Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خضریان عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل نود قانون اساسی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: یک مدیر یا یک مسئول باید از مناطق و محدوده مدیریت خود اطلاع کامل داشته باشد و فقط به اخبار و مطالب بولتن ها و خبرنامه ها اکتفا نکند و نگاهش به مشکلات فراتر از یک خبر یا گزارش باشد، باید مشکلات را از نزدیک لمس کند؛ تجربه نشان داده هرگاه یک مسئول در مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم حضور پیدا کرده و مشکلات را از نزدیک لمس کرده توانسته راهکارهای بهتری برای مقابله با این مشکلات ایجاد کند، ما نیز در این مجلس تصمیم گرفتیم بازدیدهای میدانی خود را در حد توان افزایش دهیم و مشکلات مناطق مختلف کشور را به عنوان نماینده مردم ایران، بهتر لمس و درک کنیم تا در نظارت، قانون گذاری، بررسی طرز کار دستگاه‌ها، بودجه نویسی و پیگیری رفع مشکلات بهترین تصمیم‌ها را بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خضریان در مورد دومین سفر خود به بلوچستان نیز گفت: در این بازدید که به همراهی علی نیکزاد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از شهر چابهار و شهرستان‌های اطراف صورت گرفت جلساتی نیز برگزار شد که مصوبات خوبی به نفع مردم این منطقه داشت که امیدوار هستیم با عملی شدن و پیگیری این مصوبات مقداری از رنج و سختی زندگی مردم عزیز این استان کاسته شود. 

وی درباره مصوبات این جلسات گفت: سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای موظف شد روکش آسفالت صد کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان را تا پایان سال به انجام رساند و احداث سه پل همیری، باهوکلات و گرمبیت از محل اعتبارات ملی و استانی را آغاز نماید.

خضریان ادامه داد: همچنین مصوب گردید سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تسهیلاتی با سود هشت درصدی به فعالیت‌های درآمدزای دهیاری‌های این شهرستان و تسهیلات هشت میلیارد تومانی به شهرداری چابهار برای احداث بازار ماهی پرداخت نماید؛ 2 دستگاه بیل مکانیکی به شهرداری کنارک و چابهار و 20 دستگاه مینی‌بوس به شهرداری چابهار به‌صورت یک‌سوم بلاعوض اختصاص دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز نسبت به احداث و تکمیل ۱۵۵ واحد مسکونی ویژه حاشیه کنارک تا ۲۲ بهمن، ۲۵۰۰ واحد مسکونی جهت ساماندهی حاشیه‌نشینی بندر چابهار تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۰ اقدام نماید. 

خضریان اظهار داشت: سازمان آبفای کشور هم تأمین آب شرب پایدار ۵۵ روستا تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری، تخصیص صددرصدی اعتبارات ملی و استانی شهرستان و تأمین آب شرب پایدار بریس، پسابندر و دلگان تا پایان سال و افزایش روزانه ۲۰۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک، واگذاری مخزن آب ثابت ۵ مترمکعبی به ۲۱ روستا، تأمین پنجاه‌درصد هزینه لای‌روبی محل آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک و پیگیری افزایش بودجه حل مشکل فاضلاب چابهار و کنارک در قانون بودجه ۱۴۰۰۰ را متعهد گردید.

این نماینده مجلس ادامه داد: طبق مصوبات جلسه سازمان شیلات و سازمان بنادر و دریانوردی نیز متعهد به اعطای مجوز فعال‌سازی کارخانه لنج سازی، صدور ۱۲۰۰ فقره مجوز صید قایق‌های صیادی و صدور مجوز ۱۵۰ لنج صیادی در آب‌های بین‌المللی گردیدند.

خضریان افزود: همچنین سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در این مصوبات متعهد گردید تا تخصیص صددرصدی اعتبارات ملی و استانی آبخیزداری به مبلغ ۱۰۳ میلیارد تومان، افزایش سرجمع اعتبارات استان در حوزه آبخیزداری تا ۷۰ میلیارد تومان و تعیین تکلیف کلیه پرونده‌های اختلافی مطرح در کمسیون ماده واحده حداکثر تا پایان سال را پیگیری و انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در پایان تاکید کرد: در مجلس پیگیر اجرای این مصوبات هستیم و اولین جلسه پیگیری در نیمه آذرماه در مجلس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مجلس مجلس شورای اسلامی مسکن مجلس سفر نظارتی چابهار کمیسیون اصل نود تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۹۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«رضا سپهوند» از حوزه خرم‌آباد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

مجلس دوازدهم یک مجلس ترکیبی از گرایش‌های سیاسی و احزاب مختلف از جمله اصولگرایان، جبهه پایداری، اصلاح طلبان، مستقلین و … خواهد بود.

مهم‌ترین موضوعی که باتوجه‌به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده موردتوجه قرار بگیرد، چیست؟

برای دستیابی به توسعه متوازن در کشور و توسعه لرستان که شعار بنده نیز هست باید مشکلات مهمی از جمله رفع بیکاری و اشتغال جوانان، پیگیری مسأله سدسازی و تخصیص حقابه لرستان و جذب سرمایه گذاری از طریق بخش خصوصی و نهادهای عمومی و … مورد پیگیری قرار بگیرد. در این زمینه نیز پیگیری مسائل مربوط به توسعه استان از طریق تأمین منابع کافی برای رفع این مشکلات به طور جدی مورد توجه قرار دارد و پیگیری می‌شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون بودجه، انرژی، توسعه، اقتصاد و کمیسیون صنایع و معادن

مهم‌ترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

بیکاری مهمترین چالش حوزه انتخابیه بنده «خرم آباد، دوره چگنی و بخش‌های تابعه» است. رفع این مشکل نیازمند بودجه و اعتبارات کافی و همچنین جذب سرمایه گذاری مناسب در این استان است. مهمترین راهکار برای تأمین بودجه کافی جهت رفع این مشکل نیز اجرای قانون توازن مناطق محروم است که بر اساس آن ۳ درصد از کل درآمد دولت به صورت سالانه به استان‌های محروم اختصاص پیدا کند.

کد خبر 6079995

دیگر خبرها

  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود