Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در بازدید از کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه که امروز صبح ( ۲۵ آبان) با همراهی مدیرکل صنعت و معدن و مشاور و مدیرکل حوزه استاندار و دیگر مسوولین انجام شد؛ اظهار داشت: راه اندازی مجدد این کارخانه به لحاظ بهره مندی از توان مهندسان داخلی نمونه‌ای بارز از اقتصاد مقاومتی و مصداقی از تلاش برای جهش تولید به خاطر شروع مجدد فعالیت بعد از ۱۰ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کشور دو کارخانه تولید اسید سیتریک داریم که امروز با همدلی و همراهی وزارتخانه‌ای ذی ربط و شستا بارقه‌های امید در کارخانه‌ای که سال‌ها تعطیل بود، مجدداً دمیده شد و ضمن کمک به روند افزایشی اشتغالزایی، چرخ تولید را نیز به صدا در آورد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه واردات محصولات مشابه خارجی منوط به اخذ مجوز و تأیید از طرف دوکارخانه تولیدی کشور است، تأکید کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته اجازه نخواهیم داد چرخ تولید این کارخانه متوقف شود و تمام توان مسوولین اقتصادی استان را برای حمایت از تولید خواهیم گذاشت.

قابل ذکر است فعال‌سازی کارخانه «اسیدسیتریک» یکی از اهداف صنعتی کرمانشاه بود و با پیگیری و بازدیدهای مکرر، رایزنی‌های متعدد با شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) به عنوان سرمایه‌گذار اصلی این کارخانه، برپایی ده‌ها جلسه و همت مسوولین کارخانه و مهندسان داخلی فعالیت خود را بعد از چند سال وقفه از سر گرفت.

آغاز فعالیت اسیدسیتریک کرمانشاه به سال ۱۳۸۶ برمی‌گردد که شرکت «کیمیاورزان مهر غرب» با سرمایه‌گذاری شستا فعالیت خود را در زمینه تولید اسیدسیتریک با ظرفیت ۱۲ هزار تن در سال آغاز کرد.

این واحد تنها تولید کننده اسیدسیتریک از نوع آبدار و بدون آب در زمان خود بود و محصولات تولیدی آن با کیفیتی قابل توجه می‌توانست علاوه بر تامین نیاز داخل، بعد صادراتی هم داشته باشد. اما همه چیز برعکس شد و نه تنها صادراتی صورت نگرفت، بلکه واردات اسیدسیتریک خارجی باعث شد دیگر تولیدات این کارخانه صرفه اقتصادی نداشته باشد و کارخانه بعد از مدت کوتاهی فعالیت تعطیل شد.

اما امروز در سال جهش تولید کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان و فعالیت در سه شیفت نمونه‌ای از تلاش و کوشش مستمر برای رونق تولید نام گرفت.

انتهای پیام/ح

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه اسید سیتریک تولید کارخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۸۳۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی نیا، صبح دوشنبه در اولین جلسه شورای اداری این اداره کل در سال ۱۴۰۳، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مشارکت مردم در حفظ و احیای منابع طبیعی، در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به سال جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده، برنامه‌های ویژه‌ای برای مردمی‌سازی فعالیت‌های این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم با مشارکت فعال مردم، می‌توانیم گام‌های موثرتری در جهت توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی برداریم افزود: منابع طبیعی متعلق به مردم است و در همه فعالیت‌های حوزه منابع طبیعی مردم همراه و همگام هستند.

وی مشارکت در فعالیت‌های آبخیزداری، نهال‌کاری، حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، توسعه گیاهان دارویی و همچنین اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال گذشته را برخی از اقدامات انجام شده در راستای مردمی‌سازی فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در جنوب کرمان عنوان کرد.

رحیمی نیا، افزود: در راستای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال جاری در هر شهرستان یک نهالستان راه اندازی و تولید نهال بر اساس نیاز همان شهرستان صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیاز است، خواستار رایزنی رؤسای ادارات با فرمانداران جهت تأمین اعتبار در این خصوص شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، بر برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق بحرانی برای مردم و جوامع محلی در زمینه‌های مختلف منابع طبیعی، از جمله آبخیزداری، نهال‌کاری، حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و اطفا حریق تاکید و با اشاره به اینکه مردمی‌سازی فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری فواید و اثرات مثبت متعددی دارد خاطرنشان کرد: طرح‌های آبخیزداری بر اساس طرح جامع مدیریت حوضه آبخیز اجرایی و بایستی اولویت با مناطق محروم و روستایی و با مشارکت مردم صورت پذیرد.

اجرای پروژه‌های بیولوژیک در پایین دست پروژه‌های پخش سیلاب، مدیریت چرای غیرمجاز و بی رویه دام، نظارت بر برداشت اصولی از مراتع، نظارت و صدور مجوزات حمل چوب به صورت روزانه، نظارت دقیق بر اجرای طرح‌های مرتعداری، صداقت در کار، تکریم و تسریع در کار ارباب رجوع و صرفه جویی در هزینه‌ها از دیگر موارد مطرح شده و مورد تاکید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در این جلسه بود.

گفتنی است در پایان این جلسه حکم ابلاغ حسین مشایخی با حفظ سمت به عنوان دستیار مردمی سازی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به وی اهدا شد.

کد خبر 6092125

دیگر خبرها

  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است