Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:54:50 GMT

نخستین ربات شست و شوی لباس در کاشان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۰۹۳۸۲

نخستین ربات شست و شوی لباس در کاشان رونمایی شد

به گزارش ایرنا، مالک این واحد صنفی در این زمینه گفت: هفت هزار و ۹۰۰ یورو برای این کار تا کنون هزینه شده است (نزدیک به چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون هزینه ریالی صورت گرفت) که شامل ماشین‌آلات، برخی تاسیسات و ملزومات اداری می‌شود.

حسین عباسی افزود: تعداد کارگران شاغل هم با این اقدام از ۲ نفر در سال گذشته به ۹ نفر در سال‌جاری افزایش پیدا کرده و کار هم از نظر کمی و کیفی حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ تا ۲ برابر بهبود یافته است.

وی بیان کرد: این روش لباس را سالم نگه می‌دارد و اگر مشتری‌ها در هنگام پوشش مراقب باشند، هیچ آسیبی تا ۱۰ سال به لباس‌ها وارد نخواهد شد و تعداد شست و شو نقشی در خرابی نخواهد داشت.

به گفته وی، برای مصرف آب دستگاه خشک‌شویی با هزینه ۳۰۰ میلیون ریالی چرخه بسته‌ای با تاسیسات تصفیه آب ایجاد شده است که مانند رادیاتور خودرو عمل می‌کند و سالانه دست‌کم ۷۰۰ مترمکعب آب کمتری مصرف می‌شود و در تاسیسات آب‌شویی هم ۳۵ درصد آب کمتری به مصرف می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان نیز در این آیین گفت: برخلاف تصوری که از ایجاد اشتغال وجود دارد و بیشتر نگاه‌ها به سمت صنایع بزرگ است، اما واحدها و اصناف کوچک نقش مهمی در این زمینه بازی می‌کنند که در نهایت با خطرات کمتر خدمات ویژه‌ای به مردم عرضه می‌شود.

مسعود خاندایی اضافه کرد: اصناف در حوزه اشتغال تا کنون تلاش بسیاری کردند اما مغفول ماندند و حمایتی از آنها نشده است؛ در حالی که درخواست چندانی هم ندارند و تنها در پی برطرف شدن موانع توسعه هستند تا با همان سرمایه‌های اندک، کار خود را ارتقا دهند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار نیاز به حمایت دارد، بیان کرد: شهرستان کاشان در مسیر پیشرفت قرار گرفته است و مردم ما ظرفیت و لیاقت خدمات بیشتر از اینها را دارند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان ادامه داد: این شهرستان در آینده‌ای نه چندان دور با مشکلات کمبود نیروی انسانی ماهر روبه‌رو خواهد شد اما اقدام‌هایی از این دست انجام می‌شود تا با استفاده از فناوری روز و ایجاد ظرفیت جدید در راستای پاسخ به نیازها، مشکلات کمبود نیروی کار برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه واحد واقع در محدوده چهارراه خبرنگار کاشان درخواست تسهیلات بانکی نداشته است، اظهار داشت: اگر درخواستی داشته باشند، با کمال میل آمادگی داریم، کمک کنیم.

خاندایی افزود: حمایت از این کسب و کارها در شرایطی است که با مشکل کمبود منابع آبی در کاشان روبه‌رو هستیم و هر کسی و هر صنفی اجازه ندارد به هر شکلی و به هر میزان که دلش بخواهد، آب مصرف کند؛ بنابراین مشاغل مشابه می‌توانند در مصرف انرژی صرفه‌جویی و در زمان کمتری خدمات را عرضه کنند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه سایر واحدهای صنفی مشابه در صورت تمایل، گفت: در کمیسیون نظارت شهرستان با اصلاح یک روند قانونی توانستیم مجوز بدهیم و شرایط را برای چنین سرمایه‌گذارانی که خدمات ویژه‌ای را ارایه می‌دهند، تسهیل کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان یادآور شد: بیش از ۱۵ هزار واحد صنفی در شهرستان‌ کاشان زیر پوشش ۵۰ اتحادیه فعال هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۸ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

برچسب‌ها افتتاح طرح اصناف اصفهان سرمایه گذاری کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح اصناف اصفهان سرمایه گذاری کاشان افتتاح طرح اصناف اصفهان سرمایه گذاری کاشان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۰۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس

رئیس اداره برق کاشان ضمن اشاره به نصب ۶.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در کاشان گفت: کاشان رتبه نخست کشوری نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، شاپور حدادی بعد از ظهر امروز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال 50 ترانس جدید برای پایداری و تقویت شبکه برق شهرستان کاشان پیش‌بینی شده که 40 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده می‌شود، اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های برق شهرستان کاشان 300 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و طی دو سال اخیر در شهرستان کاشان 23 درصد افزایش مصرف برق داشته و این افزایش مصرف نسبت به افزایش مصرف کشوری بیش از دو برابر است.

رئیس اداره برق شهرستان کاشان با بیان اینکه 17 درصد از مشترکین خانگی این شهرستان از خرداد تا شهریور سال گذشته پرمصرف هستند، ابراز داشت: 26 درصد از مشترکین خانگی در ایام عادی یعنی از مهر تا اردیبهشت نیز پرمصرف بوده و این مشترکین یقینا با ارائه و دریافت آموزش‌های لازم تعداد این نوع از مشترکان کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.

وی ضمن گرامیداشت روز ملی صنعت برق گفت: طی دو سال گذشته 212 کیلومتر شبکه فشار ضعیف ایجاد شده و 36 کیلومتر شبکه فشار متوسط نیز ایجاد شدا است و 19هزار و 852 لامپ معیوب و سوخته نیز تعویض شده و 216 دستگاه ترانس هوایی در دو سال گذشته نصب شده است.

حدادی با بیان اینکه بودجه سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم این بودجه در سال جاری جذب شود در حالی که سال گذشته بودجه عمرانی به 170 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل مشترکین شهرستان کاشان 212هزار و 519 نفر است، تاکید کرد: 81 درصد مشترکین خانگی، کشاورزی و صنعت و روشنایی معابر هر کدام یک درصد، مشترکان عمومی سه درصد و سایر مصارف 13 درصد است.

رئیس اداره برق کاشان با بیات اینکه 42 درصد از مصرف برق این شهرستان را حوزه صنعت تشکیل می‌دهد، افزود: 26 درصد از مصارف برق در کاشان را حوزه مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند  در حالی که کاشان طی هشت ماه مناطق عادی محسوب شده و چهار ماه جزء مناطق گرمسیری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تعرفه برق مناطق گرمسیری شامل قمصر، برزک و نیاسر کاشان نمی‌شود، ابراز داشت: تعرفه برق مناطق گرمسیری شامل شهر کاشان و بخش مرکزی شهرستان کاشان است و این موضوع باید مد نظر مشترکان باشد.

ساخت نیروگاه خورشیدی در پالایشگاه بیدبلند

حدادی با بیان اینکه کاشان در مقام اول نصب نیروگاه‌های خورشیدی در استان اصفهان قرار دارد، تصریح کرد: این ادعا وجود دارد که کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس رتبه نخست کشوری دارد به نحوی که 315 نیروگاه خورشیدی در کاشان نصب شده که ظرفیت آنان 6.5 مگاوات است و امسال نصب 53 نیروگاه خورشیدی نیز در کاشان در دستور کار قرار دارد‌.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • نسل جدید ربات انسان‌نما، همه‌منظوره است
  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد