Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در نشست خبری در ایالت دلاور اولویت نخست دولت خود را مبارزه با همه گیری کووید ۱۹ معرفی کرد.

بر این اساس، وی گفت: باید دموکرات‌ها و جمهوری خواهان را زیر یک سقف جمع کنیم و تلاش برای بهبود اقتصادی را آغاز می‌کنیم. ما باید منابع مالی ضروری را برای قهرمانانی که در خط مقدم تلاش می‌کنند فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن تصریح کرد: طرح اقتصادی برای ایجاد ۳ میلیون شغل با درآمد مکفی داریم. با ورود به زمستان، شرایط همه گیری ویروس کرونا سخت‌تر خواهد شد. بزرگترین چالش پیش روی ما احیای اقتصادی آمریکاست.

وی افزود: توقف فرآیند انتقال قدرت ممکن است باعث جان باختن شمار بیشتری از افراد مبتلا به کووید ۱۹ شود. خودداری ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات بیش از آنکه مانع از انجام وظایف من باشد، مایه آبروریزی کشور است.

بایدن با انتقاد از عملکرد دولت ترامپ در مواجهه با همه گیری کووید ۱۹ گفت: اینکه رئیس جمهور هم اینک در حال بازی گلف است و کاری در زمینه مهار ویروس کرونا نمی‌کند برای من قابل درک نیست.

کامالا هریس، معاون جو بایدن نیز در این نشست خبری گفت: زمانی که می‌گوییم در انتخابات پیروز شده ایم یعنی اینکه اقدام واقعی برای شکست دادن کرونا از همین الان آغاز می‌شود. همه ما می‌دانیم این همه گیری و این رکود اقتصادی به خصوص بر جوامع رنگین پوستان ما ضربه سختی زده است.

وی خاطر نشان کرد: سیاه پوستان و لاتین تبار‌های آمریکا سه برابر بیشتر در معرض کووید ۱۹ هستند و بیش از دیگران جان خود را از دست می‌دهند. آمار‌ها نشان می‌دهد بومیان آمریکایی چهار برابر بیشتر به نسبت دیگران بستری می‌شوند و در ماه گذشته، نرخ بیکاری برای سیاه پوستان دو برابر نرخ دیگران بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن ویروس کرونا انتخابات آمریکا کووید ۱۹ همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن سلامت روانی ترامپ را زیر سوال برد

جو بایدن در پی قطعی شدن رقابت دوباره او با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، متقابلا سلامت روانی این رقیب جمهوری‌خواه خود را زیر سوال برد.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در یک گردهمایی در شهر واشنگتن دی.سی به کنایه گفت معرفی دو کاندیدای ریاست جمهوری احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه خبر بزرگ هفته است اما از میان این دو کاندیدا یک نفر بیش از حد سالمند و فاقد سلامت روانی برای ریاست جمهوری است.

او ادامه داد: «نفر دیگر خود من هستم.»

رئیس جمهور آمریکا در حالی این اظهارات را در یک مراسم ضیافت شام سالانه «بنیاد و باشگاه گریدیرون» علیه ترامپ مطرح کرد که رقیب جمهوری‌خواهش نیز پیش از این در سخنرانی‌ها و مطالبش بارها سلامت روانی و جسمانی بایدن را زیر سوال برده و مورد تمسخر قرار داده بود. جو بایدن تلاش کرد انتقادها از ضعف حافظه و سردرگمی‌هایش مقابل انظار عمومی را رد کرده و در عوض روی گاف‌هایی که ترامپ ۷۷ ساله هم در برابر انظار عمومی داشته، تمرکز کند.

بایدن ۸۱ ساله گفت: «به او این حرف را نگویید، او فکر می‌کند دارد با باراک اوباما رقابت می‌کند، این حرفی است که او زد.» رئیس جمهور آمریکا همچنین به تمسخر گفت که او ظاهرا تا مدت زیادی بعد از آن که از وقت خوابش می‌گذرد، بیدار می‌ماند.

این اولین شرکت بایدن در این ضیافت شام در دوره ریاست جمهوری‌اش بوده، در حالی که همزمان رقابت بین او و ترامپ با قطعی شدن نامزدی آنها برای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ رو به تشدید است.

بایدن از سوی دیگر گفت در صورتی که ترامپ بار دیگر به کاخ سفید برگردد تهدیدی واقعی علیه دموکراسی آمریکا به وجود می‌آید.

او بیان کرد: «ما در یک دوران بی‌سابقه در تاریخ دموکراسی زندگی می‌کنیم. دموکراسی و آزادی عملا هدف حمله قرار گرفته‌اند. پوتین (رئیس جمهور روسیه) در اروپا به پیش می‌رود. رئیس جمهور قبل از من سر تعظیم در برابر او فرود آورده و به او می‌گوید هر کاری که می‌خواهی انجام بده.»

بایدن در ادامه به «اوکسانا مارکارووا»، سفیر اوکراین و «کایا کالاس»، نخست وزیر استونی اشاره کرده و گفت: «ما سر خم نخواهیم کرد. آنها سر خم نخواهند کرد و من سر خم نخواهم کرد.»

به نوشته پالتیکو، بایدن در این ضیافت شام که در آن هیچ عکاس و فیلمبرداری اجازه حضور نداشت، دخترش اشلی را با خود آورده بود.

سیاستمداران و اشخاص مهم واشنگتن از جمله کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و داگلاس امهاف، همسر او، دست‌کم هشت عضو دیگر کابینه، دست‌کم پنج نماینده کنگره، پنج فرماندار و دست‌کم پنج سفیر در این مراسم حضور داشتند. «لئو وارادکار»، نخست وزیر ایرلند نیز آنجا حاضر بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دوئل «بد و بدتر» در انتخابات آمریکا
  • دوئل «بد و بدتر» در انتخابات آمریکا
  • چه کسی در انتخابات آمریکا پیروز خواهد شد؟
  • ترامپ: بایدن اسرائیل را رها کرده
  • بایدن: ترامپ خیلی پیر است و برای ریاست جمهوری صلاحیت ندارد
  • ترامپ: بایدن اسرائیل را کنار گذاشته است
  • بایدن سلامت روانی ترامپ را زیر سوال برد
  • ترامپ : اگر من در انتخابات پیروز نشوم حمام خون راه خواهد افتاد
  • تایید ظریف پای یک فایل صوتی افشا شده ؛ خیانت کردند / صحبت های غیر قابل انتشار برای چه کسانی است؟
  • واکنش ظریف به انتشار فایل صوتی جدیدش: هیچ جناحی را نه مقدس و نه مطرود می‌دانم/ برایم منافع ملی ایران شرط اول اندیشگی و رفتاری است