Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@13:29:45 GMT

ابتلای ۵۲ میلیون نفر به کرونا در جهان

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۳۵۷۶۸

شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز 51 میلیون 805 هزار نفر گذشت. تاکنون حدود یک میلیون و 280 هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از پایگاه رسمی سازمان جهانی بهداشت؛ در آمریکا که کرونا به طور عنان گسیخته در حال شیوع است طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۳۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شدند و هزار ۳۴۵ تن جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمار مبتلایان به این بیماری در آمریکا از ۱۰ میلیون ۴۲۳ هزار نفر فراتر رفته است. هند، برزیل، فرانسه، روسیه و اسپانیا پس از آمریکا بیشترین مبتلا و فوت ناشی از کرونا را دارند.

فرانسه با سیر صعودی در تعداد مبتلایان به جمع پنج کشور فهرست بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا پیوست.

در فرانسه روزانه به طور متوسط بیش از ۴۰ هزار نفر به کرونا مبتلا می‌شوند. دیروز شمار فوتی‌ها در این کشور به رقم بی سابقه ۸۵۷ تن رسید. بیمارستان‌های این کشور مملو از بیماران کرونائی است.

با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه و به دلیل فشار فزاینده بر کادر درمان، دولت تصمیم گرفت شماری از بیماران کرونایی را به آلمان انتقال دهد.   ابتلای ۱۷ نفر در چین طی ۲۴ ساعت گذشته
مقامات بهداشتی چین از ابتلای ۱۷ نفر در این کشور به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از شانگهای، کمیسیون ملی بهداشت چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۶ مورد ابتلای جدید مربوط به افرادی است که از خارج آمده اند. یک مورد ابتلا هم در شهر آنهویی (Anhui) چین گزارش شده است.
بر اساس اطلاعات منتشر شده در گزارش روزانه این کمیسیون، از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تا امروز ۸۶.۲۸۴ نفر در چین به این بیماری مبتلا شده اند.
همچنین این بیماری مرگ ۴۶۳۴ را در این کشور رقم زده است. روز چهارشنبه هیچ مورد مرگ جدیدی گزارش نشد.


کرونا جان بیش از ۱۲۰۰ فرانسوی را در یک روز گرفت
بر اساس اعلام وزارت بهداشت فرانسه فقط در یک شبانه روز اخیر ۱۲۲۰ نفر در اثر بیماری کووید ۱۹ در این کشور جان باخته اند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، بر این اساس ۴۶۶ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و ۷۵۴ بیمار کرونایی نیز در خانه‌های سالمندان جان باخته اند.
با این آمار جدید که هرگز در فرانسه سابقه نداشته است تعداد جان باختگان کرونا در این کشور در مجموع به ۴۲ هزار و ۲۰۷ نفر افزایش یافت.
با ابتلای ۲۲ هزار و ۱۸۰ فرد جدید به ویروس کرونا آمار مبتلایان فرانسه در مجموع به یک میلیون و ۸۲۹ هزار و ۶۵۹ نفر رسیده است.
در یک شبانه روز اخیر ۳ هزار و ۱۶۹ فرد کرونا مثبت نیز در بیمارستان‌های فرانسه بستری شده اند که جزو بیشترین آمار بستری‌های روزانه در این کشور محسوب می‌شود.
تاکنون بیش از ۱۳۱ هزار نفر نیز در فرانسه از دست ویروس کرونا خلاص و از بیمارستان مرخص شده اند.
چند روزی است با صعود وحشتناک آلودگی ویروسی در موج دوم در فرانسه به علت نزدیک بودن به پایان سال حتی رسانه‌های این کشور با اعلام آمار حداقلی ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا سعی در آرام نشان دادن فضا دارند.
با این حال رسانه‌ها امروز اعلام کردند به علت گسترش بی حد و حصر کرونا در فرانسه، جشن‌های پایان سال (نوئل) امسال برگزار نمی‌شود.
همه این‌ها در شرایطی است که ۱۲ روز از قرنطینه سراسری و ۲۰ روز از اجرای قانون منع تردد شبانه در فرانسه می‌گذرد.
قرار است پنج شنبه ژان کاستکس نخست وزیر فرانسه گزارشی از عملکرد دو هفته اجرای قرنطینه سراسری ارائه دهد.

افزایش آمار روزانه ابتلا به کرونا در مصر
وزارت بهداشت مصر از افزایش آمار روزانه ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از قاهره، وزارت بهداشت مصر اعلام کرد: ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۲ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ شناسایی شدند و ۱۴ نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند. تعداد کل مبتلایان کووید-۱۹ تا روز سه شنبه به ۱۰۹ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت. آمار مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ تا کنون به ۶ هزار و ۳۹۴ نفر رسید و صد هزار و ۵۴۰ نفر نیز بهبود یافتند.
با افزایش آمار مبتلایان کرونا در مصر وزیر بهداشت این کشور گفته است روز‌های گذشته پایبندی شهروندان به مقررات پیشگیرانه کرونایی کاهش یافته و این مسئله موجب افزایش آمار ابتلای روزانه شده است.
هاله زاید استان‌های قاهره، اسکندریه، گیزا، مرسا مطروح و القلیوبیه را مناطق پرخطر این کشور بر شمرده است. وی هشدار داده است بر اساس پیش بینی‌ها طی ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه میزان ابتلا به ویروس افزایش بیشتری خواهد یافت.

ثبت بیش از ۲۵ هزار بیمار قطعی مبتلا به کرونا در برزیل
آمار کرونا در برخی ایالت‌های برزیل پنج روز گذشته به روز رسانی نشده است، با این حال حدود ۲۵ هزار مورد ابتلای جدید و ۲۰۱ فوتی طی شبانه روز گذشته ثبت شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از سائوپائولو، وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد:روز سه شنبه با ثبت ۲۵۰۱۲ مورد جدید کرونا، شمار مبتلایان به این بیماری در مجموع به ۵، ۷۰۰، ۰۴۴ رسید.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت برزیل، ۲۰۱ مورد فوتی جدید طی شبانه روز گذشته در این کشور ثبت شد و شمار قربانیان به ۱۶۲، ۸۲۹ نفر رسید.
به گزارش وزارت بهداشت برزیل آمار روزانه چند ایالت به علت مشکلات فنی به روز رسانی نشده اند.
از ایالت‌های برزیل که بیش از همه تحت تأثیر بیماری همه گیر کرونا قرار گرفته است، سائوپائولو پنج روز گذشته آمار خود را به روز رسانی نکرده است. آخرین شمارش روزانه موارد و مرگ و میر در این ایالت پنجشنبه گذشته بود.

آلمان/ ۱۸ هزار و ۴۸۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در آلمان
موسسه رابرت کخ آلمان (RKI) روز چهارشنبه اعلام کرد شمار موارد تایید شده ابتلا به کووید - ۱۹ در این کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ هزار و ۴۸۷ نفر افزایش یافته و به ۷۰۵ هزار و ۶۸۷ نفر رسیده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، موسسه رابرت کخ آلمان همچنین اعلام کرد ۲۶۱ نفر دیگر از مبتلایان به کووید - ۱۹ جان خود را از دست دادند که با این آمار جدید، شمار کلی تلفات به ۱۱ هزار و ۷۶۷ نفر افزایش یافت.

شناسایی ۴۴ هزار مبتلای جدید در هند
بیش از ۴۴ هزار مبتلای جدید به بیماری کووید ۱۹در هند در شبانه روز گذشته شناسایی شدند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دهلی نو، وزارت بهداشت و رفاه خانواده هند اعلام کرد: در شبانه روز گذشته چهل و چهار هزار و دویست و هشتاد و یک مورد جدید از ابتلا به این بیماری ثبت شد.
تاکنون تعداد کل مبتلایان به هشت میلیون و ششصد و سی و شش هزار و یازده (۸۶۳۶۰۱۱) نفر رسید.
هشت میلیون و سیزده هزار و هفتصد و هشتاد و سه (۸۰۱۳۷۸۳) نفر از این بیماران بهبود یافتند و یا از بیمارستان مرخص شدند.
با فوت ۵۱۲ نفر در شبانه روز گذشته، تعداد کل قربانیان بیماری کووید ۱۹در هند، یکصد و بیست و هفت هزار و پانصد و هفتاد و یک (۱۲۷۵۷۱) نفر شد. برچسب ها: کرونا ، جهان ، شمار مبتلایان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کرونا جهان شمار مبتلایان گزارش خبرگزاری شمار مبتلایان نفر افزایش یافت شبانه روز گذشته بیماری کووید ۱۹ ۲۴ ساعت گذشته وزارت بهداشت ویروس کرونا افزایش آمار مورد جدید هزار نفر نفر رسید بر اساس شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۳۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است

به گزارش خبرنگار مهر، نقی سیاهکالی مرادی بعد از ظهر سه شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۷ هزار معلم در قزوین وظیفه تدریس ۲۵۰ هزار دانش آموز را در ۱۶۷۰ مدرسه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با موج گسترده ای از بازنشستگی معلمان قزوینی روبرو بودیم و کار برای ما سخت شده بود، تاکید کرد: ۱۰۳۰ نفر از معلمان در سال گذشته در استان قزوین بازنشسته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تقریباً به همین میزان نیز در سال گذشته معلم جذب نظام آموزشی استان قزوین شد، تاکید کرد: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: معوقات دی، بهمن و اسفند ماه فرهنگیان و نیروهای خرید خدمت و کلیه بدهی حوزه امتحانات به همراه هدیه روز معلم طی یک تا ۲ روز آینده به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: در سال گذشته برای تجهیز مدارس فن و حرفه ای ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده بود که این رقم در سال جدید با افزایش صد در صدی به ۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی مدارس با ۵۰ درصد رشد از ۳۳ سانتیمتر به ۴۸ سانتیمتر رسید، عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۷۴ چمن مصنوعی در مدارس استان ساخته شده و امیدواریم این تعداد به ۱۰۰ زمین چمن افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ۷۵ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در قزوین تحصیل میکنند این آمار را افزایشی خواند و عنوان کرد: ۸ نفر از این دانش آموزان دختر و ۶۷ نفر نیز دانش آموز پسر هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۹۰ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین شناسایی شدند کخه موفق شدیم با همراهی دستگاه های دیگر ۴۶۱ نفر را به چرخه تحصیل بازگردانیم.

کد خبر 6093459

دیگر خبرها

  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • استقلال و ۶ پیروزی در ۷ تقابل آخر برابر تراکتور