Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@18:52:23 GMT

این میوه را حتما با پوست بخورید

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۱۹۶۸

این میوه را حتما با پوست بخورید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از انتخاب ،  بسیاری از افراد عادت دارند پوست میوه‌هایی مثل هلو را کنده و سپس آن را بخورند. پوست میوه‌ها و سبزیجات به طور کلی از نظر آنتی‌اکسیدان، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی غنی‌تر از گوشت است.

میوه‌ها و سبزیجات بدون پوست ممکن است ۳۳ درصد فیبر بیشتری نسبت به میوه‌های بدون پوست داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطح آنتی اکسیدان در پوست میوه‌ها می‌تواند تا ۳۲۸ برابر بیشتر از گوشت باشد. میزان مواد مغذی در پوست هر نوع میوه یا سبزی متفاوت است. اگر هدف شما افزایش مواد مغذی تقویت‌کننده سلامتی در رژیم غذایی شماست، متخصصان می‌گویند بهتر است میوه‌ها و سبزیجات را بدون پوست بخورید.

پوست هلو، گلابی و آلو هرکدام فیبر، مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های زیادی دارند. حتی یک مطالعه نشان داد که حذف کردن پوست هلو ۱۳ تا ۴۸ درصد آنتی اکسیدان کمتری دارد. خواه از پوست و میوه‌ها و سبزیجات خود لذت ببرید یا نه، همیشه آن‌ها را قبل از خوردن کاملا تمیز کنید.

سیب نیز یکی از میوه‌هایی است که توصیه می‌شود پوست آن جدا نشود. پوست سیب دارای فیبر نامحلول، ویتامین C، ویتامین A؛ و فلاونوئید کوئرستین است. اگرچه پوست سیب حاوی مواد مغذی و فیبر زیادی است، اما آفت کش‌های زیادی نیز دارد؛ بنابراین مطمئن شوید که آن را خوب شسته اید یا به فکر خرید سیب‌های ارگانیک باشید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: میوه پوست زندگی هلو میوه ها و سبزیجات آنتی اکسیدان مواد مغذی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان گیاهی ریزش مو

آفتاب‌‌نیوز :

چای سبز در برگیرنده مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و نیز آنزیم ها، اسید‌های امینه و مواد شیمیایی گیاهی همچون پلی فنول هاست. چای سبز شامل ویتامین B، فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین است. این گیاه در برگیرنده آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که رشد مو‌ها را بیشتر می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات مهمترین ترکیب چای سبز است که در حدود %۱۱آن را تشکیل می‌دهد اپی گالو کاتچین دارای نقش‌های متعددی است که با تاثیر بر روی آنزیم ۲آ لفا ردوکتاز از ریزش ارثی مو پیشگیری می‌کند.

باعث بر طرف کردن ضایعات Psoriform و نیز هپیراکراتوز بافتی و نهایتاً چربی سرمی شود. کاتچین موجود در آن خاصیت مهارکنندگی ۵ آلفا ردوکتاز را دارد که DHT را مسدود می‌سازد. DHT یکی از علل کلیدی ریزش مو محسوب می‌شود. این ماده می‌تواند رشد مو‌های جدید را ترویج کند و از بروز مشکلات رایجی همچون شوره و پوست سر خشک پیشگیری نماید. تحقیقات علمی نشان می‌دهد این ترکیب دارای خواص بسیار با ارزش برای درمان ریزش مو است

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • درمان گیاهی ریزش مو
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم