Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@01:03:26 GMT

خاتمی: عمل به مصوبات ستاد کرونا تکلیف شرعی است

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۸۶۷۳

خاتمی: عمل به مصوبات ستاد کرونا تکلیف شرعی است

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: درگیر شدن دو تن از مسئولان رده بالای وزارت بهداشت و درمان نشان می‌دهد که آن‌ها در میدان هستند و برای تمام آحاد جامعه تلاش می‌کنند. عمل به مصوبات ستاد کرونا تکلیف شرعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مسعود خاتمی امروز (پنجشنبه) در جلسه ستاد کرونا شهرستان گلپایگان با بیان اینکه بیماری کرونا برای بهداشت و درمان با وجود خستگی و تلاش شبانه روزی و مبتلا شدن کادر درمانی به بیماری کرونا کمر شکن شده است، اما همچنان مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: تشکیل ستاد بحران بیماری کرونا در داخل کشور تنها وظیفه وزارت بهداشت نیست؛ باید همه به این وزارت خانه کمک کنیم، همان گونه که فرماندار گلپایگان به تشکیل ستاد کرونا اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درگیر شدن دو تن از مسئولان رده بالای وزارت بهداشت و درمان نشان می‌دهد که آن‌ها در میدان هستند و برای تمام آحاد جامعه تلاش می‌کنند. عمل به مصوبات ستاد کرونا تکلیف شرعی است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت بیماری کرونا به معیشت و اقتصاد مردم از فرماندار خواستار شد با رایزنی در وزارت کشور بخشی از خسارت ناشی از تعطیلی برای مقابله با بیماری کرونا به مردم شهرستان جبران شود.

خاتمی با بیان اینکه آمار فوتی‌های بیماری کرونا نسبت به جمعیت کشور شدت بیشتری گرفته است، گفت: هنوز درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده است؛ البته دارویی از طریق برخی کشورها و حتی ایران تجویز می‌شود که در بازار بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد، اما وزارت بهداشت و درمان کشور آن را وارد و به صورت مجانی در اختیار بیمارستان‌ها قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی به بیمار بگویند این دارو را خودت تأمین کن شیطنت بیمارستان است؛ زیرا باید به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار بگیرد.

کد خبر 453631

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گلپایگان نماینده مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا پرستار کادر درمانی شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بهداشت و درمان وزارت بهداشت بیماری کرونا ستاد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود