Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- هر چند سفر و گردشگری تعطیل است اما نوسان و افزایش قیمت پروازهای داخلی سبب سردرگمی مسافرانی شده که برای سفرهای کاری مجبور به استفاده از حمل ‌و نقل هوایی هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، شیوع کرونا منجر به کاهش سفرهای گروهی و تعطیلی تورهای گردشگری شده است به گونه‌ای که این روزها شاهد کاهش‌های تورهای مختلف هوایی، زمینی و ریلی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین وزیر میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفته بود که کارشناسان، درباره سفرهای بعد از کرونا پیش‌بینی می‌کنند، مردم خیلی به‌ مکان‌های دور از خانه سفر نکنند و اقامت‌های کوتاه و سفر با ماشین شخصی از هواپیما و وسایل عمومی جذابیت بیشتری داشته باشد.

مونسان اظهار داشت: به‌دلیل ملاحظات ناشی از کرونا و همچنین اقتصاد ضعیف‌تر مردم، سفرهای بلندمدت جای خود را به سفرهای کوتاه‌مدت خواهند داد.

در ابتدای شیوع بیماری کرونا قیمت بلیت هواپیما به شدت کاهش یافت و در مقاطعی بسیاری از پروازها به دلیل عدم استقبال مردم ارزان شد. با این وجود بسیاری از سفرهای کاری با تعادل قیمت بلیت هواپیما با پرواز انجام می‌شد تا اینکه دوباره قیمت بلیت پروازها افزایش یافت‌.

به تازگی نرخ‌های نجومی بلیت پروازهای داخلی اعلام شد که خبر از افزایش شدید قیمت‌ها دارد به گونه‌ای که گرانترین بلیت سفر 6 میلیون تومان و ارزانترین 491 هزار تومانی است.

کلاف سردرگم قیمت بلیط هواپیما؛ شورای عالی هواپیمایی امروز تشکیل جلسه می دهد?جمع‌بندی نهایی قیمت بلیط هواپیما امروز اعلام می‌شود؟خبرخوش کمیسیون عمران مجلس؛ قیمت بلیط هواپیما به‌قبل باز می‌گردد

اعمال افزایش قیمت بلیت هواپیما از ابتدای آبان‌ماه 99 در حالی بود که با توافق شرکت‌های هواپیمایی قرار بر این شده که قیمت کف بلیت برای هر دقیقه پرواز از 3000 تومان به 8000 تومان صعود کند، به این معنا که بلیت پرواز تهران شیراز اگر مبلغ 250 هزار تومان بود باید همین پرواز را با قیت 680 هزار تومان رزرو کرد.

نوسانات قیمت بلیت هواپیما ادامه دارد

بیش از این دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفته بود که به دلیل افزایش قیمت بلیت هواپیما بر اساس 2 عامل ارز 28 هزار تومانی و با توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تکمیل فقط 60 درصد ظرفیت پروازها از ابتدای آبان‌ماه تعیین شده است.

به گفته مقصود اسعدی سامانی به تازگی ستاد مقابله با کرونا ابلاغ کرده است که به خاطر شرایط کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها، شرکت‌های هواپیمایی فقط می‌توانند از 60 درصد ظرفیت هواپیما برای فروش استفاده کنند.

با این وجود در صورتی که فروش ظرفیت 60 درصدی که به دستور ستاد مقابله با کرونا انجام گرفته است لغو شود احتمال تعدیل قیمت بلیت وجود دارد و باید ببینیم که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

اما 2 روز گذشته شورای عالی هواپیمایی کشوری مصوب کرد که قیمت بلیت پروازهای داخلی نسبت به نرخ نامه اعلامی سازمان هواپیمایی در خردادماه امسال به میزان 10 درصد افزایش یابد. در نتیجه نوسانات قیمت‌ها منجر به سردرگمی مسافران شده و هر بار این قیمت‌ها در حال تغییر است.

بلیت پرواز شیراز به تهران تا یک میلیون تومان رسید

بر اساس بررسی‌های خبرنگار تسنیم قیمت بلیت هواپیما از شیراز به مقصد تهران رفت و برگشت بین 700 تا یک میلیون تومان است. این در حالی است که بیش از آن قیمت بلیت شیراز به تهران تا 400 هزار تومان بود.

این موضوع منجر به سردرگمی و نارضایتی بسیاری از مسافران شده است که با افزایش قیمت زیاد پروازهای داخلی روبه‌رو شده‌اند. در این رابطه محمود فخری رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس می‌گوید: در حالی دفاتر مسافرتی هیچ گونه درخواستی ندارند که نوسانات قیمت منجر به سردرگمی‌هایی برای مسافران شده است.

به گفته فخری در حالی در شرایط کرونا برای دفاتر اندیشه‌ای نشده است که روزانه شاهد تعطیلی دفاتر هستیم و چنین تصمیم‌هایی مانند افزایش‌های ناگهانی شرکت‌های هواپیمایی ضربه دیگری به دفاتر وارد می‌کند و تقاضا را به صفر می‌رساند.

وی می‌گوید: دفاتر مسافرتی و گردشگری با ضررهای پی‌در پی روبه‌رو هستند و با گذشت 9 ماه از شیوع کرونا دولت هیچ اقدامی برای بقای دفاتر انجام نداده است.

فخری با اشاره به اینکه افزایش قیمت بلیت‌‌ها در حالی است که دفاتر برای بقای خود تلاش می‌کنند اظهار داشت: دفاتر گردشگری با کاهش 100 درصدی تورهای گردشگری نیاز به حمایت دولت دارند و گاهی چنین تصمیم‌هایی به ضرر دفاتر تمام می‌شود.

وی افزود: انتظار است که در این شرایط دولت راهکار سازنده و موثری را در پیش بگیرد و به نظر می‌رسد که افزایش قیمت بلیت راهکار موثری برای جبران مشکلات مالی نیست و هزینه اصلی آن متوجه مردم است.

فخری خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت پروازها قدرت مردم برای خرید تور و بلیت هواپیما کاهش می‌یابد و این موضوع زیان دوباره‌ای به بدنه خدمات مسافرت هوایی وارد می‌کند.

با رکود سفرها و کاهش نسبی قیمت پروازهای داخلی به دلیل شیوع کرونا تصمیم در تغییر قیمت پروازها و افزایش آن به دلیل نوسانات ارز و حفظ فاصله اجتماعی دوباره سبب افزایش قیمت پروازها شد و ضربه دیگری به اصناف مرتبط به ویژه گردشگری وارد کرد.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی قیمت پروازها هزار تومان بلیت پرواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد

فاطمه عباسی افزود: ۱۳۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید شناسایی شده‌اند که می‌توانند بلیت نیم بها از سامانه های حمل و نقل ریلی و هوایی به صورت افتتاح حساب بانکی و ارائه سماکارت را بخرند.

وی با بیان اینکه این اقدام در اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان انجام شده است، اظهار داشت:‌براساس این بند از قانون، استفاده افراد دارای معلولیت شدید از سامانه‌های حمل و نقل ریلی و اتوبوس‌رانی درون شهری دولتی و عمومی رایگان و استفاده این افراد از سامانه‌های برون‌شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی نیم بها است. وزارت مکلف است جهت اجرای این تبصره نسبت به پیش‌بینی اعتبارات لازم در لوایح بودجه سالانه اقدام و سازمان برنامه و بودجه در لایحه سالانه بودجه منظور کند.

عباسی تصریح کرد: نیم بها شدن بلیط حمل و نقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید در اجرای تفاهم نامه چهارجانبه سازمان بهزیستی کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک پارسیان طی سال گذشته عملیاتی شد.

به گزارش ایرنا، علی محمدقادری رئیس سازمان بهزیستی کشور پیش از این درباره این تفاهم نامه گفته بود که این تفاهم‌نامه یک ائتلاف جدی بین دستگاه‌های متولی است. وظیفه‌ای که مسوولیت دولت‌ها بود اما سال‌ها روی زمین گذاشته شده بود امروز توسط دولت سیزدهم انجام شد تا افراد دچار معلولیت شدید بتوانند بلیت اتوبوس درون‌شهری را رایگان دریافت و دیگر بلیت‌های حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی بین‌شهری را به شکل نیم‌بها خریداری کنند.

همچنین به گزارش ایرنا، با امضای تفاهم‌نامه بین وزارت تعاون، وزارت میراث فرهنگی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان، مبلغ ۲ میلیون تومان برای خرید بلیت‌های حمل‌ونقل هوایی، زمینی و ریلی به صورت نیم‌بها به حساب افراد دچار معلولیت شدید واریز خواهد شد. بانک پارسیان در این طرح فقط عاملیت را پذیرفته و از بسترهای مجازی استفاده می‌کند تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باش

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • درآمد ۷۰۰ میلیونی «گالیله»!/ «آکادمی پرندگان» ۵۰ میلیون فروخت
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت