Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه شعار برگزیده فدراسیون بین المللی دیابت برای روز جهانی دیابت امسال، «پرستاران هستد که در مدیریت دیابت تغییر ایجاد می کنند»، است، بر توسعه کلینیک های پرستاری دیابت و ضرورت حضور پرستاران در تیم های مدیریت دیابت تاکید کرد.
 
 وی ضمن بیان این که در حال حاضر تعداد افراد مبتلا به دیابت در کشور ۵۳۸۷۲۰۰ بوده و میزان شیوع این بیماری در بالغین ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصد است، افزود: بیماری های غیرواگیر به ویژه دیابت، با سبک زندگی ناسالم مرتبط بوده و اضافه وزن، چاقی و کم تحرکی از عوامل خطر این بیماری هستند؛ لذا به منظور پیشگیری از بروز بیماری غیرواگیر و یا مدیریت بیماران مبتلا، آموزش همگانی و نیز آموزش خودمراقبتی به بیماران، راهکاری عملی تلقی می شود.

حضرتی تصریح کرد: در این راستا، معاونت پرستاری، پایلوت طرح «پرستار پیگیری»  را از مدتی قبل آغاز کرده که تاکنون بیماران مبتلا به برخی بیماری های غیرواگیر شامل بیماریهای قلبی، بیماری های مزمن تنفسی و سکته مغزی جمعیت هدف طرح بوده اند که اخیرا پیگیری بیماران مبتلا به دیابت نیز در دستور کار قرار گرفته است. در این طرح، بیماران مبتلا به بیماری های نامبرده پس از ترخیص از بیمارستان، توسط پرستار پیگیری مورد ارزیابی های دوره ای قرار می گیرند تا از توانمندی آنها در امر مراقبت از خود و تبعیت از درمان اطمینان حاصل شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت ضمن تشریح برنامه های این معاونت در بزرگداشت هفته ملی دیابت، به مشارکت از برگزاری دو وبینار در روزهای ۲۵ و ۳۰ آبان ماه جاری خبر داد که طی هماهنگی های انجام شده، ۴۵۰ نفر از پرستاران شاغل در کلینیک های دیابت و بخش های مرتبط، از سراسر کشور در این دو وبینار شرکت خواهند کرد.

گفتنی است ۱۴ نوامبر به عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری شده است.

۲۳۵۲۳۷

کد خبر 1455052

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دیابت بیمارستان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا،دکتر فریبرز درویش روزجمعه افزود: این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد: این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت: در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت: هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش‌هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ... به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می‌دهد.


نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان‌های غربی مازندران به شمارمی آیند.

دیگر خبرها

  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است