Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسمعلی خدابنده روز یکشنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشبختانه استان خراسان رضوی جزء استانهای پیشرو و موفق در حوزه

تولید محتوای مجازی است و اقدامات و کارهای تولیدی بسیار خوبی در این زمینه از زمان شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس و ضرورت آموزش از راه دور انجام شده است.

وی ادامه داد: حداقل ۳۰۰ مدرسه و اداره آموزش و پرورش در این استان دارای استودیوهای حرفه‌ای هستند که کار تهیه محتوای الکترونیکی و مجازی را در زمینه‌ دروس مختلف انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: علاوه بر این، مدارس غیردولتی، شاهد و نمونه دولتی نیز فعالیتها و اقدامات شاخص و مطلوبی را انجام داده و در حال تهیه و تدوین هستند.

خدابنده با اشاره به آغاز فرآیند تولید و ضبط محتوای آموزشی استاندارد برای پخش از شبکه استانی سیما افزود: به منظور جبران وقفه آموزشی حاصل از تعطیلی کلاس‌های درس حضوری دانش آموزان، برنامه‌ریزی‌های لازم در آموزش و پرورش استان برای تهیه و ضبط محتوای آموزشی استاندارد انجام شده است.

وی ادامه داد: با همکاری مشترک اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان و اداره تکنولوژی آموزشی و بررسی محتوای آموزش ابتدایی در این اداره کل، فرآیند تولید و ضبط محتوای آموزشی با همراهی جمعی از بهترین معلمان استان آغاز و برنامه‌های آماده شده به زودی از سیمای استانی پخش خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در این فرآیند بر شناسایی و برنامه‌ریزی برای برطرف کردن مهم‌ترین چالش‌های درسی دانش‌آموزان تاکید شده است.

خدابنده افزود: محتواهای آموزشی تولید شده، نقش مکمل برنامه‌های مدرسه تلویزیونی را که از شبکه‌های سراسری در حال پخش است ایفا خواهند کرد.

وی تاکید کرد: هم اکنون فعالیت معلمان خراسان رضوی در حوزه آموزش مجازی مطلوب است و مشارکت دانش‌آموزان نیز فعال است.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز است که طی سه هفته گذشته به دلیل گستردگی شیوع ویروس کرونا آموزش حضوری در مدارس ۲۵ شهرستان استان و مشهد تعطیل و همه آموزشها در این شهرستانها به صورت مجازی ارائه می‌شود.

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۶۷۳ هزار و ۲۵۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۴۲۳ تن از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۷ هزار و ۸۳۲ تن رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد خدابنده وزارت آموزش و پرورش آموزش مجازی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد خدابنده وزارت آموزش و پرورش آموزش مجازی ویروس کرونا مشهد خدابنده وزارت آموزش و پرورش آموزش مجازی اخبار کنکور محتوای آموزشی آموزش و پرورش محتوای آموزش خراسان رضوی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویشی صبح یکشنبه در دیدار با امام جمعه ایلام با گرامی داشت یاد شهید مطهری و سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، به دیدار فرهنگیان و معلمان با رهبری معظم انقلاب و دقت نظر و توجه ایشان به آموزش و پرورش و برنامه‌های داخلی این وزارت خانه نظیر سند تحول بنیادین، توجه به مدارس دولتی و توانمند سازی معلمان و ثبات مدیریت در آموزش و پرورش اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از اقدامات و وضعیت آموزش و پرورش استان پرداخت و در ادامه به بخشی از توفیقات مجموعه در دوره اخیر اشاره کرد و گفت: مجموعه آموزش و پرورش استان به نبوغ فکری و عملی در جهات مختلف رسیده است که از جمله‌ی آن می‌توان به احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی و بیش از ۴۰ هزار متر مربع چمن مصنوعی، اجرایی سازی رتبه بندی برای همکاران، رشد شرکت دانش آموزان در طرح‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و علمی و… برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح مدارس، افزایش پوشش تحصیلی و اجرای طرح‌های قرآنی و توانمند سازی معلمان در طرح اتقان و برگزاری جشن‌های تکلیف‌های عبادی و سیاسی و… اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در پایان به موفقیت معلمان نمونه استان در مرحله کشوری اشاره داشت و گفت: امسال از ۸ معلم معرفی شده به مرحله کشوری ۲ نفر از آنان نمونه کشوری شدند.

گفتنی است در پایان این مراسم، از معلمان نمونه استان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6097182

دیگر خبرها

  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود