Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراخوان هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در کانون‌های مساجد استان تهران اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، فراخوان هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در کانون های مساجد استان تهران اعلام شد.

 

این فراخوان به منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و نیز جلب توجه سازمان ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه، برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس فراخوان این جشنواره، مجموعه فعالیت‌های فرهنگی- ترویجی مرتبط  با کتاب‌خوانی که با مشارکت‌های مردمی، نهادها و سازمان‌های فعال در میان روستائیان و عشایر اجرا شده و یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد. در هر برنامه، اعم از اجرا شده یا پیش‌بینی‌شده، باید اهداف، شیوه اجرا، نهادهای مشارکت‌کننده و نحوه تأمین بودجه مشخص شود.

 

با توجه به شرایط به وجود آمده در اثر همه گیری ویروس کووید ۱۹، ضروری است که برنامه های تازه ای برای ترویج کتابخوانی با استفاده از امکانات فضای مجازی، در روستاها طراحی، برنامه ریزی و اجرا شود.

 

همچنین لازم است در فرایند اجرای جشنواره اعم از فراخوان، اجرا و ارزیابی برنامه ها، با توجه به شرایط موجود تغییراتی به وجود آید. با رویکرد مجازی و شرایط موجود برای حفظ سلامتی شهروندان کشور بخش ویژه ای در این دوره به جشنواره اضافه شده که می تواند در بهره گیری و الگوگیری روستاها و ترویج کتابخوانی تأثیرگذار باشد. در این دوره این گونه برنامه ها به ویژه در حوزه فضای مجازی اهمیت پیدا می کند.

 

برای شرکت در جشنواره، ضروری است مجموعه فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مدارک و مستندات با امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی و مسئول کتابخانه یا متولی طرح‌های کتاب‌خوانی، به همراه برگه های تکمیل شده به دبیرخانه مرکزی ارسال شود.

 

برنامه‌های ارسالی می‌تواند دربرگیرنده این موارد باشد:

 

1- اقدامات زیربنایی شامل تأسیس نهادهای مرتبط با کتاب‌خوانی از جمله کتابخانه

 

2- واگذاری زمین، تأمین تجهیزات و امکانات زیربنایی

 

3- استفاده بهینه از امکانات و زیرساخت های موجود در فضای مجازی برای ترویج کتابخوانی

 

4- فعالیت‌های ترویجی شامل برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و هر فعالیتی که به نحو مبتکرانه و خلاقانه‌ای به ترویج کتاب و کتاب‌خوانی بینجامد

 

بر اساس این فراخوان، برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویج کتاب‌خوانی و معرفی روستاها و عشایر دوستدار کتاب باید متناسب با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی بوده و  تأثیرات پایداری در ارتقای سطح فرهنگ کتاب‌خوانی داشته باشد؛ از مشارکت مردمی و پشتیبانی واحدهای اجرایی روستا و عشایر برخوردار باشد؛ استفاده مناسب و خلاقی از ظرفیت فضای مجازی داشته باشد؛ قابلیت الگوبرداری و اجرا در سایر مناطق را داشته باشد؛ از تازگی و کیفیت در محتوا و شیوه اجرا برخوردار باشد؛ پوشش جمعیتی مناسب داشته باشد و به‌خصوص زنان، کودکان و نوجوانان را مورد توجه قرار دهد.

 

گفتنی است، مدارک لازم برای شرکت در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شامل این موارد است:

 

1- اصل طرح

 

2- فرم تکمیل‌شده با مهر و امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی روستا یا تیره عشایری و مسئول طرح

 

3- مستندات شامل فیلم، عکس، گزارش و یا تقدیرنامه برای فعالیت‌های شاخص و ابتکاری

 

متقاضیان می بایست مدارک لازم را تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه دهم دی ماه ۱۳۹۹ از طریق پست الکترونیک bookpromotion.ir@gmail.com به دبیرخانه مرکزی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ارسال کنند.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره دوستدار کتاب کانون های مساجد مسجد جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کانون های مساجد کتاب خوانی ترویج کتاب فضای مجازی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت

علیرضا قزوه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره استقبال از برنامه «سرزمین شعر» گفت: سرزمین شعر برنامه موفقی بود که رئیس سازمان صداوسیما با ابراز رضایت از آن قدردانی کرد و در مراسم تجلیل از تولیدات ایام عید نوروز و ماه رمضان هم این برنامه جایزه دریافت کرد.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین بار اعلام کرده است؛ که از برنامه سرزمین شعر حمایت می‌کند تا ادامه پیدا کند، ضمن آنکه شاعران زیادی هم استقبال کرده اند، به طوریکه حدود هزار و ۵۰۰ نفر از در نامه‌ای تقاضای حضور در برنامه را کرده اند.

رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما درباره تاثیر برنامه سرزمین شعر روی آثار جشنواره شعر فجر گفت: اشعار جشنواره شعر فجر در برنامه سرزمین شعر پخش شد و مدیران و مسئولان جشنواره نیز از پخش این برنامه ابراز رضایت کرده اند، چرا که مخاطبان آثار جشنواره از ده‌ها هزار نفر به آمار ۱۵ میلیون نفر رسیده است. امیدواریم نوزدهمین دوره جشنواره شعر فجر هم با برنامه سرزمین شعر ادامه پیدا کند.

«سرزمین شعر» مخاطبان جهانی داشت

قزوه با اشاره به اینکه برنامه سرزمین شعر در کشور‌های فارسی زبان هم به خوبی دیده شده است، گفت: این برنامه در کشور‌های افغانستان، تاجیکستان، هند و پاکستان به خوبی دیده شده است و حتی بینندگانی از اروپا هم داشته است.

وی به ساخت فصل‌های دیگر برنامه سرزمین شعر اشاره کرد و افزود: این برنامه امسال ادامه پیدا می‌کند و در قالب چند فصل دیگر ساخته خواهد شد.

غرفه فارسی زبانان در نمایشگاه کتاب

رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما درباره حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: با غرفه شاعران فارسی زبان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شویم و کتاب اشعار فارسی با حضور شاعرانی از کشور‌های ایران، افغانستان، تاجیکستان، هند، ازبکستان و پاکستان در این غرفه رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است