Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@13:28:01 GMT

انتقاد قاضی‌القضات خراسان شمالی نسبت به وضعیت مرغ

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۶۷۶۴

انتقاد قاضی‌القضات خراسان شمالی نسبت به وضعیت مرغ

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، با اشاره به نوسانات قیمت مرغ طی روزهای گذشته اظهار کرد: برخی ناهماهنگی‌های موجود بین دستگاه‌های ذی‌ربط در این حوزه باعث بروز بی‌نظمی و آشفتگی و درنتیجه سوءاستفاده عده‌ای فرصت‌طلب شده که این امر باعث تشدید روند نوسانات قیمت مرغ و بروز اشکالات عدیده در سازوکار توزیع و عرضه مناسب و متعارف گوشت مرغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی با انتقاد از عملکرد برخی از عوامل مدیریتی و نظارتی مؤثر در فرایند تولید تا توزیع مرغ در بازار، وجود نواقص و ایرادات در این زنجیره را مشکل‌ساز و عامل اصلی بی‌ثباتی و نوسانات قیمت مرغ توصیف و تصریح کرد: طبیعتاً اگر متولیان امر و عوامل دخیل در زنجیره تولید تا عرضه، به‌درستی به وظیفه خود عمل و صادقانه و منطبق با موازین قانونی رفتار نمایند یقیناً شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه جایگاه و نقش دستگاه قضایی در این خصوص عمدتاً مراقبتی و مشخصاً نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات قانونی ازجمله اعمال نظارت بر نحوه اجرای مصوبات ملی و استانی ستاد تنظیم بازار است عنوان کرد: اگر هر مسئولی در حوزه وظیفه خود عملکرد شایسته‌ای داشته باشد به‌نحوی‌که به‌راحتی پاسخگوی مسائل مربوط به حوزه اختیارات خود باشد، علاوه بر ساماندهی نابسامانی‌های موجود، مشکلات مربوط به نوسانات قیمت مرغ نیز کاهش خواهد یافت.

مقام عالی قضایی استان عدم توزیع به‌موقع و صحیح مرغ از سوی کشتارورزها، شکل‌گیری برخی رقابت‌های با ماهیت ناسالم مرغداری‌ها وکشتارورزها، عدم شفاف‌سازی در حوزه صدور فاکتور طی مراحل تولید تا توزیع، تعطیلی تعدادی از واحدهای مرغداری در استان را ازجمله مهم‌ترین مشکلات مبتلابه این حوزه برشمرد و از مسؤولین ذی‌ربط خواست با ریشه‌یابی مشکلات در اسرع وقت برای رفع معضلات چاره‌جوی کنند.

دستگاه قضایی پیگیر مطالبات مردم است

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قانون‌مداری و عمل به آن باید فصل الخطاب همه باشد، بیان کرد: دستگاه قضایی درزمینه نظارت بر حسن اجرای قوانین موضوعه و مقابله با سوء جریانات احتمالی و حذف موانع موجود و پیگیری مطالبات مردم به‌موجب قانون تکلیف دارد و دادستان نیز به‌عنوان مدعی‌العموم عمل به این رسالت ذاتی را وظیفه خود می‌داند و قطعاً در صورت مواجهه با جرائم و تخلفات بدون اغماض و مماشات با افراد خاطی در هر موقعیت و جایگاهی که باشند برخورد خواهد کرد.

وی افزود: در شرایط جنگ اقتصادی فعلی کالاهای اقتصادی به‌عنوان مهم‌ترین ابزارهایی هستند که دشمنان نظام و معاندین به‌وسیله آن به مردم فشار وارد می‌کنند و مسؤولین باید با هوشیاری کامل قانون را نصب العین خود قرار داده و با پیگیری حقوق عامه در ابعاد مختلف ازجمله در این خصوص، ترفند دشمنان را خنثی و نقش بر آن کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی عملکرد قیمت مرغ مرغ نوسانات قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۶۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا، اصغر جهانگیر روز سه‌شنبه در نخستین نشست خبری دوره جدید سخنگویی دستگاه قضایی اظهار داشت: ابتدا از حسن اعتماد ریاست قوه قضاییه برای سپردن مسئولیت خطیر سخنگویی و از اینکه فرصت خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران را یافته‌ام، قدردانی می‌کنم و امیدوارم که این مهم موجبات رضایتمندی مردم که به حق رضایت خداوند است، فراهم آورد.

وی تصریح کرد: در این مسیر به همکاری‌ها و همراهی‌های اصحاب رسانه بیش از پیش محتاجیم و تلاش ما در این دوره این است که تصویری درست از خدمات عدلیه که خدمات نظام اسلامی است در معرض نظارت و قضاوت افکار عمومی به‌عنوان جویندگان حقیقت قرار دهیم.

وی با یاد کردن از سخنگویان ادوار گذشته از زحمات و مجاهدت‌های آنها در ادوار گذشته قدردانی کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به دو مناسبت مهم و سرنوشت ساز در کشور؛ روز کارگر و روز معلم اشاره کرد و افزود: کارگران به عنوان بازوان تولید در کشور هستند و امسال هم که رهبر انقلاب در شعار سال به نقش مشارکت مردم تاکید کردند، این نقش بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، افزود: آنان که نتوانستند تفکر شهید را تاب بیاورند او را ترور کردند ‌و امروز بیش از هر زمان دیگر توجه و استفاده از اندیشه علامه شهید احساس می‌شود و باید تلاش کنیم این اندیشه به نسل جدید با روش های نوین انتقال یابد.

وی از زحمات معلمان و قشر فرهنگیان قدردانی کرد و افزود: قوه قضاییه تلاش دارد برای حفظ شأن معلمان در هر کجا که در جامعه لازم است اهتمام داشته باشد.

سخنگوی قوه قضاییه، سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام رئیس مکتب جعفری اثنی عشری را به ملت ایران به‌ویژه مراجع تقلید تسلیت گفت.

جهانگیر با اشاره به ابعاد سند تحول قضایی و تمهید برگزاری جشنواره سالانه عدالت و رسانه افزود: در این جشنواره از رسانه‌ها به عنوان ناظران بیطرف که با رصد دائمی و بررسی و ارزیابی ها به دستگاه قضایی نقد منصفانه دارند، قدردانی می‌شود.

جهانگیر با اشاره به ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه گفت: اخیرا این سند از سوی ریاست قوه قضاییه تایید و ابلاغ شد و این سند می‌تواند حلال مشکلات باشد.

وی ادامه داد: سند تحول و تعالی قوه قضاییه رویکرد تحولی دارد که ۱۰ عنوان پیشران در این سند پیش بینی شده است و با همکاری سایر دستگاه‌های حاکمیتی و همراهی و مشارکت مردم اجرایی خواهد شد و هوشمندسازی، نظارت بر عملکرد ضابطین، رفع ساختارهای فساد زا، تقویب فعالیت رسانه‌ای قوه قضاییه از جمله مواردی است که در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به برخی موارد که در سند تحول قضایی برای آنها راهکار و راه‌حل پیش‌بینی شده است، افزود: فراوانی مصادیق تضییع حقوق عامه، تراکم تشکیل پرونده در دستگاه های قضایی، محدود شدن برخی از آزادی های مشروع مردم که برای فقدان قانون این اتفاق افتاده، کثرت مصادیق زیاد در تضییع حقوق ایرانیان از جمله چالش هایی است که قوه قضاییه با آن موجه است و در سند برای ان راهکارهایی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به موضوع پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه اظهار داشت: تزلزل در روابط حقوقی اشخاص یکی از چالش هایی است که قوه قضاییه با آن مواجه است. به عنوان مثال مردم با حسن نیت یک معامله را انجام می دهند اما به علت ناآشنا بودن با الفبای حقوق منجر به ثبت شکایات در سیستم قضایی می‌شود، از این رو در سند راهکار این معضل پیش بینی شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: امیدواریم با اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه بتوانیم موضوعاتی همانند احیای حقوق عامه، ارتقای امنیت سرمایه گذاری، جلب مشارکت مردم به نحو شایسته جامه عمل بپوشانیم.

این نشست از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به نشانی https://www.aparat.com/simayeedalat/live به صورت زنده در حال پخش است.

خبر در حال تکمیل...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • رئیس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی