Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یکی از جاذبه های پرطرفداری که این روزها بین گردشگران بسیار رایج شده و مورد استقبال عموم قرار گرفته گردشگری خرید است. نوعی از گردشگری که نشان دهنده فرهنگ هر منطقه یا کشور به شمار رفته و صنایع دستی و آثار هنری که نشان دهنده آداب و رسوم و سنن دیرینه هر کشور است.

شیراز، دیار کهن فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و دارای ظرفیت های گردشگری مختلفی از جمله مذهبی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی خاص و ویژه‌ای است و از جمله به دلیل وجود بازارهای سنتی و مراکز خرید متعدد و متنوع مدرن وسنتی یکی از بهترین نقاط ایران برای خرید به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس در این راستا با اشاره به اینکه یکی از رویدادهایی که در بحث گردشگری به عنوان جاذبه‌های مصنوعی وجود دارد موضوع خرید است، از برنامه ریزی جهت برگزاری جشنواره خرید در شیراز خبر داد.

احدرضا نقیب‌زاده در گفتگو با فارس اظهار داشت: در این چهارچوب با اتاق اصناف شیراز در رابطه با اینکه چه صنفی و با چه دیدگاهی در این جشنواره حضور پیدا کند و همچنین جاذبه های این جشنواره موضوع را مطرح کردیم.

وی دو موضوع اصلی شامل تنوع در کالاها و خدمات ارائه شده و تخفیف را به عنوان جاذبه‌های گردشگری خرید در این جشنواره عنوان کرد.

نقیب‌زاده در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تاثیرات احتمالی آن بر این جشنواره اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته این جشنواره  در اسفندماه برگزار خواهد شد اما باید این موضوع را در نظر گرفت که بیماری کرونا تا آن زمان تا چه میزان کنترل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس افزود: جشنواره خرید شیراز برای نخستین بار به عنوان یک رویداد گردشگر محور در کشور به میزبانی شیراز برگزار می شود و با تبلیغاتی که در این حوزه انجام خواهیم داد بدون شک استقبال خوبی از آن صورت خواهد گرفت تا زمینه برگزاری این جشنواره در سطح بین المللی نیز رقم بخورد.

نقیب زاده در ادامه عنوان کرد: این برنامه با حمایت و هماهنگی استانداری فارس و اتاق اصناف شیراز و همچنین اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس برنامه ریزی شده است و به امید بهبود شرایط بیماری در اسفندماه اتفاق خوبی را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری شیراز جشنواره فرهنگ گردشگری خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۹۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر

شهرستان خرم آباد یکی از شهر‌های استان لرستان است. این شهر زیبا آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. آبشار نوژیان، دریاچه گهر، آبشار گهر و آبشار بیشه از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می شوند، اما یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های این شهر دریاچه کیو است. این دریاچه، قلب تپنده شهرستان خرم آباد است. هم اکنون که فصل بهار فرا رسیده است، طبیعت این روستا رنگ و بوی بهار به خود گرفت.

شهروندخبرنگار ما با ارسال تصاویر آن را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - لرستان

بیشتر بخوانید:

نمایی از هوای بارانی روستای حصار در کنگاور

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد