Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: جلسات متعددی برگزار کردیم در جلسه امروز یکی از اعضای شورای نگهبان در جلسه کمیسیون حضور داشتند و مطرح کردند که براساس قانون باید ردیفی تعریف شود. دولت در قالب طرح های مختلف کمک می کند اما شرایط مردم مقداری سخت تر شده است. می توان در تخصیص یارانه کالاهای اساسی کمک به قشر حقوق‌بگیر را حذف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بهروز محلی نجم‌آبادی»، نماینده سبزوار در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با مأموریت قالیباف به کمیسیون برنامه و بودجه برای رفع ایرادات طرح تامین کالاهای اساسی گفت: حدود دو ماه کمیسیون برنامه و بودجه به همراه مجموعه دولت و کارشناسان طرح تامین کالای اساسی را پیگیری می کند، نکته های متفاوتی در این رابطه وجود داشت، شرایط بودجه ای کشور مقداری نیاز به شفافیت بیشتری دارد. مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات هم در این رابطه مباحثی را مطرح کرده اند‌.

او ادامه داد: براساس اتفاقات رخ داده در کشور و بحران و مشکلات اقداماتی باید صورت بگیرد. مجموعه هدف برای طرح مجلس ۶۰میلیون بود ولی قضیه به گونه دیگری پیش می رود و اشکالاتی به آن، مطرح شده است. باید کمیسیون شفاف مطرح کند که از کجا قرار است این منابع تأمین شود. 

محبی نجم‌آبادی مطرح کرد: نظر کمیسیون بر این است که با همراهی دولت این طرح عملیاتی شود‌. یک موضوعی که برای تامین منابع این طرح وجود دارد، کارت به کارت هایی با ارقام بالایی است، که برای آنها مبالغی در نظر گرفته نشده است این هم یک منبع پیش بینی شده است. دولت و مجلس برای حل این طرح باید همکاری کنند. بنا نداریم مشکلات مردم افزایش پیدا کند. 

او در پایان گفت: جلسات متعددی برگزار کردیم. در جلسه اخیر یکی از اعضای شورای نگهبان در کمیسیون حضور داشتند و مطرح کردند که براساس قانون باید ردیفی تعریف شود. دولت در قالب طرح های مختلف کمک می کند اما شرایط مردم مقداری سخت تر شده است. می توان یارانه کالاهای‌ اساسی به قشر حقوق‌ بگیر را حذف کرد ولی فعلا اعضای کمیسیون اصرار بر اجرای این مصوبه ای دارند و دولت را مجاب کرده تا این طرح را بپذیرد. موارد جایگزین منابع را در طی جلسات بررسی می کنیم. 4

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت) با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می‌گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه و وابسته از طریق پرداخت‌های غیرمستمر کسر می‌گردد.

همچنین بر اساس این گزارش در ادامه مالک شریعتی نماینده مردم تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷، گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است، اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می‌آمد، اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم، اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیس نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی کردستان در حال انجام است
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی