Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:07:25 GMT

مشکل ۲ واحد تولیدی با بانک‌های کردستان برطرف شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۶۸۱۵۳

مشکل ۲ واحد تولیدی با بانک‌های کردستان برطرف شد

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان روز شنبه در یکصد و سی و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: پرونده های واحدهای تولیدی که مشکل قضایی دارند به کمیته اقتصاد مقاومتی در دادگستری ارجاع داده می شود تا سریعتر مورد بررسی قرار گیرد.

خالد جعفری اضافه کرد: این کمیته به تازگی از زیر مجموعه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خارج و به دادستانی سپرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: مرکز شبانه‌ورزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دایر شده و یکی از وظایف دستگاه‌های اجرایی معرفی نماینده تام‌الاختیار به این مرکز است.

جعفری بر انعکاس اخبار مربوط به راه‌اندازی این مرکز برای اطلاع رسانی بیشتر به مردم از سوی رسانه‌ها تاکید کرد و یادآور شد: همه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند در این مرکز به منظور رسیدگی سریع به مشکلات واحدهای تولیدی حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استاندار بر سرعت جذب تسهیلات بیشتر از محل تبصره ۱۸ تاکید کرده است، تاکید کرد: می‌طلبد بانک‌ها همکاری و مساعدت بیشتری داشته باشند تا مبلغ بیشتری از این تسهیلات به واحدهای تولیدی متقاضی پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: بخش کشاورزی در پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به صورت ویژه‌تر دیده شده و به همین دلیل در این بخش هم تسهیلات بیشتری بویژه در حوزه صنایع تبدیلی و گلخانه اعطا شده است.

جعفری با بیان اینکه هر واحدتولیدی برای تداوم تولید و حفظ اشتغال خود نیاز به سرمایه و تسهیلات دارد، تاکید کرد: گاهی استفاده از تکنولوژی روز با میزان اشتغال رابطه عکس دارد بنابراین ممکن است واحدی تسهیلات برای خرید ماشین آلات دریافت کند ولی اشتغالزایی آن افزایش پیدا نکند.

وی اظهار داشت: اطلاعات واقعی در زمان تثبیت طرح و پرداخت تسهیلات باید از واحدهای تولیدی اعم از کشاورزی، صنعتی و خدمات درج، ارائه و اعلام شود.

پرداخت ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در بخش کشاورزی کردستان

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی کردستان هم در این جلسه گفت: طی دو سال اخیر از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۵ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش در استان پرداخت شده است.

خلیل فعله‌گری با اشاره به اینکه این میزان تسهیلات به ۶۲۷ طرح بخش کشاورزی استان پرداخت شده است، اضافه کرد: این میزان تسهیلات توسط بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک پرداخت شده است.

وی یادآور شد: از مجموع این طرح ها ۵۱۱ طرح به مبلغ ۱۲۴ میلیارد تومان را بانک کشاورزی پرداخت کرده که از این تعداد هم ۹۸ طرح سرمایه ثابت و در زمینه احداث گلخانه و ۸۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان هم به ۴۱۳ مورد سرمایه در گردش بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی کردستان افزود: بانک توسعه تعاون هم تسهیلات ۵۳ طرح به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۱۴۶ میلیون تومان و پست بانک هم تسهیلات ۶۳ مورد به مبلغ هفت میلیارد و ۳۳۸ میلیون تومان را پرداخت کرده است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی تولید داخلی اشتغال زایی استانداری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی تولید داخلی اشتغال زایی استانداری کردستان تسهیلات بانکی تولید داخلی اشتغال زایی استانداری کردستان اخبار کنکور واحدهای تولیدی میلیون تومان امور اقتصادی تبصره ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد

مسعود ایرانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

وی افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن