Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریاض در هفته‌های گذشته تلاش زیادی کرد تا مهم‌ترین پایگاه خود در مرکز یمن را حفظ و از نزدیک شدن رزمندگان به شهر مأرب جلوگیری کند اما در نهایت مجیور به عقب‌نشینی شد و پرچم تسلیم را بالا برد.

سرویس جهان مشرق؛ رزمندگان یمنی پس از چند روز درگیری سنگین در محور شمال غرب استان مارب با عقب راندن عناصر ائتلاف سعودی موفق شدند یک پیروزی مهم و ارزشمند را به دست آوردند و ضربه مهلکی را به خاندان آل سعود وارد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در شمال غرب استان مارب دنبال می کند در گفت وگو با مشرق به جزئیات آخرین مرحله عملیات نیروهای یمنی برای آزادسازی پایگاه نظامی «ماس» اشاره کرد و افزود: رزمندگان در این مرحله توان خود را در حومه جنوب و جنوب شرق پایگاه (شمال غرب بخش مدغل) متمرکز کردند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، رزمندگان پس از تثبیت مواضع در «سه راهی ماس» حملات را از محور جنوب و جنوب شرقی برای پازپس گیری پایگاه ماس علیه نیروهای ائتلاف سعودی آغاز کردند.

این منبع میدانی افزود: نیروهای یمنی پس از چند ساعت درگیری سنگین در نهایت در دقایق ابتدایی بامداد روز پنج شنبه وارد پایگاه نظامی ماس (آخرین و مهم ترین مقر ائتلاف سعودی در غرب و شمال غرب استان مارب) شدند و این مقر راهبردی را از لوث و جود عناصر ائتلاف سعودی پاکسازی کردند.

این منبع میدانی با بیان این که در حال حاضر درگیری ها در حومه غربی و شمالی پایگاه ماس در جریان است، گفت: رزمندگان یمنی در تلاش هستند با دفع حملات و عقب راندن مزدوران سعودی، مناطق اطراف پایگاه را امن و تهدیدات را برای این منطقه به حداقل برسانند.

این منبع میدانی از تلاش گروهی دیگر از رزمندگان برای تثبیت مواضع در داخل پایگاه ماس خبر داد و افزود: در صورتی که نیروهای یمنی مواضع را در این پایگاه و مناطق حومه به طور کامل تثبیت کنند، ائتلاف سعودی برای همیشه باید با شمال غرب استان مارب خداحافظی کند.
 

به گفته این منبع میدانی، با تسلط کامل نیروهای یمنی بر پایگاه نظامی ماس، ریاض تنها بازوی قدرتمند خود را در غرب و شمال غرب استان مارب از دست می دهد و باید خود را برای تخلیه شهر مارب (قلب یمن) آماده کنند.

به گزارش مشرق، با آزادی پایگاه راهبردی «ماس» و تثبیت مواضع در نقاط حومه، مناطق تحت اشغال عناصر ائتلاف سعودی در شمال غرب بخش مدغل و جنوب و جنوب غرب بخش «رغوان» به صورت دومینوار آزاد خواهند شد.

پایگاه نظامی» ماس»، شهر صنعاء (پایتخت) را به شهر مارب متصل می کند و اصلی ترین خط دفاع نیروهای ائتلاف در غرب شهر مارب به شمار می آمد؛ مزدوران سعودی در ماه ها و هفته های گذشته تلاش زیادی کردند این پایگاه را حفظ کنند تا راه برای ورود به شهر مارب (مهم ترین پایگاه ائتلاف سعودی در مرکز یمن) باز نشود اما ناکام ماندند.

با عقب نشینی ائتلاف از پایگاه ماس، مقصد بعدی رزمندگان یمنی در این محور منطقه راهبردی «الدشوش» در شمال استان مارب است؛ این منطقه راهبردی بر پایگاه های نظامی «تداوین و صحن الجن» (دروازه های شمالی شهر مارب) اشراف کامل دارد.

به گفته منابع میدانی، با سیطره نیروهای یمنی بر منطقه حساس «الدشوش» و پایگاه های «تداوین و صحن الجن»، همه مقدمات برای عملیات بزرگ آماده می شود و رزمندگان یمنی می توانند از دو محور شمالی و غربی به سمت شهر مارب (مهم ترین پایگاه ائتلاف در مرکز یمن) پیشروی کنند.

به گزارش مشرق، همزمان با آزادسازی پایگاه نظامی ماس، رزمندگان یمنی پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع عناصر سعودی را در پایگاه نظامی «تداوین» در حومه شمال غرب شهر مارب هدف قرار دادند و خسارت های زیادی را به آنان وارد آوردند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ گزارش اختصاصی مشرق پایگاه ماس یمن رزمندگان یمنی ائتلاف سعودی مارب ریاض اخبار داغ تحولات یمن جنگ یمن ارتش یمن انصارالله یمن شمال غرب استان مارب منبع میدانی رزمندگان یمنی ائتلاف سعودی نیروهای یمنی پایگاه نظامی پایگاه ماس مهم ترین شهر مارب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۶۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری

عبدالحسین روح‌الامینی معاون استان های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با توضیح در مورد تنظیم فهرست شورای ائتلاف شهر ری گفت: اتفاق تلخی بود.

دریافت 23 MB

دیگر خبرها

  • خاطرات تلخ اردیبهشتی آبی ها مقابل تراکتور!
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • عکس/ حماسه حضور یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه