Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا گفت: این مجموعه با تمام توان و امکانات فنی و انسانی خود در کنار سیستم بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، سرهنگ پاسدار الیاس گل محمدزاده امروز در جلسه هماهنگی جهت اجرای «طرح شهید قاسم سلیمانی» برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: در این طرح از پتانسیل های انسانی، ارتباطی و عملیاتی جهت مقابله با بیماری کرونا با تشکیل و راه اندازی تیم های متشکل از بسیج به اجرا گذاشته می شود و از مدت ها قبل برنامه ریزی های مربوطه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از تلاش های مدافعان سلامت در  خدمات رسانی به آحاد مردم و بیماران کرونایی افزود: علاوه بر نیروهای بسیجی برای اجرای طرح های آگاه سازی مردمی در مقابله با کرونا در قالب تیم های محله محور، امکانات پزشکی و درمانی سپاه عاشورا در تبریز و تمامی شهرستان های آذربایجان شرقی نیز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا یادآور شد: طرح شهید سلیمانی در اصل پیشگیری و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در بین افراد جامعه است که در آن همکاری بسیج محله محور بوده و بیماران در منزل تحت مراقبت های بهداشتی و درمانی قرار  گرفته و بسته های حمایتی مورد نیاز در اختیار خانواده های آنان قرار می گیرد.

برگزاری 2 جشن عروسی در شرایط بحرانی کرونا در کاشان/متخلفان بازداشت و تالارها پلمب شدتداوم وضعیت ثابت شیوع بیماری کرونا در استان البرز/ محدودیت‌ها تشدید شودسمنان| تعطیلی یک‌هفته‌ای ادارات و بانک‌های شاهرود در انتظار تأیید ستاد استانی مقابله با کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه برای شکست ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی فردی و اجتماعی و همکاری های بین بخشی سازمان ها و ارگان ها امری الزامی است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مسئول سلامت مردم است و در جهت انجام این رسالت خود از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کند.

محمدحسین صومی ادامه داد: بقیه ارگان ها نیز نسبت به ساختار و رسالت سازمانی خود مسئولیت هایی دارند که در خصوص مبارزه با بیماری کرونا باید انجام دهند.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی وآگاهی بخشی نقش بسیار مهم در نشان دادن اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی و آموزشی بیماران مبتلا به ویروس کرونا با هر شغل و عنوانی دارد، افزود: برای جلوگیری از انتشار این بیماری در جامعه باید افراد میانسال و سالمند استانداردهای قرنطینه را به دقت رعایت کنند و تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

صومی اهمیت آموزش همگانی از نظر شناخت راه های انتقال، پیشگیری و مراقبت بیماری به مردم را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: یکی از وظایف مهم تیم های تشکیل شده بسیج باید ارتقای سواد سلامت مردم در این حوزه باشد و ارگان های مسئول فرهنگ ساز از جمله صداوسیما، جراید و خبرگزاری های باید فعالانه وارد این عرصه شوند.

انتهای پیام/115/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی پروتکل های بهداشتی بهداشت و درمان ویروس کرونا آذربایجان شرقی پروتکل های بهداشتی بهداشت و درمان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی سپاه عاشورا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۴۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: البته در سال‌های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در سبزوارشناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

او افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری گفت: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی