Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@04:52:33 GMT

چرا جوانان بیشتر به نوع شدید کرونا مبتلا می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۴۷۲۰

چرا جوانان بیشتر به نوع شدید کرونا مبتلا می‌شوند؟

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از وبگاه «ncbi»، در برخی از جوانان ابتلا به نوع شدید کرونا با عوارض جانبی شدیدی همراه بوده و این درحالی است که بسیاری از افراد دیگر این بیماری را با عوارض جانبی بسیار کمتری پشت سر می‌گذارند.

عوامل ناشناخته‌ای سبب می‌شوند افراد جوان در برابر شدیدترین عوارض جانبی این پاندمی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان معتقدند تمایز‌های کوچک ژنتیکی سبب می‌شوند برخی افراد به نوع شدیدتر این بیماری مبتلا شوند. محققان این تمایز‌های ژنتیکی در دی ان‌ای را ردیابی کرده اند.

پژوهش مذکور نشان داد اینترفرون احتمالا نقشی کلیدی در حفاظت از بدن دارد. اینترفرون یک پیام رسان مولکولی است که سیستم ایمنی بدن را در مقابل ویروس‌ها تحریک می‌کند. محققان متوجه شده اند جهشی نادر در برخی افراد سبب می‌شود بدن آنان نتواند ذخایر کافی از اینترفرون را برای ایجاد واکنش ایمنی مناسب بسازد.

یکی دیگر از نکات تمرکز این تحقیق ژنی به نام TYK۲ است. برخی از نسخه‌های این ژن در ایجاد برخی بیماری‌های خودایمنی مانند روماتوئید آرتروز تاثیر دارند و برخی دیگر نیز به نوع شدید کووید۱۹ منجر می‌شوند. دارویی به نام «باریسیتینیب» که برای درمان آرتروز به کار می‌رود و یک مخرج مشترک ژنتیکی با کووید دارد؛ همین امر سبب شده در آزمایش‌های بالینی از این دارو برای مقابله با کووید۱۹ استفاده شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دونالد ترامپ رأی الکترال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن ویروس کرونا جوانان ابتلا به کرونا دونالد ترامپ رأی الکترال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۴۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به نظر می رسد فرمول رسیدن به آرزوهایمان این است که موانع را کنار بزنیم و مسیر را پیش روی خود هموار کنیم. این داستانی است که توسط بسیاری از سخنرانان انگیزشی و خودیاری نقل شده است.

بیشتر بخوانید: چه زمان‌هایی در زندگی باید نه بگوییم؟

اما طبق یک مطالعه جالب در کالج اقتصاد دانشگاه هاروارد حقیقت شگفت انگیزی در مورد انگیزه و موفقیت طولانی مدت مطرح شده است. محققان این دانشگاه اثر پذیرش در بین همه افراد مذکر و مونث را مطرح می‌کنند.

طبق این مفهوم رسیدن به موفقیت به بهترین وجه لزوما پاک کردن موانع نیست بلکه پذیرش آنهاست که همیشه همراه اصطحکاک و چالش است.

محققان هاروارد این قضیه را با ارائه شغلی برای رانندگان کامیون در حمل و نقل بارهای مشتری‌ها امتحان کردند. از بین ۲۷هزار راننده ثبت نام کرده در دپارتمان حمل و نقل ایالت اورگان دو مرحله ثبت نام سخت و آسان ترتیب دادند و در مراحل بعد معلوم شد کسانی بیشتر به کار خود متعهد ماندند که مراحل ثبت‌نام سخت‌تری را پشت سر گذاشته بودند.

محققان هاروارد می‌گویند: چه چیزی می تواند موانع اضافی را جذاب کند؟ این تحقیق چندین نظریه را پیشنهاد می‌کند. شاید مقاومت اولیه مالکیت روانی ما را بر اعمالمان تقویت کند و نتایج را شخصی‌تر و در نتیجه مهم‌تر کند.

تلاش لازم برای غلبه بر موانع ممکن است تمرکز ما را بیشتر کرده و جاه‌طلبی را کاهش دهد. پیامدهای تاثیر پذیرش برای هدف گذاری و دستیابی، چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه ای، جالب است. این نشان می دهد که موفقیت پایدار و تغییر رفتار ممکن است از پاک کردن همه چالش ها نشات نگیرد، بلکه از معرفی دقیق موانعی که نیاز به مشارکت فعال و تعهد ما دارند، ناشی شود.

منبع: اطلاعات آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228744 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • چرا برخی از دوقلوها یکی چپ‌دست دیگری راست‌دست هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد