Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون قضائی رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۲درصد از پرونده‌های معوقه دادگستری استان در یکسال اخیر مختومه شد.

وحید موسویان در آیین معارفه رییس دادگستری شهرستان کهگیلویه به تشریح عملکرد بخشی از فعالیت‌های یک ساله واحدهای قضایی استان پرداخت و اظهار کرد: عملکرد مثبت واحدهای قضایی استان در این یک سال یک هزار و ۷۹۱ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این بازه زمانی میزان خروجی پرونده‌ها ۶ هزار و ۳۷۶ فقره بوده است.

موسویان افزود: مختومه شدن ۹۲ درصد از پرونده‌های معوقه بدون ورود مجدد و بدون احتساب اجرای احکام مشمول دستورالعمل رییس قوه قضائیه از دیگر عملکرد مثبت این حوزه قضایی بود.

وی با بیان اینکه در این مدت ۹۴ درصد اوراق قضایی استان به صورت الکترونیکی ابلاغ شد: گفت: در همین راستا موفق به کسب رتبه سوم تا پنجم کشوری شدیم.

موسویان در ادامه صحبت‌های خود خواستار حفظ امنیت قضایی، کاهش موجودی پرونده‌های معوق، رفع اطاله دادرسی، توسعه ابلاغ الکترونیک، رسیدگی به حقوق عامه مردم و پیشگری از وقوع جرم، و استفاده از ظرفیت صلح و سازش در مختومه شدن دعاوی با کمک شورای حل اختلاف و ریش سفیدان و معتمدان از ریاست جدید دادگستری شهرستان کهگیلویه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها كهگيلويه و بويراحمد كهگيلويه دادگستري مراسم تکریم و معارفه مختومه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در شورای معاونین (شورای برنامه ریزی) دادگستری کل استان کرمان گفت: شورا‌های حل اختلاف جنوب استان کرمان طی پارسال مجموعا به ۶۰ هزارو ۸۹۳ فقره پرونده رسیدگی کرده اند و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شورا‌های حل اختلاف جنوب استان طی پارسال ۳۵ درصد است.

وی افزود: طی پارسال ۶۱ هزارو ۱۷۹ فقره پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف در ۹ حوزه قضایی جنوب استان کرمان وارد و ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان کرمان به فعالیت شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و منوجان اشاره و بیان کرد: طی پارسال ۳۷۷ پرونده به این شورا‌های حل اختلاف وارد و ۳۸۰ پرونده مختومه شده که از این تعداد ۳۴۶ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: طی پارسال تعداد ۳۸ زندانی با کمک شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان از زندان‌های جنوب استان کرمان آزاد و ۱۱ فقره پرونده قتل به سازش منجر شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به فلسفه تشکیل شورا‌های حل اختلاف، اولویت اول در نهاد مذکور را زمینه سازی برای اصلاح ذات البین اعلام و از تلاش صادقانه همکاران قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی در کاشمر
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان