Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: متأسفانه در قانون بودجه پیش‌بینی نادرست شده است که صنایع آلاینده را جریمه کنیم و پولش را به شهرداری بدهیم، در حالی که پول جریمه صنایع آلاینده باید صرف رفع آلایندگی همان کارخانه‌ها و شهرها شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری روز چهارشنبه در آئین بهره برداری از واحد تصفیه پساب و امحای گازهای آلاینده شرکت پتروشیمی تبریز اظهار کرد: حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است و مال این دولت یا آن دولت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در استقرار صنایع بزرگ و جانمایی آنان در کلانشهرها محاسبه درست انجام نشده است، تصریح کرد: به عنوان مثال در دو کلانشهر اصفهان و تبریز که بادها همیشه از غرب به شرق می‌وزد، صنایع آلاینده نیز درست در غرب تأسیس شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: علت آلایندگی تبریز این است که اصول اولیه محیط زیست را در استقرار صنایع رعایت نکرده‌اند و تمام آلایندگی‌ها وارد شهر می‌شود و ما مجبور به هزینه‌های گزاف برای رفع آلایندگی هستیم.

کلانتری ادامه داد: مسئله دیگر در استقرار صنایع برای کلانشهرها در نظر نگرفتن فاصله آنان از تمرکز جمعیتی است. به دلیل حمل و نقل آسان و رفت و آمد سریع کارگران به محیط کار، فاصله محل صنایع بزرگ و آلاینده با مکان‌های ساکن جمعیت رعایت نشده است و ما امروز گرفتار معضل آلایندگی در کلانشهرها هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تأثیر آلایندگی‌ها بر افزایش مرگ و میر کرونا گفت: طبق تحقیقات دانشگاه‌های آمریکا، به ازای یک واحد افزایش ذرات معلق هشت درصد بیماران کرونا بیشتر می‌میرند.

وی با اشاره به افزایش تمرکز خودروها و صنایع در شهرها اظهار کرد: امروزه مصرف گازوئیل و مازوت به دلیل تردد کامیون‌های بالای ۵۰ سال در شهرها و استقرار صنایع افزایش یافته است که بزرگ‌ترین آلاینده شهرها هستند و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور توان نوسازی خودروهای دیزلی را با سرعت بیشتر نداریم.

کلانتری خاطرنشان کرد: فقط در تهران در فصل پاییز ۶۰ درصد آلایندگی مربوط به خودروهای دیزلی و ۲۰ درصد مربوط به سوخت نیروگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی تبریز اولین کارخانه‌ای است که آلایندگی ندارد و اگر شرایط امروز پایدار باشد می‌تواند به عنوان شرکت سبز ثبت شود، گفت: امیدوارم بقیه صنایع آلاینده نیز از این سیاست پتروشیمی تبریز پیروی کنند تا شهرها از آلودگی پاک شود.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به عسلویه اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برای عسلویه هزینه شده است که به خاطر صرفه‌جویی ۲ میلیارد دلاری امروز منطقه قابل سکونت نیست.

کلانتری با اشاره به اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه، این طرح را یکی از بزرگ‌ترین و ماندگارترین طرح زیست محیطی اعلام کرد و گفت: در سال ۱۳۹۴ یک دهم واحد فشار خون مردم تبریز به خاطر غبارهای نمکی بالا رفت و اگر این گونه پیش می‌رفت باید تبریز تخلیه می‌شد.

پروژه پوشش گذاری واحد تصفیه پساب و امحای گازهای آلاینده به عنوان اولین سیستم تصفیه‌خانه کاملاً بسته کشور با هزینه بیش از ۲ میلیون یورو در شرکت پتروشیمی تبریز با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 453624

منبع: ایمنا

کلیدواژه: صنایع آلاینده رفع آلایندگی شهرداری رئيس سازمان حفاظت محيط زيست عيسي كلانتري افزایش مرگ و میر تصفیه خانه عوارض الايندگي مناطق صنعتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان حفاظت محیط زیست پتروشیمی تبریز صنایع آلاینده استقرار صنایع رئیس سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب از کشف، جمع آوری و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهی از صیادان غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد