Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی اعلام کرد: آموزش و پرورش با اجرای برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مراقبتی، از دانش آموزان در برابر اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و رفتار‌های پرخطر، مراقبت می‌کند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن حاجی میرزایی در این پیام با بیان اینکه رسالت ما برای محافظت از کودکان و نوجوانان و آماده ساختن ایشان برای مواجهه مؤثر با اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و رفتار‌های پرخطر، به مجموعه‌ای از اقدامات یکپارچه نیازمند است، اظهار کرد: از یک‌سو باید بتوانیم از طریق فعالیت‌های متنوع آموزشی و ترویجی، دانش و آگاهی ایشان را برای شناخت خطرات و مواجهه مؤثر با آن‌ها، ارتقا دهیم و از سوی دیگر زمینه‌ها و عوامل مخاطره‌آمیزی که سلامت روانی_ اجتماعی آنان را تهدید می‌کند، بشناسیم و کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

«به نام خدا

ششمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در مدارس کشور را در حالی برگزار می‌کنیم که عوامل و زمینه‌های نوپدیدی همچون شیوع بیماری کرونا، موجب تشدید نگرانی‌ها درباره وضعیت سلامت روانی – اجتماعی کودکان و نوجوانان شده است. کودکان و نوجوانان در دنیای معاصر، به دلیل گسترش عوامل مخاطره‌آمیز، بیش از هر زمان دیگری، در معرض آسیب‌های اجتماعی و رفتار‌های پرخطر هستند که مسئولیت محافظت از ایشان را در برابر این مخاطرات دوچندان می‌سازد.

رسالت ما برای محافظت از کودکان و نوجوانان و آماده ساختن ایشان برای مواجهه مؤثر با اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و رفتار‌های پرخطر، به مجموعه‌ای از اقدامات یکپارچه نیازمند است. از یک‌سو باید بتوانیم از طریق فعالیت‌های متنوع آموزشی و ترویجی، دانش و آگاهی ایشان را برای شناخت خطرات و مواجهه مؤثر با آن‌ها، ارتقا دهیم و از سوی دیگر زمینه‌ها و عوامل مخاطره‌آمیزی که سلامت روانی_ اجتماعی آنان را تهدید می‌کند، بشناسیم و کنترل کنیم.

وزارت آموزش‌وپرورش با اعتقاد به رسالت بزرگی که در این زمینه به دوش دارد، همواره کوشش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌های درون‌سازمانی و بهره‌گیری از حمایت و همکاری خانواده‌ها، سازمان و رسانه‌ها از طریق طراحی و اجرای برنامه‌های گوناگون آموزشی، ترویجی و مراقبتی، از دانش آموزان در برابر اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و رفتار‌های پرخطر، مراقبت کند.

در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، باوجود شرایط ناشی از بیماری کرونا، اجرای فعالیت‌های پیشگیرانه در مدارس کشور با محوریت شبکه (شاد) ادامه دارد و تاکنون چهار دوره گسترده آموزشی مجازی و پر حضوری در زمینه‌های غربالگری، توانمندسازی، درمان و مددکاری اجتماعی برای کارکنان آموزش‌وپرورش برگزارشده است. علاوه براین برنامه توانمندسازی و آموزش مهارت‌های خود مراقبتی در ۴ هزار مدرسه کشور، اجرای برنامه (کانون یاریگران زندگی) در ۳۰ هزار مدرسه، اجرای بخش مأموریت‌های روانی – اجتماعی برنامه (نماد) در تمامی مدارس کشور، اجرای فعالیت‌های ترویجی، ازجمله جشنواره نوجوان سالم و هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، از دیگر برنامه‌هایی است که اجرای آن‌ها در مدارس کشور آغازشده یا در دست اجرا است.

ششمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، فرصتی است تا با مرور و تحلیل وضع موجود، مدارس، خانواده‌ها، نهاد‌ها و رسانه‌ها، همچون کانون یاریگران زندگی پیمان ببندیم که برای پیشگیری از اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و رفتار‌های پرخطر بین کودکان و نوجوانان، با یکدیگر همکاری کنیم و در این جهاد بزرگ برای محافظت از کودکان و نوجوانان، در کنار هم باشیم.

در این فرصت از همکاری‌های سازنده خانواده‌ها و تلاش‌ها و زحمات تمامی همکارانم در سراسر کشور، به‌ویژه معاونان و مربیان پرورشی، معلمان و مشاوران، همچنین حمایت‌های ارزنده ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت کشور و سازمان برنامه‌وبودجه کشور در زمینه حمایت از برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان، تشکر و قدردانی می‌نمایم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانش آموز آسیب اجتماعی آموزش و پرورش کلاس آنلاین آسیب های اجتماعی و رفتار های پرخطر کودکان و نوجوانان مواجهه مؤثر آموزش وپرورش دانش آموزان مدارس کشور زمینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است

سید جمال وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه امسال در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات دانش آموزان به صورت نهایی است، تاکید کرد: مجموعه آموزش و پرورش تدابیر و تمهیدات لازم را برای برگزاری امتحانات نهایی در سراسر استان اندیشیده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه کیفیت بخشی جلسات متعددی با دانش آموزان و اولیای دانش آموزان و هم با همکاران فرهنگی ما برگزار شده است، افزود: اطلاع رسانی لازم به خانواده‌ها در زمینه کیفیت و کمیت امتحانات نهایی در سال جاری صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: امسال همچنین کتاب راه نهایی شامل پننج سال سوالات امتحانات نهایی از سوی آموزش و پرورش جمع آوری و تدوین شده و به تعداد ۱۱ هزار جلد در اختیار دانش آموزان استان قرار گرفته است.

وزیری با بیان اینکه در زمینه تجهیزات امکانات و زیرساخت‌ها نیز اقدامات خوبی در سراسر استان سمنان صورت گرفته تا شاهد برگزاری هر چه بهتر امتحانات نهایی باشیم، گفت: ۵۰ حوزه امتحانی میزبان دانش آموزان برای این امتحانات خواهند بود.

وی با بیان اینکه تلاش شده بهترین امکانات و شرایط برای دانش آموزان فراهم کنیم زیرا آزمون‌ها در خرداد ماه برگزار خواهد شد و نیاز به امکانات سرمایشی و تهویه وجود دارد، افزود: شورای آموزش و پرورش استان دستور تهیه کمبودهای حوزه‌های امتحانی نهایی دانش آموزان را صادر کرده تا این آزمون‌ها به بهترین نحو برگزار شود.

کد خبر 6088305

دیگر خبرها

  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی