Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:03:46 GMT

انسان‌شناسی شمس تبریزی بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۷۷۳۸۷

انسان‌شناسی شمس تبریزی بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، چهل‌ویکمین و چهل‌ودومین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ شمس تبریزی با عنوان «مقدمه‌ای بر انسان‌شناسی شمس تبریزی» روز چهارشنبه ۲۸ آبان و ۵ آذر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

شمس تبریزی گفته است: «زهی آدمی، که هفت اقلیم و همه وجود ارزد» و این‌سخن حکایت از آن دارد که در نظامِ معرفتیِ عارفانی همچون شمس و مولانا، انسان محور و مدارِ همه مفاهیم و مسائل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین جایگاه بوده که شمس، تفحّص در خویش را تعلیم می‌دهد و سالکِ طریق را فرا می‌خواند که عمرِ خود را بیش از هر چیز صرفِ گشودنِ رازِ وجودِ انسان و کشفِ جهانِ درون کند.

عالَم درونِ انسان در نگاه شمس عالم شگفتی‌ها و عجایب است و انسان نمونه‌ای‌ست از جهانِ هستی. فراتر از این‌ها شمس انسان را عالمِ اکبر می‌داند و کوششِ سالک را در جهتِ شناختِ انسان، سودمند و راهگشا می‌بیند. از این منظر می‌توان راهی جُست به مبانیِ انسان‌شناسیِ شمس تبریزی، و بنیان‌های اصلیِ اندیشه و نگرشِ او به شناختِ انسان و ابعاد و ساحاتِ وجودی‌اش را جستجو کرد.

دو جلسه پیش‌رو از درس‌گفتارهایی درباره شمس تبریزی با سخنرانی محمدجواد اعتمادی برگزار می‌شود و در این‌جلسات تلاش می‌شود با کاوش در سخنانِ شمس و اشارات و دیدگاه ویژه‌ او درباره انسان، مقدماتی برای فهمِ مبانی انسان‌شناسی شمس تبریزی، بیان و شرح و تحلیل شود.

این‌برنامه روزهای چهارشنبه ۲۸ آبان و ۵ آذر از ساعت ۱۴ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار، و به‌صورت زنده از حساب کاربری اینستاگرام این‌مرکز به نشانی Instagram/bookcitycc پخش می‌شود.

کد خبر 5071651 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: شمس تبریزی ادبیات فارسی عرفان اسلامی مرکز فرهنگی شهر کتاب هفته کتاب و کتاب خوانی هفته کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علامه طباطبایی انتشارات سروش معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی ترجمه علامه جعفری درگذشت چهره ها ادبیات جهان کتاب انتشارات سوره مهر هیات نظارت بر مطبوعات انسان شناسی شمس تبریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۷۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس

جوانمردی کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حضور مجرمان جرم‌های سبک در زندان و حفظ شان و منزلت خانواده‌ی افرادی با جرم‌های کوچک را از جمله مواردی برشمرد که وی را بر آن داشته تا مجازات‌های جایگزین حبس را به زندانی کردن آنها ترجیح دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • همایش بهاباد شناسی برگزار می شود
  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • دعوای مجلس و دولت بالا گرفت؛ ماجرا چیست؟
  • مرگ خاموش مرد ۵۲ ساله در مشهد