Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بسیاری از کشور‌ها در اروپا در حال اجرای مجدد محدودیت‌هایی هستند که در پی تعطیلی اولیه تعدیل شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی بی بی سی در گزارشی به بررسی شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور‌های مختلف اروپایی پرداخت و نوشت اقداماتی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سراسر اروپا در پیش گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بسیاری از این کشور‌ها در اروپا در حال اجرای مجدد محدودیت‌هایی هستند که در پی تعطیلی اولیه تعدیل شدند.

-فرانسه: دومین تعطیلی ملی در فرانسه
این کشور دست کم تا روز یکم ماه دسامبر شاهد اجرای تعطیلی دوم خود خواهد بود. افراد فقط می‌توانند برای رفتن به محل کار، خرید کالا‌های ضروری، دریافت کمک پزشکی یا ورزش به مدت یک ساعت در روز از خانه خارج شوند. هر کسی که به بیرون می‌رود باید متن مکتوب را در توجیه اقدام خود داشته باشد.
همه مغازه ها و رستوران‌های غیر ضروری تعطیل هستند، اما مدارس و مراکز فروش در این کشور همچنان باز می‌باشند. برگزاری اجتماعات در این کشور ممنوع است.

-آلمان: تعطیلی جزئی در ماه نوامبر
تا روز سی ام ماه نوامبر، تماس‌های اجتماعی به دو خانوار با تعداد حداکثر 10 نفر محدود می‌شود. سینماها، سالن‌های تئاتر، سالن‌های ورزشی، استخر‌ها و سون، رستوران‌ها و میخانه‌ها (به غیر از بیرون برها) بسته هستند، اما مدارس، مغازه‌ها و آرایشگاه‌ها همه باز هستند. برگزاری رویداد‌های بزرگ لغو می‌شود و هواداران نمی‌توانند در مسابقات ورزشی شرکت کنند، اما حضور در مراسم کلیسا مجاز است. تفریحات شبانه در هتل‌ها ممنوع است و جلوی انجام سفر‌های غیر ضروری به شدت گرفته می‌شود.

-ایتالیا: مناطق قرمز، نارنجی و سبز
در حال حاضر، یک چارچوب سه لایه‌ای جدید و محدودیت‌های بیشتر در سرتاسر این کشور در حال اجرا شدن است. در مناطق قرمز -مناطقی که بیشترین موارد ابتلا را دارن - همه میخانه ها، رستوران‌ها و اکثر مغازه‌ها از جمله آرایشگاه‌ها بسته است. کارخانه‌ها و مراکز ارائه کننده خدمات ضروری، از جمله داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها همچنان باز هستند. در مناطق نارنجی، رستوران‌ها و میخانه‌ها بسته شده اند، اما آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی باز هستند. در مناطق سبز، رستوران‌ها و میخانه‌ها می‌توانند تا ساعت 18 باز بمانند، اما موزه ها، سالن‌های تئاتر، سینما ها، سالن‌های ورزشی و استخر‌ها همانند سایر مناطق در این کشور تعطیل هستند. از ساعت 22 شب تا پنج صبح در سراسر کشور مقررات منع رفت و آمد برقرار است. برگزاری مراسم عروسی، تعمید و مراسم تشییع جنازه ممنوع است، دانش آموزان بزرگسال‌تر به آموزش از راه دور روی آورده اند و مردم در همه جا به غیر از خانه باید ماسک بزنند.

-اسپانیا: وضعیت اضطراری
اسپانیا تا اوایل ماه مه سال 2021 تحت یک قانون منع رفت و آمد در سراسر کشور و وضعیت اضطراری قرار دارد. به غیر از جزایر قناری، همه باید بین ساعت 23 شب تا شش صبح در خانه بمانند. افراد در آن دوره فقط مجاز به رفتن به محل کار، خرید دارو یا مراقبت از افراد مسن یا کودکان هستند. رهبران منطقه‌ای می‌توانند زمان شروع و پایان منع رفت و آمد در مناطق خود را تغییر دهند و همچنین می‌توانند مرز‌های منطقه‌ای را به روی مسافران ببندند. برگزاری اجتماعات عمومی و خصوصی به شش نفر محدود می‌شود. این در حالی است که افراد بالای شش سال باید در وسایل حمل و نقل عمومی و در فضا‌های عمومی داخلی در سراسر کشور از ماسک استفاده کنند. استفاده از ماسک همچنین در بسیاری از مناطق در فضای باز نیز اجباری است. از روز 23 ماه نوامبر، هر کسی که به اسپانیا سفر می‌کند باید جواب آزمایش منفی ویروس کرونا را که مربوط به 72 ساعت قبل است با خود داشته باشد.

- بلژیک: بازار‌های کریسمس ممنوع است
تا اواسط دسامبر، همه مغازه‌ها و مشاغل غیر ضروری که خدمات شخصی مانند آرایشگری ارائه می‌دهند، تعطیل هستند. سایر مغازه‌ها باید تا ساعت 22 تعطیل شوند و فروش الکل پس از ساعت 20 در این کشور ممنوع است. همه میخانه ها، کافه‌ها و رستوران‌ها نیز در این کشور بسته هستند، اما می‌توانند تا ساعت 22 خدمات بیرون بر ارائه دهند. رستوران‌ها و بار‌های هتل فقط می‌توانند خدمات در اتاق را ارائه دهند. در همه مکان‌ها باید از ماسک استفاده کرد و گروه‌هایی که در خارج از خانه می‌توانند تجمع کنند به چهار نفر محدود می‌شوند. در والونیا و بروکسل، از ساعت 22 تا شش صبح مقررات منع رفت و آمد برقرار است، به استثنای مراقبت‌های پزشکی فوری و مسافران. در فلاندر، از ساعت 12 شب تا پنج صبح مقررات منع رفت و آمد برقرار است. باشگاه ها، استخر‌ها و سایر مکان‌های فرهنگی و تفریحی تعطیل است. برپا کردن بازارچه‌های کریسمس، دهکده‌های زمستانی، بازار‌های فروش لوازم دست دوم و برگزاری رویداد‌های عمومی همانند جشنواره‌ها مجاز نیست و علاقه‌مندان به ورزش نمی‌توانند در مسابقات شرکت کنند.

-پرتغال: اجتماعات محدود به پنج نفر می‌شود
حدود 70 درصد از جمعیت این کشور، از جمله مردم لیسبون و پورتو، تحت تأثیر محدودیت‌هایی قرار دارند که فقط به آن‌ها اجازه می‌دهد خانه را برای کار، رفتن به مدرسه یا سایر کار‌های مهم ترک کنند. از ساعت 23 تا پنج صبح مقررات منع رفت و آمد برقرار است و رفت و آمد بین مناطق شهری در پرتغال ممنوع است. همه مراکز تجاری باید تا ساعت 23 تعطیل شوند و پس از ساعت 20 نمی‌توان نوشیدنی‌های الکلی در مغازه‌ها و پمپ بنزین‌ها فروخت. نوشیدن الکل فقط در مکان‌های عمومی همراه با یک وعده غذایی امکان پذیر است. برگزاری تجمعات حداکثر به پنج نفر محدود می‌شود، اما در مراسم عروسی و غسل تعمید حداکثر تا 50 نفر می‌توانند شرکت کنند.

-هلند: همه مکان‌ها تا ساعت 20 تعطیل می‌شود
در ساعت 20 همه مغازه‌ها غیر از سوپرمارکت‌ها باید تعطیل شوند. بعد از آن زمان نوشیدنی‌های الکلی قابل فروش نیست. کافه ها، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها غیر از بیرون بر‌ها بسته هستند. برگزاری جلسات عمومی بیش از دو نفر از خانواده‌های مختلف ممنوع است و موزه ها، تئاترها، سینما‌ها، باغ وحش‌ها و پارک‌های تفریحی تعطیل است. استفاده از ماسک از اول ماه دسامبر در همه فضا‌های عمومی سرپوشیده اجباری می‌شوند و باید از ماسک در بخش حمل و نقل عمومی و مغازه‌ها نیز استفاده شود. مدارس، سالن‌های ورزشی، استخر‌ها و سونا باز است و افراد زیر 18 سال می‌توانند به ورزش‌های آماتور خود ادامه دهند.

-جمهوری چک: پوشاندن صورت در مدارس اجباری است
محدودیت‌های اعمال شده تا روز بیستم ماه نوامبر به این معنی است که مدارس و مغازه‌ها به استثنای آن‌هایی که لوازم ضروری می‌فروشند، بسته هستند و مردم فقط به دلایل مهم و ضروری می‌توانند خانه هایشان را ترک کنند. کلاس‌های درس اول و دوم ابتدایی در روز 18 ماه نوامبر برگزار می‌شود و دانش آموزان در همه زمان ها، از جمله در طول تدریس باید از ماسک استفاده کنند.

-دانمارک: محدودیت‌های پس از جهش ویروس در راسوها، می‌گردد
هفت استان در منطقه جوتلند شمالی به علت جهش ویروس کرونا در راسو که می‌تواند به انسان سرایت کند، تعطیل هستند. در سراسر این کشور تا روز دوم ماه ژانویه، فروش مشروبات پس از ساعت 22 ممنوع است. حداکثر 10 نفر می‌توانند در اجتماعات شرکت کنند و استفاده از ماسک در همه مکان‌های عمومی سرپوشیده اجباری است. محدودیت‌های محلی دیگر همانند تعطیلی میخانه ها، رستوران‌ها و باشگاه‌های شبانه در کپنهاگ و مناطق اطراف آن در ساعت 22 تا روز دوم ماه ژانویه به قوت خود باقی است.

-جمهوری ایرلند: اجتماعات خانگی ممنوع است
برگزاری دورهمی‌های خانوادگی یا اجتماعی در خانه‌ها و باغ‌ها ممنوع است، اما مردم می‌توانند در بیرون از خانه با یک خانواده دیگر ملاقات کنند، به عنوان مثال برای ورزش، اما فقط در فاصله 5 کیلومتری از خانه می‌توانند حضور داشته باشند. بسیاری از مغازه‌ها و آرایشگاه‌های غیر ضروری بسته هستند و کافه‌ها و رستوران‌ها فقط می‌توانند غذا‌های بیرون بر را بفروشند. برگزاری مراسم عروسی و تشییع جنازه به ترتیب به حضور 25 و 10 نفر محدود می‌شود. با این حال، مدارس و مهد کودک‌ها همچنان باز هستند و فعالیت‌های مرتبط با ساخت و ساز و ورزش را می‌توان همچنان ادامه داد.

-یونان: ارسال پیام کوتاه برای ترک خانه
در زمان تعطیلی در این کشور که تا روز سی ام ماه نوامبر ادامه دارد، افراد باید با ارسال پیام کوتاه برای تأمین نیاز‌های روزانه، اجازه خروج از خانه را بگیرند. در حالی که سفر بین مناطق ممنوع است، از ساعت 21 تا پنج صبح منع رفت و آمد در سراسر این کشور اجرایی می‌شود. فروشگاه‌ها و مدارس راهنمایی تعطیل هستند، اگرچه مهد کودک‌ها و مدارس ابتدایی همچنان باز هستند. افرادی که به یونان می‌آیند باید آزمایش منفی ویروس کرونا را ارائه دهند.

-سوئد: رستوران‌ها زود بسته می‌شوند
از روز بیستم ماه نوامبر همه میخانه‌ها و رستوران‌های دارای مجوز تنها تا ساعت 22 می‌توانند مشروب بفروشند باید در ساعت 22:30 تعطیل شوند. استفاده از ماسک در سوئد هنوز توصیه نمی‌شود، اما حداکثر هشت نفر می‌توانند دور یک میز و در کنار هم در کافه‌ها و رستوران‌ها بنشینند. اقدامات دیگری نیز وجود دارد که دولت آن‌ها توصیه می‌کند، اما این اقدامات فقط داوطلبانه اجرایی می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اقدامات کشور نفر محدود می شود استفاده از ماسک رستوران ها رستوران ها ویروس کرونا تعطیل هستند آرایشگاه ها تعطیل شوند همچنان باز بسته هستند ماه نوامبر مغازه ها تا پنج صبح شرکت کنند میخانه ها باز هستند غیر ضروری خانه ها استخر ها مکان ها کافه ها تا ساعت کشور ها ساعت 20 ساعت 22 تا روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد

شهردار زنجان گفت: پارکینگ طبقاتی توفیق در مساحت ۸۳۴۰ متر مربع، شامل ۲۳ مغازه، ۱۴۷ پارکینگ مسقف و ۱۸ پارکینگ روباز برای رستوران طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علیرضا فیروزفر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جریان افتتاح پارکینگ طبقاتی توفیق با بیان اینکه پس از افتتاح، این مکان به‌صورت رایگان خدمت‌رسانی خواهد داشت، اظهار کرد: پروسه واگذاری این مکان به بخش خصوصی هم طی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طبقه آخر مجتمع تجاری توفیق رستوران روباز و بسته طراحی و واگذاری هم خواهد شد، افزود: این پروژه در مساحت ۸۳۴۰ متر مربع، شامل ۲۳ مغازه، ۱۴۷ پارکینگ مسقف و ۱۸ پارکینگ روباز برای رستوران طراحی شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه قسمت تجاری آن ۲۲۰۰ و متر مربع و زیر بنای رستوران ۴۱۶ متر مربع است، بیان داشت: این پروژه در هشت طبقه است که ۲ طبقه آن به زیر زمین، یک طبقه همکف، پنج طبقه روی همکف را شامل می‌شود.

فیروزفر با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۴ به زمین زده شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم، افزود: امیدواریم با این کار گشایش‌هایی به لحاظ تأمین پارکینگ شهری رخ دهد.

وی با بیان اینکه امروز یک روز خوب در تقویم به نام شوراها نامگذاری شده است، گفت: این پروژه در حوزه مولد سازی و سرمایه گذاری شهری به ویژه گشایش‌ها در حوزه ترافیکی است که در سیستم و هسته مرکز شهر با این معضل مواجه هستیم.

شهردار زنجان یکی از راه حل‌های گره ترافیکی شهر زنجان را احداث پارکینگ‌های متعدد طبقاتی به ویژه در هسته‌های مرکزی شهر ذکر کرد و گفت: در حوزه مولدسازی، شهرداری تلاش دارد این مهم را به نحو مطلوبی به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه امید است پروژه‌های مهم شهری به مراحل خوبی برسد، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم شهیدان کریمی است که در واقع ۵ پروژه را در خود جای داده که قرار داد اولیه آن هزار میلیارد تومان است.

فیروزفر با بیان اینکه با پایان این پروژه مبلغ قرارداد بیشتر خواهد شد، افزود: همچنین حذف فاضلاب از زنجانرود که از دارایی‌های مهم زنجان است، رقم خواهد خورد و بلافاصله تفرج سازی این مکان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های سال قبل همچون اصلاح معابر نیز انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: از مردم زنجان در خواست داریم همانند سال گذشته همراهی داشته باشند.

شهردار زنجان خاطر نشان کرد: آبیاری مکانیزه در حوزه فضای سبز شهری پس از سال‌ها، اصلاح و نوسازی حمل و نقل عمومی پس از یک و نیم دهه از جمله اقدامات مهم شهرداری زنجان بوده است.

کد خبر 748889

دیگر خبرها

  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • رزرو هتل در آمستردام
  • پنج چیزی که به دست آوردنشان برای ثروتمندان هم سخت است!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود