Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@23:38:43 GMT

سود 3 ماه سوم آرامکو 44.6  درصد سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۰۸۶۴

سود 3 ماه سوم آرامکو 44.6  درصد سقوط کرد

خبرگزاری آریا - کاهش تقاضای نفت در پی همه‌گیری ویروس کرونا سبب شد سود سه‌ماه سوم شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو 44.6 درصد سقوط کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، شرکت بزرگ نفتی سعودی آرامکو روز سه‌شنبه (13 آبان‌ماه) اعلام کرد که سود خالص سه ماه سوم این شرکت 44.6 درصد کاهش یافته، زیرا بحران ویروس کرونا سبب تضعیف تقاضا و کاهش قیمت نفت خام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالی که سرمایه‌گذاران نگران تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر تقاضای انرژی و مدت انتقال از سوخت‌های فسیلی هستند، قیمت سهام شرکت‌های جهانی نفت افت کرده است.
قیمت نفت از زمان سقوط آن به پایین‌ترین مقدار در تقریباً دو دهه اخیر در ماه مارس، اندکی بهبود یافته است و سبب کاهش هزینه‌های سرمایه آرامکو و دیگر شرکت‌های بزرگ نفتی از قبیل شل و بی‌پی در سال 2020 و سال آینده میلادی شده است.
حاشیه ضعیف سود پالایشی و مواد شیمیایی نیز سود خالص آرامکو را کاهش داد و در سه ماه منتهی به 30 سپتامبر (نهم آبان‌ماه) سود خالص این شرکت به 44 میلیارد و 210 میلیون ریال (11 میلیارد و 790 میلیون دلار) رسید. این رقم همسو با برآورد تحلیلگر رفینیتیو یعنی 44 میلیارد و 600 میلیون ریال بود. این در حالی است که سود خالص آرامکو در مدت مشابه پارسال 79 میلیارد و 840 میلیون ریال بود.
امین ناصر، مدیرعامل شرکت آرامکو در بیانیه‌ای گفت: در پی بهبود فعالیت‌های اقتصادی و با وجود ناملایماتی که بازارهای جهانی انرژی شاهد آن هستند، علائم بهبود را در سه ماه سوم مشاهده کردیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سود خالص ماه سوم سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط ین با اقدام بانک ژاپن

بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و پس از این تصمیم، ین در برابر دلار به پایین‌ترین میزان خود در ۳۴ سال اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) اعلام کرد مطابق با انتظارات بازار، نرخ بهره خود را در صفر درصد حفظ خواهد کرد.  

این تصمیم به دنبال افزایش قبلی نرخ‌ها در ماه مارس گرفته شد، زمان پایان دوره نرخ بهره منفی ژاپن که از سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود.

نکته کلیدی بیانیه سیاست بانک ژاپن، حذف اشاره به خرید ماهانه اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGBs) به ارزش حدود ۶ تریلیون ین است.

ین ژاپن در روز جمعه پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن (BoJ) تصمیم گرفت نرخ بهره خود را در صفر درصد نگه دارد، در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح ۳۴ سال اخیر خود در برابر دلار آمریکا سقوط کرد.  

به نقل از بیزنس، دلار در برابر ین ۰.۲۴ درصد افزایش یافت و در ساعت پنج و ۳۵ دقیقه صبح به وقت اروپا به ۱۵۶.۰۲۱ ین رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / طلای ۱۸ عیار روی مدار سقوط
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه یک کانال دیگر سقوط کرد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد