Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گروه های پرخطر بیشترین افراد بستری را در بخش مراقبت های ویژه و فوتی های ناشی از کرونا را تشکیل می دهند.

او افزود: با توجه به کمبود نیروی درمانی و امکانات بیمارستانی نسبت به جامعه هدف پرخطر ،مراقبت از این گروه ها به عنوان سرمایه های انسانی برای همه ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اطلاع رسانی به این گروه های برای اجرای اقدامات پیشگیرانه را مورد تاکید قرار داد و خواستار ورود نهادهای مختلف مردمی، بهداشتی و فرهنگی در این خصوص شد.

بهنام جو افزود: شناسایی این افراد که بیشتر در سنین بالای ۶۰ قرار دارند و بر قراری تماس های تلفنی و حضوری می تواند در خودمراقبتی آنان از زمینه های ابتلا به کرونا موثر باشد.

او با اشاره به کمک های مومنانه توسط اقشار مختلف مردم و بسیج ،هدایت این کمک های به سمت راهنمایی و کمک به گروه های پرخطر در راستای انجام کارهای روزانه را خواستار شد و این اقدام را در کاهش میزان ابتلای گروه های پرخطر موثر دانست.

استاندار اردبیل گفت: خانواده ها باید مراقب باشند این گروه ها تا حد ممکن از منزل بیرون نرفته و نیازمندی های آنان در خصوص دارو و خرید مایحتاج توسط خانواده و نزدیکان انجام شود.

بهنام جو با اشاره به شیوع و ماندگاری کرونا حداقل تا یکسال دیگر ،آحاد جامعه را به ملزم ساختن خود برای رعایت مداوم نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فراخواند.

او  تداوم پیک های بعدی کرونا در استان را موجب افت وضعیت اقتصادی،  کسب و کار و از دست رفتن منابع انسانی دانست و خواستار توجه جدی مردم در پرهیز از برگزاری اجتماعات غیر ضروری شد.

بهنام جو با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط اقشار مختلف گفت: همه مردم و حتی کارکنان و مدیران دولتی باید خود را ملزم به رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از حضور در اجتماعات کنند.

او افزود: در صورت برگزاری اجتماعات غیرضروری خصوصا در آرامستان ها، غذاخوری ها و منازل برخوردهای قانونی اعمال می شود،

استاندار اردبیل از تعطیلی برخی مراکز و رده های شغلی غیرضروری تا اطلاع بعدی خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای پذیرش این تعطیلی باید توسط مراکز و نهادهای مختلف انجام شده تا مردم نسبت به این برنامه تمکین کنند.

او با بیان اینکه وضعیت کنونی کرونا با شدت ادامه دارد ، توجه مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در کنترل پیک های بعدی پرخطر با اهمیت خواند.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیماری کرونا کمبود نیروی درمانی امکانات بیمارستانی استاندار اردبیل گروه های پرخطر بهنام جو گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در جریان دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز به کار هیئت امنای محلات اظهار کرد: در کنار هیئت امنا، معتمدین محلی همکاری لازم را خواهند داشت تا یک ظرفیت جدیدی برای خدمت به مردم شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: مدیریت جدید مبنای خود را مشارکت مردم قرار داده است تا در سطح عمومی و نخبگان این مشارکت ایجاد شود.امروز شاهدیم که جمع هیئت امنا فعالیت خود را آغاز تا بار دیگر مردم‌سالاری دینی شکل بگیرد.

زاکانی در ادامه سخنانش به نامگذاری سال 1403 از سوی رهبر انقلاب اشاره کرده و ادامه داد: توجه شورای ششم و مدیریت برگرفته از آن استفاده از ظرفیت‌های مختلف با مشارکت مردم است و با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنای حرکت ما بر همین مسئله خواهد بود.

وی ادامه داد‌: یکی از موضوعاتی که در این دوره از مدیریت شهری به صورت ویژه به آن توجه شده است استفاده از نظرات مردم در اجرای طرح‌های شهری است که بر همین اساس طرح "من شهردارم" در این دوره شکل گرفت که برای نخستین بار در سال 1401، 2080 طرح به معرض نمایش گذاشته شد که 350 هزار نفر از شهروندان برای انتخاب این طرح‌ها مشارکت کردند که در نهایت 1462 طرح توسط شهروندان در سطح مناطق انتخاب و اعتبار حدود 4 هزار میلیاردی برای این طرح‌ها در نظر گرفته شد.

شهردار تهران افزود: در سال 1402 مشارکت شهروندان از 350 هزار نفر به یک میلیون و 352 هزار نفر رسید و بالغ بر 3 هزار و 300 طرح در معرض انتخاب مردم قرار گرفت و 8 هزار میلیارد تومان نیز برای این طرح‌ها در نظر گرفته شد.

زاکانی تصریح کرد: امروز شاهد طرح جدیدی در سطح شهر تهران هستیم و ان‌شاءالله این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد و همکاری هیئت امنای محلات را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه 347 سرای محله در شهر تهران داریم که این مجموعه‌ها تبدیل به قرارگاه‌های محلی خواهند شد و ذیل هیئت امنای محلات مدیریت محله و 11 خانه جهادی شکل خواهند گرفت، افزود: تهران در بعد بهداشتی فقیرترین شهر در بین شهرهای کشور است، ان‌شاءالله خانه‌های سلامت و تندرستی نیز ذیل هیئت امنای محلات شکل خواهند گرفت و در ادامه نیز ما شاهد تشکیل کانون‌های جهادی سلامت خواهیم بود.

شهردار تهران در پایان با اشاره مجدد به آغاز به کار هیئت امنای محلات تصریح کرد: ان‌شاءالله از این ظرفیت بزرگ استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم به میزبانی ۳ شهر
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • قدردانی از پهلوانان و قهرمانان نباید کم‌رنگ شود
  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود