Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@18:55:38 GMT

دستیار ظریف:جامعه جهانی باید به دمشق کمک کند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۴۱۶۷۹

دستیار ظریف:جامعه جهانی باید به دمشق کمک کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از المیادین، علی اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر امورخارجه کشورمان در اجلاس بازگشت آوارگان سوریه که در دمشق درحال برگزاری است، گفت: مشکلات آوارگان سوری نتیجه جنگی است که بر کشور سوریه تحمیل شد.

وی گفت: گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا اجازه نمی دهند که آورگان سوری اردوگاه الرکبان در مرز با اردن را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاجی تاکید کرد: حل مساله بازگشت آوارگان سوری امری ضروری است و نباید برای دستیابی به پول از آن بهره برد.

وی خاطر نشان کرد: برخی کشورها که سیاست های آنان در سوریه با شکست مواجه شده است، از طریق قانون سزار(تحریم‌های آمریکا علیه سوریه) مردم سوریه را مجازات می کنند. علیرغم خطرات انتشار ویروس کرونا دولت آمریکا تحریم های غیر انسانی خود علیه مردم سوریه را شدیدتر کرد.

دستیار ارشد ظریف در ادامه گفت: ایران بر این مساله تاکید دارد که حل بحران سوریه باید از طریق راه حل سیاسی باشد. جامعه بین المللی باید کمک های خود به سوریه را افزایش دهد و در بازسازی این کشور مشارکت داشته باشد تا روند بازگشت آوارگان تسریع شود.

خاجی تاکید کرد: برخی کشورها به دلایل سیاسی به جای مشارکت فعال در کنفرانس بازگشت آوارگان سوریه، موانعی بر سر راه این کنفرانس گذاشتند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ایران ایجاد صندوق بین المللی برای بازسازی سوریه را پیشنهاد می دهد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1080723 برچسب‌ها سوریه آوارگان سوریه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا سوریه آوارگان سوریه بازگشت آوارگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۱۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوری قزلجه: با زور گشت ارشاد دین حفظ نمی‌شود /موضوع لایحه حجاب هنوز در رفت و برگشت است

به گزارش صدای ایران از اعتماد، آیا برای بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌های کشور از نمایندگان مجلس نظرخواهی شده است؟ نماینده مردم بستان‌آباد در پاسخ به این پرسش می‌گوید: «برای بازگشت گشت ارشاد از مجلس کسب نظر نشده است.» اظهاراتی که نشان می‌دهد عدم استفاده از دیدگاه‌های کارشناسی و قانونی نمایندگان در مهم‌ترین موضوعات کشور است. این در حالی است که طرح‌های سلبی اخیر با موضوع حجاب و راه‌اندازی گشت ارشاد، اساسا بدون استفاده از گزاره‌های قانونی اجرایی شده‌اند.

غلامرضا نوری معتقد است، مبنای حجاب باید مورد بحث گذاشته شود و یک اجماعی شکل بگیرد تا قوانین و مقررات لازم برای داشتن یک جامعه عفیف در آن شرایط ایجاد شود. از این رهگذر می‌توانیم به یک جامعه دین‌دار برسیم، با زور گشت ارشاد دین حفظ نمی‌شود.

این نماینده مجلس می‌گوید: بی‌توجهی به پدیده‌های اجتماعی به این علت است که عده‌ای به این نتیجه رسیدند نیازی به نظر اجتماع ندارند و کارهایشان پیش می‌رود. در مورد بحث گشت ارشاد، کار حکمرانی و اداره کردن کشور کار ساده‌ای نیست و قواعد خود را دارد و با نظرات شخصی بی قاعده و خانواده و بچه‌ها، کار حکمرانی را مدیریت کرد. باید در جامعه قانون حاکم باشد. اگر در قانون آمده که گشت ارشاد تشکیل شود، تشکیل دهند، اما اگر نیست، به نظرم باید تجربه گذشته و اقدامات قبلی راهنمای مسیر باشد و از اقدامات امنیتی و قضایی در مواجهه با یک مساله فرهنگی اجتناب شود.

وی در ادامه درباره کسب نظر از مجلس بابت بازگشت گشت ارشاد بیان کرد: نظر مجلس در قوانین منعکس می‌شود و کسب نظر خاصی از صحن مجلس نشد. شاید از رییس مجلس یا کمیسیون‌ها پرسیده باشند، اما از صحن مجلس پرسیده نشد. موضوع لایحه حجاب هم هنوز در رفت و برگشت است. لایحه حجاب مباحث مبنایی را مورد بررسی قرار داده که قشر نخبگان جامعه روی آن حساس هستند و اشکالات اساسی لایحه حجاب جزو همین چالش‌هاست و باید پاسخ قانع‌کننده علمی به آنها داده شود. تا زمانی که این مبانی برطرف نشود، این مساله حل نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • نوری قزلجه: با زور گشت ارشاد دین حفظ نمی‌شود /موضوع لایحه حجاب هنوز در رفت و برگشت است
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید
  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است