Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس هیئت نظارت وبازرسی دیوان عالی کشور گفت: در بازرسی‌ها به دنبال مچ‌گیری نیستیم و رویکرد ما افزایش دانش قضایی همکاران است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، غلامرضا انصاری در جمع مسئولان قضایی گلستان با بیان این که در بازرسی‌ها به دنبال مچ‌گیری نیستیم، اظهار داشت: رویکرد ما در این بازدیدها آموزشی و کمک به افزایش دانش قضایی همکاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توان‌سنجی قضات هم ماموریت دیگر بازرسان در این بازرسی یک هفته‌ای است تا با کشف توانمندی همکاران قضایی، به استان‌ها کمک کنیم از قضات برحسب همین توانمندی در شعب کیفری و حقوقی بهره‌مند شوند.

رئیس هیئت نظارت وبازرسی دیوان عالی کشور ادامه داد : دیوان علاوه بر بازرسی‌های حضوری، ساز و کارهای نظارتی دیگری هم دارد که از طریق آن روند کار محاکم را بررسی و تلاش می‌کند مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها را با اعمال این نظارت ها کاهش دهد.

وی با بیان این که نظارت بر محاکم از وظایف معاونت نظارت و بازرسی دیوان است گفت: گلستان سومین استان کشور است که امسال شاهد حضور اعضای هیئت بازرسی دیوان عالی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی‌نیا قاضی و عضو هیات نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور هم در این جلسه گفت: بررسی پرونده‌هایی که برای اعمال ماده 477 به دیوان عالی ارسال می‌شود نشان می‌دهد گلستان از نظر گزارش پرونده‌ها در جایگاه خوبی قرار دارد .

حضور هیات نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور در گلستان

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان نیز در این نشست اظهار داشت: در طول سال رویه‌های مختلفی برای نظارت بر محاکم در استان داریم و هیچ گاه خود را بی‌نیاز از نظارت نمی‌بینیم.

وی در ادامه سخنان خود عملکرد و اقدامات دادگستری استان را تشریح کرد و افزود: برای جلوگیری از ازدحام پرونده در محاکم، شعب صلحی در دادسراها و دادگاه‌های سراسر استان فعال شد و همه پرونده‌هایی که شاکی خصوصی دارند پیش از آغاز رسیدگی به  این شعب ارجاع می‌شود.

 هاشمیان ادامه داد: بیشتر پرونده‌های ارسال شده به شعب صلحی با سازش طرفین مختومه و از بازگشت دوباره این پرونده‎ها به دادگاه‌ها جلوگیری شد.

رئیس دیوان عالی کشور در بیرجند: باید از امام حسین (ع) درس زندگی بگیریمرئیس دیوان عالی کشور: محمدعلی نجفی قصاص نمی‌شودرئیس دیوان عالی: در برخی ادارات برای وقت مردم ارزش قائل نمی‌شوند

وی افزود: کاهش 7 و نیم درصدی پرونده‌های محاکم و کاهش 20 درصدی پرونده‌های اجرای احکام کیفری و مدنی نتیجه این تلاش‌ها است.

رئیس کل دادگستری گلستان به تشکیل هسته جهادی برای تعیین تکلیف زودتر پرونده‌های معوق هم اشاره کرد و گفت: قضات ما در قالب این هسته جهادی، علاوه بر پرونده‌های شعب خود، برای تعیین تکلیف پرونده‌های معوق دیگر شعب هم داوطلب شدند.

وی از راه‌اندازی کلینیک‌های حقوقی برای کمک به آگاهی بخشی مردم درباره حقوق و تکالیف قانونی آنان در زندگی روزمره و استفاده از ظرفیت دانش آموختگان رشته حقوق و صدا و سیما و رسانه‌ها برای آموزش حقوق به مردم هم نام برد و گفت: این اقدامات در مجموع با افزایش آگاهی مردم بخشی از ازدحام پرونده در محاکم استان را کم کرده است.

این مقام ارشد قضایی استان افزود: بازگشت به کار 600 کارگر از طریق کمک به راه اندازی دوباره 35 واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل هم از تلاش‌های دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان است که امروز شاهد آن هستیم.

هیئت نظارت دیوان عالی کشور به مدت یک هفته در گلستان حضور دارند و از همه حوزه‌های قضایی استان سرکشی می‌کنند.

انتهای پیام/581/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازرسی دیوان عالی کشور نظارت و بازرسی دیوان هیئت نظارت پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۶۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان

حیدر آسیابی رییس کل دادگستری گلستان در نشست با اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان گفت: متاسفانه بخش مهمی از تخلفات و جرایم در حوزه شورا‌های شهر به علت ناآشنایی اعضای این شورا‌ها نسبت به قوانین، مقررات و تکالیف حوزه کاری این اعضاست و همان طور که خود اعضا در این جلسه درخواست داشتند برای آشنایی اعضا با این قوانین آماده برگزاری دوره‌های آموزشی هستیم.

آسیابی افزود: هدف از ایجاد تشکیلات شورا‌های اسلامی شهر و روستا فراهم کردن بستر برای مشارکت مردم در اداره امور مربوط به شهر و روستای محل زندگی آنان است.

او گفت: بیشترین خدمات دادگستری گلستان در حوزه حقوق عامه مربوط به روستاهاست که یکی از شاخص‌ترین موارد آن مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال بود که درنتیجه ۱۵ هزار مسکن روستایی در ۳۰۰ روستای استان تعیین تکلیف و سنددار شد.

وی افزود: از اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا انتظار داریم، بیشتر از دیگران به قانون احترام بگذارند و آن را رعایت کنند.

وی گفت: از آنجا که وظایف شورا عمدتا به حقوق عمومی بر می‌گردد باید ارتباط نزدیکی بین شورا‌ها و دادستان باشد.

علی اکبر بصیرنیا رئیس شورای اسلامی گلستان هم در این جلسه گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی راهکار‌های استفاده بیشتر از ظرفیت شورا‌ها در کنار دستگاه قضایی برای خدمت به مردم است.

وی افزود: در گلستان سه هزار و ۴۰۳ نفر عضو شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد