Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@23:09:22 GMT

روش جدید دانشمند ایرانی برای درمان سرطان

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۱۵۸۲۹

روش جدید دانشمند ایرانی برای درمان سرطان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از الرت، ایمنی‌درمانی، نوعی از درمان سرطان است که به سیستم ایمنی بدن بیمار کمک می‌کند تا با سرطان مقابله کند و تأثیر بسیار مثبتی در درمان سرطان دارد، حتی اگر در همه موارد موثر نباشد در بعضی از بیماران بسیار موفقیت آمیز است؛ علاوه بر این، این روش عوارض جانبی کمی دارد و یا بدون عوارض جانبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تازه‌ترین اقدامات صورت گرفته برای درمان سرطان، پژوهشگران اسپانیایی دانشگاه «باسک» (University of the Basque) به سرپرستی دکتر «بنفشه لاریجانی»، دانشمند ایرانی، روش جدیدی برای بررسی نحوه واکنش بیماران مبتلا به سرطان نسبت به ایمنی‌درمانی ارائه داده‌اند.

بنفشه لاریجانی به کمک یک تیم بین‌المللی، ابزاری را ارائه داده‌اند که با استفاده از یک پلتفرم میکروسکوپی پیشرفته ابداع شده است و می‌تواند تعامل میان سلول‌های ایمنی و سلول‌های تومور را شناسایی کند و همچنین وضعیت فعال شدن ایست‌های بازرسی ایمنی بدن را که واکنش ضد تومور را دریافت می‌کنند، اطلاع می‌دهد.

پژوهشگران در این پروژه، وضعیت یکی از ایست‌های بازرسی ایمنی بدن را مورد بررسی قرار دادند. این ایست‌ها در یک فرد سالم می‌توانند واکنش ایمنی بدن را تنظیم کنند و به پیشگیری از بیماری‌های التهابی و خودایمنی بپردازند.

ایست‌های بازرسی ایمنی، دو پروتئین را به طور ویژه مورد بررسی قرار می‌دهند؛ «PD-1» که در سلول‌های ایمنی وجود دارد و «لنفوسیت تی»(T-lymphocytes) شناخته می‌شود و «PD-L1» که در سلول‌های ایمنی دیگر وجود دارد و روی سطح انواع متفاوتی از تومور به چشم می‌خورد.

این تیم یافته‌های خود را در مجله معتبر Cancer Research منتشر کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرطان درمان ایمنی علم دانشمند رشد علمی درمان سرطان ایمنی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۱۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس

به گزارش خبرگزارس علم و فناوری آنا، بهروز حاجیان طهرانی نایب رئيس انجمن واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی کشور و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان به همراه وحید یونسی مدیرعامل یک شتاب‌دهنده‌ نوآوری با حضور در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر ضمن بازدید از توانمندی‌های آمپر، با استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های مستقر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر و دبیر تجاری سازی دومین کنگره بین المللی کنسرژنومیکس، ضمن تشریح اهداف کنگره بر شکل گیری اکوسیستم فناوری‌ها و نوآوری‌های حوزه پیشگیری و درمان سرطان در کشور تاکید کرد.

دبیر کمیته تجاری سازی کنگره کنسرژنومیکس همچنین افزود: ما در این کنگره ضمن برگزاری یک نمایشگاه با حضور شرکت‌های مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان و اولین جشنواره استارت‌آپی تحت عنوان جشنواره ایده تا استارت‌آپ کنسرژنومیکس را در دست اقدام داریم که در ایجاد شبکه موثر فناوری و نوآوری در این حوزه تلاش خواهیم داشت تا از وجود و توانایی انجمن‌های تخصصی مرتبط با موضوع، در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی بهره‌گیری کنیم.

مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر برنقش حمایت هلدینگ رایزکو و شخص دکتر صمدی به واسطه سال‌ها فعالیت موثر و در امور خیریه‌ای و به‌ویژه در حوزه پیشگیری و کمک ما به درمان سرطان سینه بانوان در خیریه راز و شرکت دی‌دی واتر از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ رایزکو اشاره داشت.

در ادامه این نشست دکتر حاجیان طهرانی با بیان اینکه رسیدگی به مسئله سرطان در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، به تجمیع امکانات و توانمندی‌های مردمی و مشارکت شرکت‌های بزرگ در کنار امکانات دولتی اشاره و آمادگی انجمن واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی کشور  را برای حمایت از کمیته تجاری‌سازی و صنعت شرکت‌های مرتبط اعلام کرد.

همچنین در این نشست، درباره راهکار‌ها و دغدغه‌های مرتبط با درمان، پیشگیری و شخصی سازی درمان بیماری سرطان، بحث و بررسی شد و درباره ایجاد راه‌های دیگر حمایتی و فعالیت‌های نوآورانه برای تجاری سازی محصولات و خدمات مرتبط با درمان بیماری سرطان و گسترش این حمایت ها، اکوسیستم و شبکه فناوری‌های مرتبط برنامه‌ریزی و گفت‌وگو شد. 

دومین کنگره کنسرژنومیکس به ریاست مصطفی قانعی، با محور‌های تشخیص مولکولی، پزشکی شخص محور، درمان هدفمند و بیومارکر‌های سرطان، از ۲ تا ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود. 

این رویداد در سه بخش علمی، تجاری سازی و مسوولیت پذیری اجتماعی، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر مسوولیت تجاری سازی این رویداد را برعهده دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ