Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جبهه پولیساریو، سران جنبش استقلال طلب صحرای باختری روز شنبه یک روز بعد از عملیاتی که ارتش مغرب (مراکش) در منطقه حائل این سرزمین مورد مناقشه در نزدیکی مرکز موریتانی آغاز کرد، اعلام کرد مبارزات ادامه می‌یابد.

بر این اساس، محمد سالم ولد سالک، وزیر امور خارجه «جمهوری دموکراتیک عربی صحرا»، بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد: بعد از جنایت هولناکی که نیرو‌های مغرب در کرکرات مرتکب شدند، مبارزات ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال طلبان پولیساریو، جمهوری دموکراتیک عربی صحرا را در سال ۱۹۷۶ اعلام کرده اند. ولد سالک اعلام کرد آتش بسی که طرف‌های مغربی و صحرا زیر نظر سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۱ امضا کرده اند، به گذشته تعلق دارد.

وزیر دفاع جمهوری دموکراتیک عربی صحرا در بیانیه‌ای که روز شنبه منتشر شد اعلام کرد: مناطق محبس و کرکرات با خمپاره و تیربار هدف حمله واقع شده اند.

وزارت دفاع جمهوری دموکراتیک عربی صحرا روز جمعه بدون اشاره به جزئیات بیشتر، به حملات گسترده‌ای در طول دیوار دفاعی مغرب در مناطق محبس، حوزه، اوسرد و فارسیه انجام گرفته است اشاره و اعلام کرد این حملات خسارات جانی و مالی به دشمن وارد کرده است.

ابراهیم غالی، رئیس جمهوری دموکراتیک عربی صحرا و دبیرکل پولیساریو روز شنبه اعلام کرد با صدور دستوری پایان تعهدات به توافقنامه آتش بس و از سرگیری عملیات مسلحانه به منظور محافظت از حقوق غیر قابل انکار مردم ما را اعلام کردم.

مغرب روز جمعه اعلام کرده بود عملیاتی نظامی در منطقه حایل کرکرات، در منتهی الیه جنوب صحرای غربی که وضعیت آن نامشخص است، آغاز کرده است تا جاده منتهی به کشور همسایه موریتانی را بعد از سه هفته انسداد بازگشایی کند.

ولد سالک افزود سازمان ملل متحد و اتحادیه آفریقا باید مغرب را به رعایت دقیق مرز‌های خود و همسایگانش وادار سازند.

گفتنی است جبهه پولیساریو سازمانی سیاسی نظامی در صحرای غربی است. این گروه در سال ۱۹۷۳ به عنوان یک گروه مقاومت علیه تسلط استعماری اسپانیا بر صحرای غربی و با هدف استقلال این منطقه ایجاد شد. پولیساریو پس از خروج اسپانیا در سال ۱۹۷۶ از این منطقه و تقسیم آن بین مراکش و موریتانی به مخالفت با این دو کشور پرداخت. موریتانی و پولیساریو در سال ۱۹۷۹ با یکدیگر صلح کردند، اما مراکش تمام منطقه صحرای غربی را ضمیمه خاک خود کرد. از آن پس جبهه پولیساریو به مقاومت علیه مراکش ادامه داده‌است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جبهه پولیساریو کشور مغرب جبهه پولیساریو صحرای غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای ساخت پایانه مرزی کلاله_آغبند مصمم بوده و با جدیت کار را پیش می‌برند.

داریوش امانی در بازدید از محل ساخت این پایانه در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان اینکه فاز اول این پایانه و پل روی رودخانه در مدت یک سال ساخته خواهد شد، افزود: این طرح از اول امسال آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم هستند تا در مدت معین کار را به سرانجام برسانند.

امانی با بیان اینکه برای آزاد سازی زمین و پیش‌بینی سایت موقت، ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: کل این پایانه در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار ایجاد خواهد شد که در فاز اول هشت هکتار در حال آماده‌سازی است.

رئیس سازمان راهداری کشور گفت: این طرح در قالب شبکه بزرگراهی ایران با هدف افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده نوردوز به کلاله را نیز چهاربانده کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی، وی با بیان اینکه قرارداد اولیه با پیمانکار برای چهاربانده کردن این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود پنج هزار میلیارد تومان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس و پایانه مرزی کلاله_آغبند، بخش زیادی از ترانزیت کشور همسایه جمهوری آذربایجان از این مسیر اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح می شود
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح خواهد بود
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • ببینید | صف بیکاران در صحرا
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان