Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛فریدون یاسمی در نشست خبری که امروز (۲۵ آبان) برگزار شد با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تامین سوخت زمستانی خانوار‌ها در منطقه کرمانشاه وجود ندارد، اظهار کرد: هم اکنون حدود ۵۶ هزار خانوار درکرمانشاه داریم که نیازمند تامین سوخت مانند نفت سفید و سیلندر گاز مایع هستند که سهمیه کافی برای همه این خانوار‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در گذشته تعداد مشترکین نفت سفید در کرمانشاه نزدیک به ۷۵ هزار خانوار بود، از راستی آزمایی مشترکین به منظور جلوگیری از هدررفت و قاچاق احتمالی سوخت خبر داد و گفت: بعد از راستی آزمایی که انجام دادیم، تعداد مشترکین نفت سفید از حدود ۷۵ هزار خانوار به نزدیک به ۵۶ هزار خانوار کاهش یافت.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه ادامه داد: تا کنون ۵۱ هزار خانوار از این تعداد برای دریافت سهمیه سوخت خود مراجعه کرده اند و اطلاع رسانی کافی برای همه صورت گرفته است.

به گفته یاسمی، متقاضیان باید در سامانه "صدف" ثبت نام کنند و سپس سهمیه سوخت آن‌ها بر روی کارت بانکی که معرفی کردند فعال خواهد شد و با مراجعه به فروشندگی‌های مجازی که در روستا‌ها وجود دارد و دستگاه کارت خوانی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته، سهمیه خود را دریافت کنند.

او تاکید کرد: تا زمانی که ۷۰ درصد مشترکین سهمیه نوبت اول خود را دریافت نکنند، نوبت دوم سهمیه سوخت اعلام نخواهد شد.

۵۶ هزار خانوار سیلندر گاز ۹۷۰۰ تومانی می‌گیرند

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه از تامین سلیندر گاز مایع به میزان کافی برای همین ۵۶ هزار مشترک استان هم خبر داد و افزود: نزدیک به ۴۵۰۰ تن یعنی حدود دو برابر نیاز و مصرف سلیندر گاز مایع تامین خواهیم کرد تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

یاسمی تاکید کرد: این سهمیه با همکاری پنج شرکت موزع اصلی و همچنین ۲۴۰ عامل توزیع سیار در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد و سهمیه ماهیانه هر خانوار نیز حداقل چهار کپسول یازده کیلویی و برای مناطق سردسیر پنج تا شش کپسول است.

او با بیان اینکه بر این اساس میزان مصرف و نیاز گاز مایع حدود دو هزار تن خواهد بود، گفت: از مازاد این سهمیه برای تامین گاز مورد نیاز ایزوبام کاران، بومگردی‌ها، قهوه‌خانه‌های بین راهی، اصناف، خانه باغ‌ها، رانندگان، نیرو‌های نظامی و... استفاده می‌کنیم، اما باید درخواست آن‌ها در سامانه صدف اعلام و سپس بررسی شود.

یاسمی قیمت هر سیلندر کپسول گاز یازده کیلویی را نیز ۹۷۰۰ تومان اعلام کرد که در همه نقاط یکسان خواهد بود و افزود: اگر افرادی سیلندر گاز را خارج از شبکه دریافت و آن را با قیمت بالاتر بفروشند، شرکت پخش فراورده‌های نفتی مقصر نیست. زیرا ما تنها وظیفه تامین گاز را داریم و نظارت بر قیمت آن با دستگاه‌هایی مانند صنعت، معدن و تجارت یا تعزیرات حکومتی است.

او تاکید کرد: کرمانشاه از اولین مناطقی بود که توزیع سیلندر گاز مایع از ابتدای تیرماه به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که مهمترین مزیت آن تحویل گاز مایع به مشترکین با قیمت مصوب است.

کاهش ۲۴ درصدی مصرف بنزین

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت مصرف بنزین در یکسال اخیر که قیمت بنزین بالا رفته داشت و اظهار کرد: در این یک سال حدود ۲۴ درصد کاهش مصرف بنزین داشتیم و به همین میزان مصرف CNG به عنوان سوخت جایگزین افزایش پیدا کرد.

یاسمی درباره وضعیت عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت نیز عنوان کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم طی چندین مرحله بر وضعیت عرضه بنزین در جایگاه‌ها نظارت می‌شود و امکان کم فروشی و یا عدم مطابقت سوخت خریداری شده با آنچه که بر تابلو نازل جایگاه درج شده وجود ندارد.

او از گشت‌های شبانه و روزانه که برای نظارت بر جایگاه‌ها اعمال می‌شود یاد کرد و ادامه داد: زاویه دید دوربین مدار بسته جایگاه‌ها نیز با همکاری ما مشخص می‌شود و امکان نظارت بر آن وجود دارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با بیان اینکه پیمانه گردان داخل تلمبه جایگاه‌ها نیز ماهانه بررسی و پلمب می‌شود و کاور روی تلمبه نیز چهار بار پلمب می‌شود، خاطرنشان کرد: فک پلمب و دستکاری آن با جرایم زیاد همراه است.

یاسمی عنوان کرد: به علاوه میزان سوخت تحویلی و سوخت مصرفی نیز بر اساس معیاری مشابه کنتور بررسی می‌شود و عدد دقیق آن مشخص است که امکان کم فروشی را از بین می‌برد.

به گفته این مسئول، کیفیت بنزین تحویلی نیز مدام نمونه‌گیری و پایش می‌شود.

او به مردم اطمینان داد مشکلی در جایگاه‌های سوخت وجود ندارد و یادآور شد: البته ممکن است موارد استثنایی به دلیل ایجاد نقص در دستگاه وجود داشته باشد و اگر مردم با موردی مواجه شدند از طریق سامانه تلفنی ۰۹۶۲۷ به ما اطلاع بدهند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه از عرضه بنزین سوپر هم در جایگاه‌های سوخت کرمانشاه یاد کرد و افزود: طبیعی است که عرضه بنزین سوپر صرفا در جایگاه‌هایی صورت می‌گیرد که مخزن لازم برای این کار را تعبیه کرده اند و به تدریج بنزین سوپر به آن‌ها تحویل خواهد شد.

دوگانه سوز شدن رایگان ۲۴۰۰ خودرو عمومی در کرمانشاه

یاسمی در ادامه از اقدامات انجام شده برای دوگانه سوز کردن رایگان خودرو‌های حمل و نقل عمومی هم نام برد و با بیان اینکه کرمانشاه جزو سه منطقه برتر در این زمینه است، اظهار کرد: تاکنون ۲۴۰۰ دستگاه تاکسی و وانت عمومی گازسوز شدند و این کار برای هزار خودرو دیگر که ثبت نام کردند نیز انجام خواهد شد.

او از مالکین خودرو‌های تاکسی و وانت عمومی خواست برای این طرح ثبت نام کنند و افزود: هم اکنون هشت کارگاه شامل پنج کارگاه در شهرستان کرمانشاه و سه کارگاه در شهرستان‌های سنقر، هرسین و کنگاور در این زمینه فعالیت دارند.

یاسمی با اشاره به اینکه استفاده از گاز CNG صرفه‌جویی مناسبی در مصرف بنزین به همراه خواهد داشت، از رانندگان خودرو‌های عمومی درخواست کرد از فرصتی که ایجاد شده استفاده کنند.

او همچنین از تامین ۹۵ میلیون لیتر نفت گاز برای مصرف یکساله ادوات کشاورزی استان هم خبر داد و افزود: هم اکنون ۲۳ هزار دستگاه تراکتور، کمباین  از این سهمیه استفاده می‌کنند و راستی آزمایی خودرو‌ها نیز انجام شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌ها نفتی کرمانشاه با بیان اینکه متقاضیان باید در این زمینه از طریق سامانه صدف اقدام کنند، تاکید کرد: سهمیه تحویلی به کشاورزان بر اساس سطح زمین زیر کشت و تعداد ادوات تعیین می‌شود.

یاسمی اظهار کرد: در گذشته این سهمیه به صورت ماهیانه و کالابرگی توزیع می‌شد که مشکلات خود را داشت، اما اکنون این سهمیه توسط کارت بانکی و به صورت فصلی عرضه می‌شود و پیگیریم عرضه آن شش ماه یکبار شود.
انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرآورده های نفتی سوخت رسانی مدیر شرکت پخش فرآورده ها جایگاه های سوخت جایگاه ها هزار خانوار وجود ندارد عرضه بنزین مصرف بنزین سیلندر گاز گاز مایع خودرو ها خواهد شد ۵۶ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اخیراً خبری مبنی بر کلاهبرداری جدید بنزینی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح شد به طوری که این کلاهبرداران از طریق جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت اقدام به خالی کردن سوخت موجود در کارت‌ها می‌کنند.

مهر در گزارشی نوشت: موضوع از این قرار است برخی از افراد هنگام سوخت‌گیری از خودرو خود پیاده نمی‌شوند و متصدی جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل می‌دهد که تا این قسمت از ماجرا همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما برای سوخت‌گیری بعدی که مراجعه می‌کند با کارت سوخته مواجه می‌شود در این شرایط تا زمانی که کارت سوخت المثنی برای این افراد صادر نشود امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد برای همین است شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

بر اساس این گزارش شهروندان باید از در اختیار گذاشتن کارت سوخت خود جدا خودداری کرده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900563

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • شمشیربازی انتخابی زون آسیا| پایان کار شمشیربازان ایران بدون کسب سهمیه
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود