Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های امنیتی آلمان درباره وقوع حملات تروریستی مشابه اتریش و فرانسه در این کشور هشدار داده و وزیر کشور آلمان گفته است که هر لحظه باید انتظار وقوع حمله تروریستی را داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "راینیشن پست آلمان"، "هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان بعد از حمله تروریستی وین درباره اتخاذ تصمیمات سریع و عمل گرایی در واکنش به این حمله تروریستی هشدار داده و در سخنانی در پارلمان آلمان گفت: بیشتر این مسئله مهم است که قوانین فعلی رایج به صورت مداوم اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین وضعیت خطر در آلمان را همچنان بالا ارزیابی کرده و گفت: در هر زمان باید انتظار حملات تروریستی در کشور را داشت.

دادستانی کل فدرال آلمان: همچنان در تیررس تروریسم قرار داریممبارزه قاطعانه‌تر با تروریسم در دستورکار اتحادیه اروپاماکرون: احساسات مسلمانان را درک می‌کنم!/ بیش از 80درصد قربانیان تروریسم مسلمانان هستند

زیهوفر مبارزه با تروریسم را نیازمند همکاری در اروپا و در سطح بین الملل دانسته و گفت: این مسئله باید یک موضوع مهم مطرح در دیدار وزرای کشور اروپایی که 13 نوامبر برگزار می شود باشد.

وزیر کشور آلمان همچنین از ارتباطاتی بین حمله تروریستی وین و جمهوری فدرال آلمان خبر داده و تاکید کرد: مبارزه ما علیه تروریسم علیه اسلام نیست، بلکه علیه افراط گرایی خشن متعصبانه است.

معاون فراکسیون حزب لیبرال دموکرات آلمان هم درباره داشتن سوء ظن عمومی به همه مسلمانان هشدار داده است.

رئیس فراکسیون حزب چپ پارلمان آلمان هم با اشاره به حمله تروریستی اخیر داعش به دانشگاهی در پایتخت افغانستان گفته است: هر حمله تروریستی و هر قتلی وحشتناک و تکان دهنده است صرف نظر از اینکه کجا اتفاق می افتد.

وزیر داخلی ایالات تورینگن آلمان هم بعد از حملات تروریستی اخیر در اروپا از احتمال شکل گیری موج جدیدی از ترور در اروپا سخن گفته و تاکید کرد که هم احتمال اقدامات مشابه وجود دارد و هم شکل گیری یک استراتژی مزورانه.

سخنگوی سیاست داخلی فراکسیون احزاب متحد مسیحی آلمان هم خواستار تقویت نهادهای امنیتی در آلمان شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

معاون فراکسیون حزب سبز پارلمان آلمان هم اعلام کرده است: پوپولیسم، تحریک، اسلام هراسی و نژادپرستی نه تنها غیر انسانی است بلکه یک رویکرد امنیتی وحشتناک است که برای همه ما خطرناک است.

رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان هم خطر تروریسم افراطی در کشور را همچنان بالا دانسته و گفته است: هر روز باید انتظار یک حمله تروریستی در آلمان را داشته باشیم.

"توماس هالدنوانگ"، رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان ( سازمان حفاظت از قانون اساسی) از نهادهای امنیتی این کشور خواست که بیدار باشند.

این مقام امنیتی در آلمان همچنین شرایط تهدید در کشور را بدون تغییر ارزیابی کرده و گفت: من همواره در چند سال گذشته گفته ام که تهدیدهای ناشی از تروریسم اسلامی افراطی همچنان بالا است و ما باید هر روز انتظار یک حمله تروریستی در کشور را داشته باشیم.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور آلمان در این کشور در حال حاضر 615 عنصر خطر اسلام گرای افراطی تحت نظر نهادهای امنیتی قرار دارند. علاوه بر این 521 فرد مرتبط هم وجود دارند که هنوز به مرحله تبدیل شدن به عناصر خطر نرسیده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در آلمان به کسانی عناصر خطر گفته می شود که انتظار ارتکاب به اقدامات تروریستی از طرف آن ها می رود.

دوشنبه شب وین پایتخت اتریش هدف حملات فردی مهاجم قرار گرفت به‌طوری که علاوه بر حمله در نزدیکی کنیسه مرکزی شهر وین و هتل هیلتون، همزمان در 6 نقطه دیگر این شهر نیز اقدام به تیراندازی شد. اتریش برای اولین بار در دهه های گذشته چنین حمله ای را تجربه کرده است. در این حمله تروریستی 4 نفر کشته و 22 نفر زخمی شدند. داعش مسئولیت این حمله تروریستی در اتریش را بر عهده گرفت.

پیش از این هم دو حمله تروریستی در فرانسه به وقوع پیوست. اوایل اکتبر سال جاری میلادی در درسدن آلمان هم دو توریست با چاقو هدف حمله قرار گرفتند و یکی از آن ها کشته شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فرانسه اخبار آلمان تروریسم اخبار فرانسه اخبار آلمان تروریسم حمله تروریستی حملات تروریستی کشور آلمان آلمان هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۷۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

امیر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

کد خبر 6089352 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم