Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@07:07:07 GMT

اقتصاد روسیه 3.6 درصد ضعیف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۶۰۹۱

اقتصاد روسیه 3.6 درصد ضعیف شد

وزارت توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور ۳.۸ درصد طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی کاهش یافته است . این رقم در سه ماهه دوم برابر با ۸ درصد بود.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از راشاتودی، اقتصاد روسیه 3.6 درصد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی کوچک شد و توانست نیمی از 8 درصد رکود سه ماهه دوم را جبران کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاد روسیه در فصل بهار جهت مهار گسترش ویروس کرونا تعطیل شده بود .


نتایج اولیه سه ماهه سوم سال جاری که توسط اداره ملی آمار روسیه، روس استات، اعلام شده بهتر از تخمین‌های قبلی دولت بوده است . وزارت توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور 3.8 درصد طی این دوره کاهش یافته است .

این نتایج حاکی از آن است که اقتصاد روسیه از سه ماهه دوم و کاهش 8 درصدی تولید ناخالص داخلی به خاطر محدودیت‌های کرونایی، رو به رشد بوده است .

بازگشایی اقتصاد به برخی از بخش‌های آسیب دیده فرصت آغاز روند بهبودی را داد. آمار نشان می‌دهد بخش کشاورزی روسیه 2.7 درصد رشد کرده است. تحلیلگران عقیده دارند افزایش نسبی تقاضا به روند بهبود اقتصاد کمک کرده است. مردم به تدریج شروع به خرید اقلامی مانند خودرو و سایر وسایل خانگی کرده‌اند .


برخی بخش‌ها هنوز تحت فشار شدید قرار دارند. تولید 5 درصد کاهش یافته و استخراج منابع معدنی 11.5 درصد پایین آمده است .

طبق گزارش روس استات، خرده‌فروشی در سه ماهه سوم 2.5 درصد نسبت به سال گذشته در همین دوره کاهش یافته و رفت و آمد مسافران تقریباً نصف شده است .

اقتصاددان‌ها هشدار می‌دهند این روند مثبت ادامه نخواهد داشت و رکود بیشتری در سه ماهه پایانی سال به وجود خواهد آمد. آنها می‌گویند تقاضای مصرف کنندگان هنوز زیر سطح قبل از بحران کرونا قرار دارد .

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اقتصاد روسیه پول نیوز کرونا تولید ناخالص داخلی اقتصاد جهانی اقتصاد روسیه سه ماهه دوم کاهش یافته سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن

تورم توکیو از ۲.۶ درصد به ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اداره آمار ژاپن اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای منطقه کو_توکیو بسیار کمتر از انتظار بود و در ماه آوریل به میزان ۱.۸ درصد رشد کرد.

این رقم در مقایسه با داده‌های سالانه ماه قبل کاهش یافته است، زمانی که شاخص محاسبه شده به ۲.۶ درصد رسید.

شاخص بهای مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی تازه و انرژی ۱.۸ درصد به‌طور سالانه افزایش یافت که کمترین سرعت افزایش از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

اکونومیک نوشت، این رقم در مقایسه با ماه گذشته ۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که شاخص بدون احتساب مواد غذایی تازه ۱.۶ درصد بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته اضافه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار