امت مسلمان در سرتاسر دنیا، بیش از گذشته به ذات خبیث عمال غرب پی برده و از آن‌ها برائت می‌جوید: یریدون لیطْفئوا نور اللّه بأفْواههمْ واللّه متمّ نوره ولوْ کره الْکافرون ﴿صف، ۸﴾ ترجمه: "می خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران خوششان نمی‌آید، نور خود را کامل خواهد گردانید. "

راه عدل و دوستی، راهی که پیامبر عظیم شأن اسلام (ص) در تمامی عمر پر برکت خود همواره بر همین مسیر گام نهاد، نه تنها با انتشار تصاویر موهن از ایشان، فراموش شدنی نیست، پیام مهربانی، صلح و راستی ایشان، از پس قرن‌ها همچنان به گوش می‌رسد. پیامبر رحمتی که، رسالت خود را اکمال و اتمام مکارم اخلاق اعلام کرد و حتی قبل از رسالتش، ملقب به محمد امین بود.

ما استادان دانشگاه‌های ایران، ضمن ابراز انزجار از این اقدام نابخردانه، غیر انسانی، غیر اخلاقی و در تضاد آشکار با آزادی و اصول اساسی حقوق بشر، از تمام دولت‌ها و مجامع علمی و دانشگاهی و حقوق بشری، استادان، فرهیختگان، روشنفکران و همه آزادگان جهان در خواست داریم تا با محکومیت این گستاخی‌ها و با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود مانع از تکرار این دست اقدامات متحجرانه و غیر متمدنانه شوند و متعهدانه اشخاص و جریان‌های حامی این هتاکی‌ها را نسبت به مسئولیت خود در رعایت خردورزی و اخلاق و پرهیز از بدرفتاری، بی‌تدبیری و خصومت‌ورزی، متوجه کنند تا از تلاش‌های بعدی این دستان آلوده و ایجاد فتنه‌ی جدیدی در جهان پیشگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هتک حرمت دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد

جنبش انصار الله یمن تأکید کرد که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعا‌های دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در دانشگاه‌های آمریکا را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه هستند، محکوم کرد.

در بیانیه جنبش انصار الله آمده است که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعا‌های دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

جنبش انصارالله بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز تاکید و از موضع اخلاقی آن‌ها که بیانگر افزایش آگاهی جامعه در مورد مسئله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله از سازمان‌های بین المللی حقوق بشر خواست تا این اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که جنایات نسل کشی اسرائیل در غزه مستلزم یک موضع محکم بین المللی برای توقف آن است و تظاهرات مسالمت‌آمیز در آمریکا نشان دهنده مخالفت مردم آمریکا با این جنایت‌ها و همبستگی آن‌ها با مردم فلسطین است.

در پایان بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصار الله تأکید شد که مسأله فلسطین یک مسئله محوری برای ملت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • تجمعات دانشجویی گسترده، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیست انداخته است
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا